10 рідкісних професій, які набувають все більшої популярності

Поява нових професій викликана насамперед змінами соціального життя, новими потребами людей, технічним прогресом. Ще донедавна такі професії, як хостес, бариста чи блогер були в новинку, сьогодні ж хостес в будь-якому ресторані чи готелі з посмішкою зустрічає гостей закладу, проводяться міжнародні фестивалі та конкурси для бариста, ну а блогером взагалі може стати кожен бажаючий.

Для тих, хто хоче дивитись вперед і бути в курсі цікавих вакансій, ми підібрали ще кілька багатообіцяючих професій майбутнього:

1. Трендхантер

Це такий собі замаскований під свого розвідник, який просиджує цілими днями на тематичних форумах, збирає інформацію про товари чи послуги, що користуються популярністю, а потім продає результати свого моніторингу великим компаніям. Трендхантери можуть фіксувати тренди в будь-якому середовищі, хоч в дитячому садку (на замовлення виробників дитячого харчування). Люди, які бродять по вулицях з фотоапаратами, фотографують модно і дивно одягнених людей і викладають потім результати на власний сайт, теж займаються трендхантінгом. Трендхантери часто починають на чистому ентузіазмі, але потім починають так чи інакше торгувати результатами своїх пошуків.

2. Етичний хакер

Також відомий як «white hat hacker». Хакер, якого наймають компанії для атаки на власні сайти і локальні мережі. По суті — вища межа кар’єрного росту будь-якого хакера: робити те, що він і так звик робити, але за гроші. Найняти хорошого хакера вважається найбільш ефективним, хоча і найбільш прикрим способом перевірити надійність систем безпеки.

Раніше хакери домагалися свого шляхом тихого шантажу: спершу на свій страх і ризик зламували систему, а потім вимагали грошей за те, щоб вказати слабкі місця і пояснити, як такого уникнути в майбутньому. Все це часто закінчувалося погано, причому для обох сторін. Зараз на етичного хакера вчать офіційно. Сертифікованих етичних хакерів випускають багато університетів — в Америці, по всій Європі, а також в Гонконзі, Туреччини та на Філіппінах. Серед компаній, які найняли собі таких сертифікованих працівників, — Cisco, Novell, Canon, Coca-Cola, Міноборони, Microsoft і ще кілька десятків корпорацій, що дбають про безпеку інформації та справну роботу серверів.

3. Бастер

Це юрист, який спеціалізується на вирішенні трудових конфліктів з боку роботодавця. У його функції входить робота по максимально ефективному вирішенню трудових спорів в найкоротші терміни, незалежно від обраної працівниками або профспілками форми протесту.

Для цього потрібне знання всіх різновидів форм протесту, від повної відмови від роботи до т.зв. «Італійського страйку», коли робота йде в повній відповідності з трудовим законодавством, без авралів і переробок і з дотриманнями всіх правил безпеки і способів їх припинення і запобігання.

Таким чином, Бастер повинен бути не тільки фахівцем, що відмінно знає трудове право, але і є хорошим психологом і соціологом. Як правило, в штат підприємств такі фахівці, з огляду на вузькість виконуваних функцій, не входять. Найчастіше, вони працюють в спеціалізованих юридичних фірмах.

4. Веб-садівник

Так звуть людину, яка підтримує в порядку деяку кількість сайтів: доглядає, висапує мертві посилання, змінює зовнішній вигляд сайту в залежності від поточних потреб. В його обов’язки не входить генерувати контент — він доглядає за вже існуючим: підчищає і оновлює старі сторінки, видаляє непотрібні. Термін «web gardener» все частіше вживається в IT-індустрії, хоча спеціалізованих факультетів поки немає.

5. Лайф-коуч

Якщо перекладати дослівно, то це той, хто вчитиме вас життю. Так, а ви за це йому платитимете. Це — професійний радник з широкого кола питань: чи варто змінювати життя і як, що робити, якщо набридла професія, чому не беруть заміж, як позбавитися від зайвої ваги і так далі. На відміну від психотерапевта, лайф-коуч не займається глибокою обробкою дитячих проблем, а, скоріше, пропонує емоційну підтримку в поєднанні з грамотною психологічною консультацією. Ринок лайф-коучингу величезний і абсолютно не освоєний. Найчастіше лайф-коучі працюють самостійно, проводять індивідуальні консультації чи воркшопи для широкого кола осіб.

6. Кавіст

Можна було б подумати, що професія пов’язана з кавою, але це не так. Це – знавці алкоголю, а особливо вин. Вони володіють мистецтвом подачі алкогольних напоїв, знаються на правилах їх вживання. В Україні ця професія з’явилась зовсім недавно, проте вже можна знайти кількох спеціалістів у цій сфері. Зарплати цих професіоналів напряму пов’язані з елітністю закладу.

7. Футуролог

Прорахунок і оцінка ризиків – невід’ємний аспект будь-якого сучасного бізнесу. Цей процес неможливий без довготермінового прогнозу розвитку бізнесу, економіки, країни в цілому. Саме такими прогнозами і займаються футурологи. Їх завдання – спрогнозувати майбутнє на основі наукових даних та методів. Футуролог – доволі рідкісна професія, проте, безперечно, важлива та прогресивна.

8. Спеціаліст по психології праці

Психологічний аналіз робочих місць з метою раціоналізації, проектування більш досконалих робочих місць; аналіз факторів задоволеності працею, ставлення до праці, трудовому колективу, підприємству; аналіз психологічних причин підвищеної плинності кадрів на певному підприємстві, пошук психологічних умов, регуляторів стабілізації відповідних процесів — ось те коло питань, з якими стикається в своїй діяльності спеціаліст по психології праці.

9. Персональний брендмейкер / Персональний бренд-менеджер

Спеціаліст зі створення особистого іміджу, персональної «марки». Мова йде не тільки про зовнішність. Використовуючи соцмережі, блоги та інші інструменти впливу на громадську думку, він буде допомагати клієнтам досягати цілей, які ставиться ними в кар’єрі, особистому житті і інших сферах.

10. Digital-маркетолог

До обов’язків цього професіонала входить: поліпшення показників впізнаваності підзвітних брендів і лояльності користувачів / професіоналів ринку; вивчення особливостей продукту, що просувається; аналіз вимог і потреб користувачів; формування та регулярне оновлення стратегії просування продукту з урахуванням отриманих даних; моніторинг нішевих сегментів і ринку в цілому, визначення цільових потреб і формування пропозицій щодо просування продукту.

За матеріалами: Career, Evolutsia.com

Вам також має сподобатись...

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *