«Я маю право!»: роз’яснення прав та обов’язків споживачів житлово-комунальних послуг


Міністерство юстиції України презентувало шостий випуск програми «Я МАЮ ПРАВО!» на тему «Житлово-комунальні послуги».

У цьому випуску роз’яснюються права та обов’язки споживачів житлово-комунальних послуг.

Зокрема, споживач має право:

  • на несплату вартості комунальних послуг (крім постачання теплової енергії) у разі їх невикористання за період тимчасової відсутності у житловому приміщенні понад 30 календарних днів, за умови документального підтвердження відповідно до умов договорів про надання комунальних послуг;
  • розірвати договір про надання комунальної послуги, попередивши про це виконавця відповідної комунальної послуги не менш, як за два місяці до дати розірвання договору, за умови допуску виконавця для здійснення технічного припинення надання відповідної послуги.

Водночас у разі несвоєчасного здійснення платежів за житлово-комунальні послуги споживач зобов’язаний сплати пеню в розмірах, установлених законом або договорами про надання житлово-комунальних послуг, але не вище 0,01% суми боргу за кожний день прострочення. Загальний розмір сплаченої пені не може перевищувати 100% загальної суми боргу.

Також повідомляємо, що захист прав споживачів здійснюється судом. При задоволені вимог споживача суд одночасно вирішує питання щодо відшкодування моральної немайнової шкоди. У разі порушення законодавства про захист прав споживачів суб’єкти господарювання несуть відповідальність.

Програма: https://youtu.be/1gukcclPnrM