Постійні клієнти для юристів: робочий алгоритм


Юристи будь-якого рівня: від тих, хто щойно почав свою практику, до тих, хто вже успішно надає послуги в правовій сфері кілька років, задають собі запитання:

  • Як залучити нових клієнтів?
  • Як збільшити дохід?
  • Як бути затребуваним фахівцем?

Це одне з тих завдань, яке потребує алгоритму дій, стратегії та постійної роботи, як юриста зокрема, так і його команди загалом.

1. Крок перший

Припиніть сподіватися виключно на сарафанне радіо. Це прекрасний інструмент залучення клієнтів. Але, навіть попри свої переваги, не позбавлене й недоліків:

  • У сарафанному радіо важко управляти рекомендаціями клієнтів.
  • І неможливо спрогнозувати результати.

Роблячи ставку тільки на цей маркетинговий хід, юрист ризикує отримати нестабільний дохід, застій у професійній діяльності. Використовувати потрібно весь арсенал доступних методів залучення та утримання клієнтів.

2. Крок другий

Ви повинні визначитися в якій області права плануєте практикуватися. Потрібно знати свої сильні сторони та зробити на них акцент, адже спеціалізація дає вам можливість заповнити певну нішу та залучити, хоч і не таке широке, проте постійне коло клієнтів.

Клієнта цікавить 2 питання:

  • Які проблеми юрист може вирішити?
  • Чому клієнту необхідно співпрацювати саме з цим юристом?

Окрім цього прокачуємо свою експертність в обраній галузі права. Постійно вчимося, публікуємося, практикуємо, розвиваємося і зростаємо. Ваші послуги повинні бути доступними, а реакція швидкою.

3. Крок третій

Постійна активність на різних ресурсах. Один із найбільш вдалих інструментів — публікації на різних майданчиках в інтернеті. Окрім цього ви можете вести й особистий блог чи розміщувати матеріали на сайті компанії. В першому випадку ви зможете заявити про свою компанію та її діяльність, показати себе «світу», в другому — розповісти відвідувачам вашого сайту більш детально про питання, в яких ви спеціалізуєтесь.

Розміщуючи регулярно статті, можна:

  • Отримувати нових клієнтів. Вас бачитимуть тисячі відвідувачів порталу, близько 90% з яких — потенційні клієнти.
  • Рости як професіонал.
  • Вийти на новий рівень професійної кар’єри.
  • Побудувати хороший фундамент, щоб почати виступати на заходах.
  • Стати лідером думок.

Крок четвертий

Напрацьовуємо зв’язки, нові знайомства та впізнаваність.

Юристу, який тільки почав свою практику, важливо постійно моніторити заходи в бізнес-середовищі регіону. Хоча це не завадить робити й більш досвідченим колегам, проте в цьому випадку, можна робити вибір на користь більш вагомих, міжнародних проектах. І намагатися активно відвідувати різноманітні конференції, круглі столи та інші події. При цьому не в ролі слухача. А попередньо підготувати актуальну тему виступу і подати заявку в якості спікера. Саме цей етап буде одним із найбільш рентабельних, коли ви почнете на постійній основі писати статті і публікувати їх на різних майданчиках.

Важливо показати своїм клієнтам, чим ви як юрист можете бути їм корисний.