Чотири тенденції, які вже змінюють правову сферу в 2020


Технологічний підхід змінив хід консервативної юридичної професії. Старі правила зникають, а нові будують зовсім інше уявлення про звичні процеси.

Генеральний директор юридичного сектору Globality, Білл Брукс, підкреслює, що дорогі послуги, неточні домовленості, низька якість обслуговування – це все розчаровує клієнтів. Проте ринкова динаміка, поєднана із можливостями аналізу даних, змушує розвиватися обидві сторони. Попри руйнування традиційної системи, зараз відбуваються зміни, які вже встигли закріпитися у трендах 2020 року.   

  1.     Приватність та безпека

Паралельно відбувається як створення норм, так і їх порушення. Витрати, пов’язані із доведенням порушених прав, судові спори, державні розслідування, штрафи, аудит та увага до безпеки підсилюють інтерес клієнтів до питань приватності. 

Звіти 2019 Legal Tech Report вказують, що 26% компаній зіштовхувалися із витоком даних. Вже у січні 2020 року 5 компаній потерпіли від хакерських атак. У 2х компаній частина викрадених даних потрапила в Інтернет.

Privacy & Data Security In-Depth Report у 2018 року підсумували, що:

  • 63 % респондентів вважають конфіденційність та безпеку основними проблемами;
  • 72 % занепокоєні відсутністю норм, які могли б захистити дані.

Очевидно, що питання безпеки будуть відображені у законодавстві, а їхня кількість буде тільки рости.

  1.     Дані відіграють все важливішу роль

Це дійсно революція даних. Використання аналітики – це можливість якісно приймати рішення, опираючись на вибірку, а не на весь спектр юридичних опцій.  Дослідження 2018 показало, що:

  • Лише 36 % Американських компаній використовували аналітику;
  • 90 % з них вважають, що аналіз даних допомагає вдосконалювати практику;
  • 29 % вважають, що аналіз даних недооцінений.

Дійсно, компанії зможуть оцінити прибутки свої та клієнтів, рентабельність інвестицій у розвиток бізнесу. Інхауси можуть вибудовувати статистику, легше оформлювати звіти. Аналіз, наприклад^ даних із судових реєстрів, прецедентів, договорів, законодавства оприділяє тенденції галузі, проектує маркетингові цілі. Дані допомагають ефективно управляти компанією, визначати стратегію судових процесів, конкурувати за клієнтів.

  1.     Клієнтам потрібно більше прозорості

Інхауси вимагають оплату за ціною питання, в той час як багато юридичних компаній використовують принцип погодинної ставки. Клієнти все частіше завбачливо ставляться до рахунків, обмежують витрати та перевіряють розрахунки. У звіті, опублікованому Economist Intelligence Unit, близько половини респондентів вважають, що їм стає важче звернутися до зовнішнього юристконсульта через оплату. Більше чверті опитаних не розуміють ціноутворення та виставлення рахунку. Особливо, це стосується великих компаній.

Згодом деструктивні видатки призвели до створення нових посад у департаментах, наприклад – директор із питань ціноутворення, CPO ( chief pricing officer). Насправді, для 96 % компаній ціноутворення становитиме змагання за клієнтів. За результатами дослідження, 76 % компаній вже використовують аналіз даних для оцінки кейсів та, відповідно, для визначення ціни. В цілому, компанія не може об’єктивно оцінити роботу, опираючись лише на один показник. Якщо визначати рахунок більш функціонально, – клієнт зможе відслідковувати хід справи, зможе краще керувати своїм бюджетом та розуміти, від чого залежить вартість послуг. В той час компанія зможе чітко звітувати перед клієнтами та задовольняти їх трішки більше! 

  1.     Вплив технологій зростає

AI алгоритми стають звичними. Майже кожен аспект юридичної практики покращується завдяки нейромережі:

  •         Дослідження, підготовка судового процесу
  •         Договірна робота
  •         Управління та оцінка
  •         Керування витратами
  •         Електронна комерція.

Для юристів, які формують свою практику зараз і застосовують в ній технології, новітні рішення будуть звичайним рішенням. Нещодавнє дослідження RELX підсумувало, що:

  • 91 % вважають, що технології мають позитивний вплив на трансформацію права;
  • 60 % вже використовували алгоритми AI у бізнесі.

Раніше компанії та їх клієнти покладалися на особисті зв’язки, щоб знайти одне одного. Тепер AI дозволяє клієнтам знайти потрібну компанію, незалежно від місця, сфери права чи інших обставин. Тенденції Big Data та AI помітно впливають на сфери права, а особливо на споживачів. Цілком традиційні сфери теж зазнають трансформацій. Яку б реакцію не викликали зміни, вплив їх очевидний, а переваги з’являються як для клієнтів, так і для компаній.

Адаптований переклад: Валентина Гуменна

Джерело: lawyer-monthly.com