Юристи розкритикували призначені для користувача угоди Google і Facebook
Більшість призначених для користувача угод в інтернеті недоступні для розуміння відвідувачами сайтів. До такого висновку прийшли два професори права з Нової Зеландії і Ізраїлю, які проаналізували юридичні тексти, розміщені на найпопулярніших інтернет-ресурсах США.
Як повідомляє видання Legal.Report, автори дослідження вивчили 500 угод, які користувачі зобов’язані укладати для доступу до інтернет-ресурсів, в тому числі документи таких гігантів, як Google, Facebook, Amazon, Uber і Airbnb. Для оцінки текстів вчені використовували популярні тести Флеша-Кінкейда. Згідно з висновками, індекс легкості читання 99,6% угод виявився нижчим допустимого для офіційних документів. Це означає, що зміст практично всіх онлайн-контрактів недоступний для розуміння пересічним споживачам.
Дослідники відзначили не тільки надто академічну мову угод, але і їх перевантаженість складними синтаксичними конструкціями. Так, в 70,4% текстів використовувалися речення довжиною понад 25 слів, офіційного стандарту для «простої» англійської мови. Рекордсменом стало речення, що складалось з 161 слова, яке виявилося в угоді одного з розробників відеоігор.
На думку дослідників, назріла очевидна необхідність виробити єдині вимоги до чернеток користувальницьких угод. Вони також вважають, що вагомий внесок в цей процес можуть внести суди, наприклад, визнаючи контракт недійсним через його нечитабельність.
Фото: StockSnap.io