Тримайте руку на пульсі: інтерв’ю з Лесею Мельник про юридичний маркетинг


«Якщо вас немає в Інтернеті, значить вас не існує», — стверджує Білл Гейтс. Спостерігаючи стрімкий розвиток мережі Інтернет, з її незаперечними перевагами оперативності поширення інформації та широкого кола осіб, до яких можна цю інформацію донести, ми переконуємось в необхідності використання такого інструменту для просування бізнесу загалом, та юридичних послуг зокрема.

Чим особливий юридичний маркетинг, як юридичним фірмам залучити більше клієнтів за допомогою соціальних мереж та яка інформація найбільш популярна серед користувачів мережі, в інтерв’ю Lойеру розповіла Леся Мельник — адвокат, старший юрист Юридичної компанії «MBP Group». Серед кола її діяльності — наповнення сторінки компанії у Facebook, а також написання матеріалів для Start2u — сервісу, що пропонує комплексне обслуговування малих підприємців бухгалтером, юристом та фінансистом.

Чому юридичний маркетинг важливий для юридичної фірми? Як це впливає на юридичний бренд?

Маркетинг та реклама важливі для будь-якого бренду. Тим більше зараз, коли ми живемо в еру інформаційної революції. Без цих інструментів компанія, бізнес, які розвиваються, приречені загрузнути в певній точці без подальшого поступу та, навіть, на загибель. А в умовах жорсткої конкуренції на тому ж юридичному ринку представникам правничого бізнесу потрібно вміти утримувати старих клієнтів та володіти різносторонніми способами залучення нових. І тут не останню роль відіграє просування своєї справи, в тому числі у соцмережах.

Які основні прийоми Ви використовуєте при поширенні інформації? Який спосіб залучення клієнтів найбільш ефективний?

На мою думку, основне — це актуальність інформації для цільової аудиторії, у нашому випадку — це середній та великий бізнес. А також цікавість матеріалу та простота його викладу.

Важливо максимально доступно структурувати поширювану інформацію, аби відразу, як тільки впадає в око, вона була зрозумілою для читачів. У перші три рядки вкладайте основну тему, адже від цього залежить, чи захоче читач ознайомитись із написаним далі. Не забувайте й про візуальний контент — він дуже ефективно впливає на привернення уваги.

На залучення ж клієнтів безпосередній вплив має репутація компанії у ділових колах. Саме цю репутацію ми намагаємось підтримувати і в соцмережах.

Які матеріали найбільш популярні серед користувачів мережі?

Як показує практика, найбільшу увагу притягують матеріали про будні нашої компанії, її працівників та їхні успіхи, фотозвіти із заходів, що проводяться за нашої участі тощо. Тобто все те, що, як я це називаю, ближче до людей.

Але ми не перестаємо працювати над максимально швидким донесенням інформації про актуальні для діючих та потенційних клієнтів зміни до законодавства, цікавими практичними порадами та аналізами правових норм. Дуже важливо постійно тримати руку на пульсі, аби не пропустити те, від чого буде залежати добробут і успіх клієнтів. Ми постійно радіємо їхнім досягненням та можливостям впливати на них. Так ми разом будуємо майбутнє країни.

Які соцмережі є найбільш вдалими, на Вашу думку, для просування саме юридичних послуг? Чи варто використовувати усі, за принципом “чим більше, тим краще”?

Зараз ми надаємо перевагу Facebook, оскільки тут знаходиться переважна більшість нашої аудиторії.

Кожна соцмережа має свій набір можливих інструментів, треба вміти лише вправно їх використовувати. Так, в Instagram — це перш за все візуалізація. LinkedIn корисний компаніям, що працюють на міжнародному рівні — за кордоном ця мережа більш популярна. Для використання лаконічного Twitter варто володіти більш містким майданчиком, щоб мати, на що додавати посилання. Таке моє бачення.

Ну і головне — орієнтація на своїх читачів, тому навряд чи дієвим буде принцип “чим більше, тим краще”, якщо ваші клієнти не використовують, скажімо, Twitter.

Як саме вдається підтримувати репутацію компанії через соціальні мережі та Інтернет загалом?

Велику роль відіграють відгуки клієнтів про роботу компанії та якісний матеріал, через який професіоналізм нашої команди отримує додаткові бали. А також відгуки клієнтів і колег саме на цей матеріал. Важливо йти в ногу зі змінами, що відбуваються у колах, в яких обертається наша компанія, тому вчасна реакція — це теж частина побудови репутації.

Як швидко отримати інформацію та донести її до читача? Чи маєте якісь спеціальні джерела, які використовуєте у роботі?

Сьогодні важко мати проблеми з отриманням будь-якої інформації. Головне — доступ до Інтернету та надійність використовуваних джерел. Так, я частий гість на веб-сторінках урядових органів, а також у нас в країні успішно розвивається юридична журналістика. Інколи у виборі теми відіграє роль випадковість, частіше приходиться “серфити” у мережі в пошуках натхнення. А найбільш улюблене джерело — це практика й досвід — власні та колег.

Що найскладніше у Вашій роботі?

Мабуть, постійний страх отримати негативні відгуки від підписників, але в той же час, це мотивує на виконання роботи на вищому рівні.

Які поради можете дати тим, хто просуває свою юридичну компанію в мережі та хоче створити свій юридичний бренд?

Відшукати свій стиль та не економити на ресурсах, що здатні зробити просування юридичного бізнесу якісним, ефективним та грамотним.

Спілкувалася Іванна Мельничук