Пропонується посилити відповідальність чиновників за порушення процедур у дозвільній сфері та сфері надання адмінпослуг


У Верховній Раді зареєстровано законопроект, яким пропонується посилити адміністративну та дисциплінарну відповідальність чиновників за порушення процедур у дозвільній сфері і у сфері надання адміністративних послуг, інформує «Українське право».

Проект Закону передбачає внесення змін і доповнень до Кодексу України про адміністративні правопорушення в частині запровадження адміністративної відповідальності за:

  • неповідомлення або несвоєчасне повідомлення дозвільним органом суб’єкта господарювання або адміністратора про відмову у видачі документа дозвільного характеру;
  • порушення дозвільним органом встановлених законом строків видачі (переоформлення, анулювання) або відмови у видачі документа дозвільного характеру чи реєстрації декларації відповідності матеріально-технічної бази суб’єкта господарювання;
  • невнесення чи несвоєчасне внесення дозвільним органом в установлені законом строки до Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб – підприємців та громадських формувань прийнятих відповідно до закону рішень, поданих до дозвільного органу заяв і декларацій відповідності матеріально-технічної бази суб’єкта господарювання вимогам законодавства та іншої інформації про документи дозвільного характеру і декларації відповідності матеріально-технічної бази суб’єкта господарювання вимогам законодавства, що необхідна для ведення зазначеного реєстру;
  • відмову дозвільного органу у прийомі документів суб’єкта господарювання на отримання документа дозвільного характеру або у реєстрації декларації відповідності матеріально-технічної бази суб’єкта господарювання вимогам законодавства;
  • безпідставну відмову адміністратора суб’єкту господарювання у прийнятті заяви для одержання документа дозвільного характеру та документів, що додаються до неї;
  • видачу дозвільним органом документа дозвільного характеру без одержання погоджень, висновків та інших документів, які згідно закону є необхідними для видачі документа дозвільного характеру;
  • відмову дозвільного органу у видачі документа дозвільного характеру при повторному розгляді документів суб’єкта господарювання з причин, раніше не зазначених у письмовому повідомленні заявнику (за винятком неусунення заявником чи усунення в неповному обсязі причин, що стали підставою для попередньої відмови);
  • видачу дозвільним органом документа дозвільного характеру, необхідність одержання якого не встановлена законом або який не внесено до переліку документів дозвільного характеру у сфері господарської діяльності, затвердженого законом;
  • анулювання документа дозвільного характеру дозвільним органом з підстав, не встановлених законом;
  • прийняття рішень щодо видачі (переоформлення, анулювання) документа дозвільного характеру органами, які відповідно до закону не уповноважені їх видавати;
  • відмову дозвільного органу суб’єкту господарювання у видачі (переоформленні, анулюванні) документа дозвільного характеру з підстав, не передбачених законом;
  • стягнення дозвільним органом за видачу (переоформлення, анулювання) документа дозвільного характеру не передбачених законом платежів або вимагання сплати будь-яких додаткових коштів.
При цьому право складати протоколи про вчинення адміністративних правопорушень, передбачених статтею 166-10 КУпАП, пропонується надати представникам громадських об’єднань – членам консультативно-дорадчих органів при Кабінеті Міністрів України, відповідних центральних органах виконавчої влади, місцевих державних адміністраціях.