Як зробити «боляче» редактору: погані поради
Я редакторка нішового юридичного видання. Ледь не щодня я листуюся з авторами, PR-менеджерами, прес-службами, потенційними рекламодавцями, різного роду організаціями тощо.
Часто їхні листи роблять мені дуже боляче. Тому я вирішила написати «погані» поради, або ж описати те, як не треба робити, якщо ви хочете співпрацювати з виданням (чи продовжити комунікацію з редакцією).
- Напишіть п’ять однакових листів щодо розміщення одного анонсу. Бажано від різних авторів. Обов’язково продублюйте в особисті повідомлення — у всі профілі. Щоб закріпити результат — закиньте інфо на робочу, а також на приватну пошту. Не забудьте про дірект в Інсті.
- Поставте примітку: «як опублікуєте — скиньте посиланнячко».
- «Зв’яжіться зі мною». Крапка. Саме так треба писати, щоб отримати фідбек. Я обов’язково відразу кинуся відповідати на такі повідомлення.
- Напишіть на робочу пошту або в повідомлення: «Розмістіть пост/анонс/статтю/блог»… (!)
Звісно, в наказовій формі. Вітатися і запитувати, чи можливо це зробити у нашому виданні — не обов’язково. Можна ще поставити знак оклику для закріплення результату. - Закидайте повідомленнями на кшталт: «порадьте гарного юриста, адвоката, нотаріуса». Доповніть: «запостіть у себе на сторінці, що я шукаю такого-то спеціаліста».
- «Ми хочемо на безоплатній основі розмістити у вас статтю на тему…. З повагою, PR-менеджер АО «Х (це ікс) і партнери». Стаття у вкладенні». Звісно, я відразу кинуся її ставити. Осбливо, коли там через кожне речення назва компанії АО «Х (це ікс) і партнери». Ще й додам — слухаюсь і підкорююсь.
- Через день після публікації блогу, надішліть нову статтю на схожу тему. Фото змінювати не треба. Запитувати, чи підходить матеріал і чи нам було би цікаво його знов розмістити — теж.
- Навіщо писати на пошту чи в повідомлення, якщо відразу можна скинути анонс в коментарі до найпопулярнішої публікації на сторінці. А що, відразу перегляди, чому б і ні?
- Надішліть цікавий, корисний, нерекламний матеріал «на нейтральну тему» і в кожному реченні згадайте назву своєї компанії. Обов’язково напишіть, що ви компанія №1, найкраща в Україні та світі. Бажано це вказати декілька разів.
- Пишіть в приватні повідомлення вночі. Я їх дуже від вас чекаю. Бажано, після 24.00. Тоді якраз саме час плідно попрацювати і відповісти на всі листи.
- Надішліть вже опублікований матеріал у іншому ЗМІ (а раптом проканає). Тільки знайте, що фейсбук і гугл сприйме ваш матеріал як крадений, тобто вже не як першоджерело. Оскільки раніше їхні системи бачили та аналізували цей текст. Тому автоматично ваш матеріал буде занижуватися у рейтингу видачі.
- Не враховуйте формат видання. Навіщо «паритися» та адаптувати свій текст, якщо це може зробити редактор, він же краще знає. Звісно, у нього просто купа вільного часу і він тільки й чекав, коли зможе переписати ваш текст.
- Ніколи не читайте вимог до публікації. Навіщо це робити, адже ви написали статтю за покликом душі, як відчували. Кому потрібні ці вимоги, «коли митець творить».
- Напишіть статтю на стопятсот знаків і будьте проти, щоб в редакції коротили ваш текст. Адже «з пісні слів не викинеш».
- Будьте проти, щоб редактор вніс правки у ваш текст. Наполягайте, що це порушення права інтелектуальної власності.
P.S. Будь ласка, не виконуйте моїх порад. І буде вам щастя (і плідна співпраця).