ЄСПЛ вирішив, що використання в рекламі Ісуса не дуже образливо


Європейський суд з прав людини (ЄСПЛ) у Страсбурзі оголосив, що Литва необґрунтовано обмежила рекламу одягу з персонажами Ісуса і Марії, повідомляє портал Delfi.lt.

Страсбурзькі судді констатували, що литовські відомства «віддали абсолютне право першості захисту прав віруючих, але належним чином не взяли до уваги право заявників на свободу самовираження».

Персонажами рекламної компанії одягу дизайнера Робертаса Калінкінаса восени 2012 року стали татуйований молодий довговолосий чоловік і жінка в білому вбранні. Поруч з цими персонажами були такі репліки: «Ісус, які в тебе штани!», «Марія, дорога, яка сукня!» і «Ісус, Марія, у що вони одягнені!».

Держінспекція з непродовольчих товарів, в яку надійшла скарга, оштрафувала творців реклами, а литовські суди констатували, що реклама явно йде врозріз з діючими в суспільстві моральними установками.

ЄСПЛ надав іншу оцінку: «реклама зовні не виглядає занадто образливою або святотатственною», крім того, вона не розпалює ворожнечу за релігійною ознакою.

При цьому діючі в Литві закони забороняють рекламу, якщо вона «зневажливо ставиться до релігійних символів зареєстрованих в Литві релігійних громад».

Рішення позитивне, і воно нас радує, але ні тоді, ні тепер я не хочу висміяти або образити людей, які поважають ту чи іншу релігію, — сказав дизайнер Робертас Калінкінас. — Просто не можна карати людей за те, що у кількох людей виникають ті чи інші асоціації.

Відомствам доведеться краще артикулювати, чому в Литві це важливо, чому люди цим незадоволені, — заявив адвокат Зігмаса Гаралявічюс, який представляв в судах Єпископську конференцію Литви.

За його словами, результат цієї справи не означає, що «релігійні символи можна буде використовувати як хочеться і в будь-якому контексті.

Джерело: uoj.org.ua