У ВРУ планують ввести відповідальність за сексизм в рекламі
Верховна Рада у першому читанні підтримала законопроєкт, який має запровадити відповідальність за дискримінацію жінок і чоловіків у рекламі.
Законопроєкт №3427 підтримали 266 народних депутатів.
В Україні вже існує відповідальність за дискримінацію в рекламі, зокрема і за ознакою статі. У пояснювальній записці йдеться, що Держпродспоживслужба та омбудсмен щороку отримують понад 500 скарг про дискримінацію за ознакою статі у рекламі. За 2019 рік рекламодавці сплатили понад два мільйони гривень штрафів за сексизм у рекламі.
Водночас у законі не прописано, що саме означає дискримінація за ознакою статі. Депутати хочуть прописати у законі визначення «Дискримінаційна реклама» та «Дискримінаційна реклама за ознакою статі», а також посилити відповідальність за використання дискримінації.
У рекламі хочуть заборонити показувати будь-яку перевагу однієї статі над іншою, стереотипні ролі чоловіка й жінки, насильство за ознакою статі.
Забороненою стане й реклама, в якій тіло людини подають лише як сексуальний об’єкт, або реклама з натяками (слова, звуки, зображення) на секс, якщо він не стосується рекламованого продукту.
У разі порушення закону рекламодавець має сплатити штраф п’ятикратному розмірі мінімальної заробітної (раніше було у 10-кратному) плати. Водночас за повторне порушення закону протягом року можуть оштрафувати у 30-кратному розмірі вартості розповсюдження реклами.
Якщо вартість реклами не вдається встановити, то рекламодавця можуть оштрафувати до 10 200 грн. Публічне спростування дискримінаційної реклами може відбуватися добровільно або за рішенням суду.
Перед тим, як зміни до закону запрацюють, законопроєкт мають підтримати ще у другому читанні.
Джерело: w1.c1.rada.gov.ua, hromadske.ua
Фото: Pexels