Стильні юристи та дрес-код офісу — чи можливо поєднати?


На зустрічі у Clubhouse PR-ніндзя Віка Папарига та digital-маркетолог Олена Пархоменко розпитали стильну юристку Наталію Ульянову, стилістку Олесю Чехову та кар’єрну консультантку Віру Проценко про те, як стиль впливає на кар’єру та особистий бренд.

Обговорили, чому важливо бути собою, як виглядати унікальним в часи фаст фешн, не порушуючи корпоративні правила дрес-коду.

Мода і стиль — що це таке?

Мода — це інструмент для створення власного стилю. Зараз вона доволі демократична. Ми можемо обирати, що нам потрібно і що нам подобається. Не так, як було у 80-90рр. — суворе обмеження.

Стиль — це відображення якихось внутрішніх установок, відмінних рис кожної людини. За допомогою стилю ми можемо кардинально відрізнятися один від одного та бути при цьому актуальними та модними, підкреслюючи свою індивідуальність.

Що краще: слідувати за трендами чи залишатися собою?

Сьогодні відчуття виражати себе виховується в людях і вони починають самовиражатися через стиль. Модні тренди — як за гарним кіно, за ними цікаво спостерігати та робити для себе висновки, щоб підійшло саме тобі. Це наче окреме мистецтво, окремий напрямок.

А почуття стилю — це те, як ти можеш показати свій внутрішній світ і те, наскільки любиш себе, хочеш подобатися собі та відчувати себе комфортно.

Як прийти до свого стилю?

  • Спілкуватися з іншими людьми, які є експертами в моді
  • Надихатися кіно та арт-картинами
  • Не робити імпульсивних покупок
  • Звільнити гардероб від зайвих речей та скомпонувати між собою ті, які залишаться
  • Знаходити людей зі схожою стилістикою та типом зовнішності, щоб ними надихатися
  • Створювати мудборди в Pinterest з образами, які вам подобаються. Коли назбираєте багато картинок, можна аналізувати, які саме образи потрапляють до вашого мудборду і таким чином сформувати свій стиль.

Потрібно одяг приміряти наживо. Бо на картинці буде красиво, а поки не одягнете на себе, не зрозумієте наскільки це ваше та чи підходить. Це, так само як з рецептом їжі. Поки ви це не приготує — не зрозумієте, чи смакує вам ця страва чи ні.

Базові речічи можна їх визначити для всіх?

Є думка серед стилістів, що можна створити базовий гардероб для жінок із 30 речей. Для чоловіків це набагато менше — декілька пар штанів, джинси двох кольорів і так далі по базових речах. Але насправді база для кожної людини своя. Бо відображає спосіб самовираження та образ життя людини.

Як знайти фішку?

Не тільки база, а і фішка у кожного своя.

Зазвичай людина сама про неї знає і зможе її знайти в процесі знайомства з собою. Вона відображає характер та дає відчуття справжності — а не масової штампованості.

Це про те, щоб дозволити своєму внутрішньому стану вийти на поверхність. До речі, дизайнери інтер’єрів говорять, «те, що не можна сховати, можна зробити акцентом».

На прикладі образу Наталії Ульянової це якраз підтверджується. Волосся — це той аксесуар, який постійно з вами. А її кучері відображають характер — структурований, але в той самий час спонтанний. А юристам доволі часто потрібно проявити себе в нестандартній ситуації.

У Олени Пархоменко фішкою виступає бандана. Під час пошуку стояло завдання — зберегти формальність, але додати фривольності.

У Віки Папариги — це моно-сережка з пір’ям — це про легкість наче пташка у серйозному юридичному світі.

Як індивідуальність поєднати з дрес-кодом компанії?

Зараз вже минули часи, коли відправляли людей додому перевдягатися, якщо вони не відповідали корпоративним стандартам. Уже не так все суворо — на кшталт, в офісі юридичної компанії дозволяється працювати з різнокольоровим волоссям та пірсингом.

Ми на роботі проводимо дуже багато час, тому потрібно бути собою. І якщо за стандартами компанії це не ваш стиль, то це буде таке «ґвалтування самого себе». І тоді до вас такі питання:

  • чи буде комфортно вам в таких умовах працювати?
  • заради чого ви це робите?
  • скільки зможете це витримати?

Якщо ви любите костюми, класику, будь ласка, у вас є всі шанси знайти собі ideal match.

Бо це розмова не тільки про одяг, а про те, як ми себе відчуваємо. Під певним стилем одягу є певний характер, як вище вже говорили.

Тому сьогодні просто варто обирати компанію, яка співпадає з вашими цінностями. Дивитися на атмосферу та корпоративну культуру взагалі. На співбесідах одразу видно, у якому стилі вас зустрінуть працівники.

Не «наряжатися» на виступ чи фотосесію, а бути собою

Як це красиво, коли люди починають проявлятися і робити це із задоволенням, а не тому, що так треба або так доречно, або тільки для фотосесії. Не так, щоб пити чай з красивого блюдця тільки на свята, бо його можна взагалі не дочекатися.

Ось тоді й починається свобода самовираження. І за цим дуже класно спостерігати.

Власний стиль додає впевненості, бо підготовка та підбір одягу додатково налаштовує на певній настрій — що все, наприклад, сьогодні буде феєрично. Не тільки коли виступаєш, а кожний день.

Стиль народжується зсередини, не домовляючись всі спікерки як одна говорили про це. Щоб жити у комфорті з собою щодня, у тому числі на роботі, потрібно знайти три речі:

  • Свій стиль
  • Фішечку та природно її підкреслити чи відтворити
  • Компанію, де твій стиль буде органічно вписуватися

Це все буде бонусами для просування бренду. Такі люди легше запам’ятовуються. Спочатку зачепить стиль, а потім вже і прізвище викарбується.

Авторка: Віка Папарига, PR-ніндзя, авторка курсу та телеграм-каналу PR для юристів.