В Telegram з’явилася можливість надати і отримати юридичну консультацію
Нещодавно в Telegram з’явилася можливість надати і отримати юридичну консультацію, за допомогою ботів. Ми вирішили поспілкуватися з Vladimir Golub – Chief Executive Officer даного сервісу.
Давайте відразу про головне – розкажіть про свій проект.
– Це два “бота”, один для клієнтів – він називається “Мій юрист”, і один для юристів – під назвою “Мій клієнт”, які пов’язані між собою.
Принцип роботи полягає в наступному: юрист реєструється в боті для надання консультацій, вказує галузі права в яких він є фахівцем, своє місце роботи і посаду (рекламує себе таким чином), і ділиться своєю локацією. Після реєстрації він потрапляє в нашу базу.
Клієнт в своєму боті обирає галузь права, по якій хоче отримати консультацію, і ділиться своєю локацією. Бот, грунтуючись на цих даних, обирає з бази десять рандомних юристів, які знаходяться найближче по локації з клієнтом, і відправляє їм питання з кнопкою відповісти. Хто перший натисне на кнопку – той і підключиться до діалогу з клієнтом.
Щоб максимально скоротити час очікування консультації – бот кожні дві хвилини обирає наступну десятку юристів за тими ж критеріями і відправляє їм питання. Цей процес закінчується коли хтось із юристів натисне кнопку відповісти.
Також у нас буде рейтинг юристів. Клієнти можуть залишати відгуки у вигляді оцінок, а ми в свою чергу кожні вихідні будемо публікувати топ десять юристів з найвищими оцінками. Ті, у кого оцінки будуть погані, будуть проходити перевірку (нам доведеться з кожним поспілкуватися), і якщо вони не зможуть довести свою профпридатність – доступ до боту для них буде закритий. Також, як клієнт так і юрист, зможуть поскаржитися один на одного натисканням однієї кнопки. Дві скарги в день – обмеження доступу до сервісу до з’ясування обставин.
Крім рейтингу від клієнтів у нас буде і свій. Знову ж, кожні вихідні ми будемо публікувати топ десять найактивніших юристів. Як ви розумієте – в цих публікаціях будуть не просто десять прізвищ, а вся інформація яку вони вказали при реєстрації – що є хоч якимось стимулом для них, адже це теж свого роду додаткова реклама.
Чому “Мій юрист” і “Мій клієнт”?
– Ми дуже довго думали над назвою, перебирали сотні варіантів, а все виявилося до смішного просто. Telegram це месенджер, повідомлення від людини, яка потребує консультації – буде приходити на телефон так само, як повідомлення від вашого знайомого зі списку контактів. Погодьтеся, круто коли тобі пише твій клієнт, або твій юрист.
Для чого проект звичайним громадянам?
– Це соціальний проект, він повністю безкоштовний для населення і таким залишиться й надалі. Для звичайних людей – це можливість оперативно і зручно отримати консультацію.
Якщо вони хочуть знайти хорошого юриста – вони до зустрічі з ним можуть поспілкуватися, оцінити його кваліфікованість, зрозуміти чи допоможе він вирішити їх проблему, а вже потім призначити зустріч.
Ви все зробили самі, чи вам хтось допоміг?
– Над проектом ми працюємо удвох. Я являюсь CEO (Chief Executive Officer) нашої маленької компанії, а мій друг – дуже крутий програміст, який може втілити в реальність всі мої ідеї – Vitaliy Samofal – CTO (Chief Technical Officer).
Чи були у вас якісь побоювання перед запуском?
– Зупиняло те, що юристи можуть бути не зацікавлені в користуванні нашим сервісом. Чи захочуть вони витрачати свій час на консультації населення і чи будуть ці консультації якісними. До того ж у нас абсолютно немає фінансування.
Яким ви бачите свій проект через пару років?
– Ми хочемо, щоб наш бот почав навчатися, тобто запам’ятовувати відповіді на актуальні питання, а коли у нового клієнта буде аналогічне питання – він зміг надати консультацію не підключаючи юриста.
Для цього нам потрібна висока активність як клієнтів так і юристів, адже для навчання боту потрібно аналізувати інформацію. У відповіді, яку буде давати бот після навчання, також буде інформація про юриста за допомогою якого була надана консультація.