Зображення еротичних частин жіночого тіла в рекламі пропонують заборонити


У Верховній раді України зареєстровано законопроект, який забороняє розповсюдження й виготовлення реклами з зображенням еротичних частин жіночого тіла задля привернення уваги чоловіків.

Проект Закону “Про внесення змін до Закону України “Про рекламу” щодо протидії дискримінації” № 8558 від 05.07.2018 покликаний сприяти протистоянню випадкам дискримінації. Саме так вказано в Пояснювальній записці до законопроекту.

Крім того там зазаначається, що в Україні існує рекламна продукція, що порушує законодавство про рекламу в частині використання зображення та ствердження, які є дискримінаційними. Це підтверджується висновками експертів Експертної ради з питань запобігання та протидії дискримінації за ознакою статі, яка створена й діє при Міністерстві соціальної політики України з 2011 року.

Зображення еротичних частин жіночого тіла задля привернення уваги чоловіків насправді принижують гідність жінки. Це називається уречевленням – жіноче тіло демонструється як частина рекламованого товару, обожнення жінки/чоловіка з товаром, і ось таке включення жіночого/чоловічого зображення у товарний ряд призводить до того, що саме тіло та сексуальність сприймається як товар.

Однак подібні методи принижують  не лише жінку, а й чоловіка, до якого творці реклами ставляться як до людини, що керується тваринними інстинктами. Зокрема, реклама не може містити зображення жінки/чоловіка в якості прикраси, включати натяки на сексуальність людини, що ні як не пов’язані з товаром, який рекламують, і тим більш, не мають прямих асоціацій з придбання такого товару.

Загалом, жінку не обов’язково роздягати, щоб принизити її – у рекламі є й інші прояви сексизму. Зокрема, стереотипне зображення жінок переважно в традиційних ролях і статусах також є різновидом сексизму. Найчастіше – це роль домогосподарки, коли глядачу нав’язується стереотип, що головна робота жінки – це прибирання будинку чи приготування їжі.

Тож, законопроектом пропонується надати визначення «дискримінаційної» реклами, збільшити розміри штрафів за повторне вчинення порушення законодавства про рекламу.