Юридичний бізнес: 5 помилок, яких варто уникати при створенні компанії
Бажання стати самостійним та відкрити власну юридичну компанію, не залежати від інших, та підігрівання інших своїх амбіцій, звісно, дуже похвальне. Але мало хто насправді розуміэ, з чим доведеться стикнутись.
Черпаючи мотивацію з книг про історії успіху відомих підприємців, ви навряд чи задумуєтесь над тими невдачами та проблемами, які виникали перед ними. Та й самі автори часто навмисно їх замовчують.
В чому ж полягають ті труднощі та підводні камені при започаткуванні своєї справи, в тому числі й в сфері юриспруденції?
1. Ви не досконало знаєте свою сферу
Навіть якщо ви добре розбираєтесь в юриспруденції, навіть якщо ви спеціаліст у вузькій, обраній вами сфері, це ще не гарантія того, що ваш бізнес одразу стане успішним та прибутковим. І вже тим паче, якщо у вас недостатньо досвіду і знань для вирішення навіть більш-менш ординарних завдань. Щоб стати хорошим керівником — варто пройти шлях від самого низу, саме так ви зрозумієте, як функціонує кожна деталь вашого бізнесу, які обов’язки має той чи інший співробітник, як варто уникати ризиків та коли додати оборотів, якими якостями повинні володіти ваші підлеглі, щоб справлятись із поставленими перед ними завданнями і відповідно сприяти розвитку вашого бізнесу.
2. Якщо продукт якісний, він говоритиме сам за себе
По-перше, якщо він хороший для вас, це не загальна думка усіх, а ваше особисте переконання. По-друге, якщо про ваш продукт чи послуги не знають люди, навіть при усіх його перевагах, буде складно розвивати та розширювати бізнес.
Економити або ж повністю відмовлятись від реклами абсолютно нерозумно, адже конкуренція росте з кожним днем і ваше завдання не просто показати наявність у вас якісного продукту, а й доказати усі його переваги та особливості в порівнянні з іншими аналогічними товарами чи послугами.
3. Відмова від допомоги або забагато співробітників — як знайти золоту середину
Гуртом, кажуть, і батька легше бити. Якщо ж ви думаєте, що справитесь самостійно, то поспішимо вас запевнити, що ні. Навіть не починайте. Знайдіть союзників, однодумців. Якщо таких знайти ще не вдається, ви недостатньо горите цією ідеєю, вам не хочеться допомагати, ви і ваша ціль не надихаєте. А протилежного ефекту ви доб’єтесь тільки тоді, коли ви самі вірите в свою мету і чітко розумієте її складові.
Якщо ж бізнес-партнер у вас є і ви таки наважились зробити перший крок до омріяної компанії, вам знадобляться й інші співробітники. Найняти цілий штаб працівників, як тільки вам довірили кілька перших справ, — витрата грошей, а не стратегія розширення бізнесу. Взагалі, для будь-якої молодої бізнес-команди на початковому етапі існування головним питанням буде: «Як залучити нових клієнтів?». Вкладайте гроші в тих людей, які зможуть відповісти вам на це питання. Іншим займіться самі або доручіть своєму партнеру.
4. Не зважати на думку клієнтів
Не всі молоді підприємці (такі, однак, трапляються і серед старших по віку й більш досвідчених колег) здатні адекватно сприймати критику. А даремно, якщо ви справді прагнете до розвитку та вдосконалення. Клієнти завжди можуть вказати на ваші найбільш слабкі сторони, а виправляти їх чи ні — справа за вами.
5. Ніяких дедлайнів
Не планувати, не ставити дедлайнів, спізнюватись, не слідкувати за часом — ось ще кілька «зубців» грабель, на які так часто наступають молоді підприємці. В той же час, бізнес вбирає в себе багато нестандартних, часом катастрофічних для термінів подій. На які потрібно навчитись реагувати швидко. Тим паче, відмовитись від звички відкладати все на потім чи покладатись на удачу при вирішенні складних завдань. Час не ваш союзник, і його завжди буде не вистачати.