Як юристам комунікувати зі ЗМІ: good advice
Нещодавно я писала про те, як зробити боляче редактору. В статті навела bad advice (погані поради), які виконувати не варто, якщо ви хочете комунікувати зі ЗМІ.
Цього разу я вирішила написати good advice. Кажуть, якщо їх виконувати — щоразу в світі посміхається один котик. Але це не точно ?
Тож нижче декілька моїх хороших порад для юристів, які хочуть плідно комунікувати зі ЗМІ.
? Пропонуйте себе. Пишіть статті/блоги.
Якщо гора не йде до Магомета, то Магомет іде до гори.
Насправді, це одна із головних хороших порад — пишіть якомога більше. І самі ж пропонуйте свої авторські статті/блоги редакціям.
У багатьох виданнях розміщення професійного блогу відбувається на безоплатній основі. І пам’ятайте – до вас навряд самі журналісти чи редактори звернуться з проханням написати блог. Тому проявляйте ініціативу. Це безперечно буде плюсом у впізнаваності вашого імені.
Для практикуючих юристів — зайвий раз прорекламувати себе не завадить. Навіть, якщо редакція не вкаже назву компанії — фото та ПІБ автора, скоріш за все, розмістить.
Для студентів — це прекрасний шанс заявити про себе, “засвітити” перед майбутніми роботодавцями. Адже те, що вже з юних років ви виходите в публічну площину, безперечно, відіграє позитивну роль в подальшому працевлаштуванні. Тож напрацьовуйте своє “блогерське портфоліо” змолоду.
? Пропонуйте колаборації.
Або будь-які інші форми взаємовигоди.
Якщо ви організовуєте класний івент, чи створили цікавий продукт і хочете, щоб про це дізналось якомога більше людей — пропонуйте ЗМІ про це написати на взаємовигідних умовах. До прикладу, запропонуйте пару квитків на захід за розміщення анонсу. Звісно, навряд, що їх використають — але це однозначно буде для вас плюсом. Або ще можливий варіант, що редакція розіграє їх в якомусь конкурсі — тоді це для вас ще і зайва реклама.
Якщо мова про продукт — обґрунтуйте, що він корисний, і що висвітлюючи інформацію про нього — ви разом “покращите світ”. Надайте редакції безкоштовний доступ для тесту, або ж запропонуйте спільно з читачами провести якусь вікторину — переможцям вільний доступ на місяць.
Скажіть, що ви напишете про видання на сторінках своїх соцмережах або вкажете їх у пості інформ-партнерами. Результат, скоріш за все, від такої співпраці буде лише позитивний.
? Адаптуйте текст під формат видання.
Це у ваших інтересах.
Якщо ви хочете, щоб від розміщення вашого тексту у ЗМІ був результат — адаптуйте матеріал під видання. До прикладу, неформатний текст навряд розмістять у класичному ЗМІ. Чи навпаки. А навіть, якщо і так — то ефект від цього буде не найкращим. Адже у кожного видання своя аудиторія, яка звикла читати відповідним чином подану інформацію.
Тож не полініться і самі адаптуйте матеріал. Якщо мова про безкоштовну публікацію, контенщикам видання навряд самим захочеться це робити. Їх завдання — розмістити матеріал, а не отримати фідбек. Тому у ваших інтересах, щоб текст набрав якомога більше переглядів і був цікавий для конкретної цільової аудиторії.
? Якщо хочете прорекламуватися — не робіть це агресивно.
Віддавайте перевагу нативній рекламі, використовуйте спецпроекти
Якщо ви хочете прорекламувати свій бренд/проект/продукт — домовтеся з виданням про публікацію на комерційній основі. Однак, не використовуйте агресивної реклами. Зараз такі публікації скоріше відштовхують, ніж працюють.
Краще використайте нативну рекламу. Прекрасний варіант — спецпроекти. У нішових сучасних виданнях саме такі матеріали у топах переглядів. Спецпроект — це свого роду, сторітелінг про ваш бренд чи продукт. Готується він редакцією спільно з вами, та відповідно візуалізується дизайнером.
Це не нав’язування продукту чи бренду, а правильна розповідь про те, чому він корисний. Одним словом, не пошкодуйте заплатити трішки більше, і ви, однозначно, отримаєте хороший результат.
? Спробуйте познайомитися з редактором/журналістом видання,
у якому ви би хотіли публікуватися.
Хочете, щоб вас помітили – будьте активними.
Ця штука діє. Однозначно, якщо ви особисто познайомитеся з редактором чи журналістом, комунікувати стане значно простіше. Та і лояльність до вас, скоріш за все, буде трішки більшою.
Якщо можливості познайомитися офлайн немає, то проявіть активність онлайн. Підпишіться на сторінку журналіста/редактора. Активно взаємодійте з дописами – і на вас звернуть увагу.
? Дбайте про свою репутацію змолоду.
Це важливо для видань з цінностями.
Якщо на ваші листи не відповідає редакція — знайте, що це може бути пов’язано з тим, що в деяких виданнях існує негласний “блек ліст”, з ким вони співпрацювати не будуть. Виключно через те, що ваша компанія чи ви особисто маєте заплямовану репутацію. Тому дбайте про неї змолоду.
P.S. Це, звісно, не всі корисні поради, але одні з найважливіших. Якщо ви дослухаєтеся до них – повірте, комунікувати зі ЗМІ стане легше. Принаймні, з Lойером так точно ?
З любов’ю,
ваша редакторка
Яна Собко