Як встановити чіткі особисті кордони в спілкуванні з колегами та близькими?
Всі ми знаємо, що межі допомагають нам захистити наше особисте. Але коли ми визначаємо їх не чітко — будь то з друзями, колегами чи простими знайомими, в кінцевому підсумку приходимо до розчарування або навіть депресії. Тож як з цим боротися?
Начальник пропонує вам додаткове «дуже цікаве завдання», яке, на його думку, допоможе вашому професійному розвитку. Ви ж бачите лише понаднормову роботу — але «ні» все одно не говорите. А дарма — адже саме нечітко окреслені межі в спілкуванні з колегами та близькими часто стають джерелом повсякденного стресу.
Ми вирішили розповісти, як захищати свій особистий час від зазіхань.
Спробуйте рідше говорити «так»
Часто ми говоримо «так», навіть не дослухавши прохання до кінця. Але якщо на все погоджуватися, в якийсь момент можна виявити, що ви завалені справами.
Навчіться говорити «ні» речам, якими вам не хочеться займатися. Наступного разу, коли вас попросять про щось, замість того щоб відразу ж відповідати «так», почекайте 5-8 годин, щоб обміркувати, чи дійсно вам хочеться за це братися. В результаті ваше життя стане значно спокійнішим.
Дайте знати, коли вас не влаштовує час зустрічі
Донна Пітерс, кар’єрний коуч з американської Атланти, розповіла історію про колегу, якого дратували ранні зустрічі з колегами. Онлайн-наради починалися о 7:30 ранку, щоб команда могла синхронізуватися перед початком робочого дня.
Один з товаришів по службі Пітерс постійно розмовляв досить різко та грубо. Команда посунула час «планерок» тільки, коли нарешті дізналася про причини невдоволення співробітника. Виявилося, що хлопець через онлайн-зустрічі з колегами пропускав тренування, необхідні для його підготовки до спортивного марафону.
Тому Пітерс наголошує: «Ми повинні пам’ятати, що просити людей підлаштовуватися, якщо це заважає їхньому графіку, — не нормально».
Поясніть, що у вихідні ви відпочиваєте
Звичайно, не має нічого складного, щоб відповісти на короткий лист в суботу. Але якщо вам доведеться тривалий час посидіти над цим листом та ще й переглянути прикріплені до нього файли, то зачекайте до ранку понеділка.
Навчіться ввічливо давати знати, що ви вже не за робочим столом й у вас вихідний. Дуже важливо встановити такі кордони, щоб уникнути виснаження та понаднормової роботи, яка обов’язково зіпсує вам настрій.
Коли вам телефонують, то попереджайте, як довго зможете говорити
Насправді доволі корисно відразу позначати максимальну тривалість дзвінка.
На початку розмови повідомте співрозмовника, що раді можливості поспілкуватися. І лише потім м’яко даєте зрозуміти, скільки зможете витратити часу на цю розмову.
Знаходьте час на себе
Якщо більшу частину часу ви проводите на роботі, де зосереджені лише на спілкуванні з клієнтами та на розв’язанні їх проблем, то повертаючись з роботи, знайдіть час на сім’ю, справи по дому та для себе.
У робочій метушні не так вже й складно виділити час й для себе: послухайте музику чи почитайте улюблену книжку. Коли ж цього не робити, то весь тиждень перетвориться в один суцільний стрес для організму.
Говоріть, якому видові зв’язку ви віддаєте перевагу
Бізнес-стратег з Торонто Ліза Пезік якось зізналася, що в якийсь момент клієнти стали дошкуляти їй всіма можливими способами: писали смски, слали повідомлення в інстаграмі, відправляли листи на пошту, дзвонили.
«У цьому краса й прокляття соціальних мереж та постійного перебування онлайн, — каже Пезік. — Кожну секунду мені приходили повідомлення і встежити за ними неможливо».
Бувало, що Пезік відповідала на повідомлення навіть вночі, коли на екрані раптом висвічувалося нове повідомлення. В один момент Ліза нарешті вирішила провести межу.
Тепер вона відразу дає клієнтам зрозуміти, що з ними вона спілкуватиметься лише електронною поштою та в Zoom.
Знаходьте час на дихальні практики
Люди, які практикують дихальні вправи, стверджують, що вони допомагають полегшити симптоми депресії, тривоги, стресових станів.
У 2015 році 69 пацієнтам міланського госпіталю, що страждають від депресії та тривожних розладів, запропонували новий метод лікування: протягом двох тижнів учасники експерименту кілька годин на день виконували дихальну гімнастику, об’єднану з вправами з йоги. У більшості з них покращився емоційний стан.
А ще раніше вчені Національного університету Янг-Мін з’ясували: 20 хвилин повільних дихальних вправ (6 вдихів-видихів на хвилину) покращують якість сну. Такий спосіб допомагав пацієнтам з безсонням швидше засинати й рідше прокидатися серед ночі.
Тому не дивно, що така розслаблююча практика зробить вашу свідомість яснішою та навчить відпускати турботи.
Ставте свої плани вище планів інших людей
Нам набагато легше скасувати власні плани, ніж порушити плани когось ще. Але навчіться йти проти цього забобону. Коли вам потрібний особистий час, то немає нічого жахливого в тому, щоб запланувати зустріч на пізніше або й взагалі відмовитися від неї.
Залишати час для себе не менш важливо, ніж відвідувати зустрічі.
Джерело: thriveglobal.com
Фото: Unsplash