Стратегія поведінки в соцмережі: що варто публікувати юристам, а від чого краще відмовитись навіть студентам
За останні роки соціальні мережі стали невід’ємною частиною життя і роботи більшості людей, а також одним з ефективних інструментів сучасного маркетингу та створення бренду. Сьогодні складно уявити собі юриста великої фірми без аккаунта в Facebook чи інший соціальної мережі. Однак при веденні такого аккаунту потрібно зважати на певні етичні моменти.
Некоректний коментар чи репост можуть серйозно вдарити не тільки по репутації юриста, а й фірми, в якій він працює. Погодьтеся, що й ви часто звертаєте увагу на такі деталі, підсвідомо оцінюючи людину по тих матеріалах, які вона поширює, а отже темам, які її цікавлять.
Ми вирішили зібрати поради спеціалістів в сфері маркетингу та юриспруденції щодо того, які пости можуть збільшити вашу цінність, як професіонала, а які підірвати довіру чи навіть зруйнувати репутацію.
Заходячи в соціальні мережі, юристи часто забувають, що знаходяться в публічному просторі, тут також потрібно дотримуватися тих етичних норм, які є для вас базовими в судовому процесі, при спілкуванні з клієнтом чи колегами. Щоб переконатися, що той чи інший коментар буде доречним, спробуйте зрозуміти, чи зможете ви сказати те, що написали, перед повним залом вголос і чи не суперечить це нормам професійної етики. Якщо сумніваєтесь, що це буде доречно там, повірте, не буде доцільним це висловлювати й у мережі.
Інформація, що публікується на особистій сторінці юриста, буде асоціюватися не тільки з ним особисто, а й з компанією, де він працює.
Можна:
✅ Можна ініціювати обговорення професійних тем, висловлюючи власне переконання та запитуючи думки колег;
✅ Можна ділитися важливою правовою інформацією, новинами, взятими з перевірених джерел;
✅ Можна публікувати фото- та відеоматеріали з подій: конференцій, лекцій, семінарів, які ви відвідали;
✅ Використовувати соціальну мережу як канал для залучення нових клієнтів. Публікуючи корисну інформацію, свої досягнення, новини чи поради, ви представляєте цінність для користувачів, а отже вони бачитимуть сфери, в яких ви компетентні та згадають про вас, бажаючи отримати більш грунтовну допомогу по тому чи іншому правовому питанні.
Не варто:
➖ Не варто посвячувати користувачів соцмережі в ваше особисте та сімейне життя, викладати фото застіль, гламурні чи зухвалі пости з фото;
➖ Не варто писати надто довгі пости — будемо чесні: їх ніхто не читатиме. Якщо лонгрід необхідний і ви переконані, що в ньому є цінна для користувачів мережі чи ваших потенційних клієнтів інформація — напишіть її на сайті компанії чи запропонуйте якомусь юридичному виданню, та зробіть репост публікації з коротким коментарем. В іншому випадку, краще викладати інформацію стисло, тезисно або ж у вигляді інфографіки;
➖ Не варто робити надто нав’язливу саморекламу і рекламу фірми.
Не можна:
❌ Не можна розповсюджувати дані ваших клієнтів, їх історії, особливо брати їх на сміх, навіть зашифровуючи імена чи інші дані. Це як мінімум непрофесійно, а як максимум, може перейти законну межу;
❌ Не можна публікувати різкі висловлювання, критику на адресу колег чи клієнтів. Оціночні судження залиште при собі;
❌ Не можна вживати в постах чи коментарях нецензурні, грубі висловлювання, лайку.
Ідеальна сторінка юриста повинна ненав’язливо розповісти про нього як про професіонала і дати трохи інформації про те, яка він людина.
Поради молодим юристам
Правила ведення соціальних мереж стосуються не тільки практикуючих юристів, але й тих, хто тільки готується ними стати. Щодо студентів, тут немає єдино правильної формули поведінки.
Попри те, ми б радили студентам юридичних факультетів бути активними в соціальних мережах, але зосередитися на інструментах отримання, а не поширення інформації. Facebook, зокрема, дозволяє дізнаватися думку представників професійного співтовариства безпосередньо, а тому швидше, ніж вона з’явиться в ЗМІ.
З особистими фото і постами студентам-правникам також краще проявити акуратність: настрій, думка, супутник життя і захоплення можуть змінитися, а згадки про них залишаться в мережі назавжди. Зрештою, їх може побачити та неправильно трактувати якщо не ваш сьогоднішній керівник, то майбутній. Ваша сторінка як особистий бренд.
Перед тим, як натиснути кнопку «Опублікувати», нехай пост пройде прискіпливість вашого внутрішнього цензора, керуйтесь своїми уявленнями про доречність, намагайтеся не влазити в скандали і не підтримувати соціально-політичний хайп. Краще показуйте самих себе, не створюючи якогось не властивого вам образу, але й не акцентуючи увагу на своїх недоліках та проблемах.