Просування бренду «юрист-експерт» через Facebook: ключові рекомендації на старті


Дарія Сидорчук

Smm-менеджерка АПУ


Як юристу просувати свій особистий бренд через Facebook: з чого починати, як вести сторінку, де брати підписників та які корисні інструменти можуть допомогти.

Одна з проблем, що виникає в людей, які планують розвивати персональний бренд – недооцінка власних сил. Нам здається, що рівня, який дозволяє передавати знання та досвід, ще не досягнуто. Та особистий бренд – це про унікальність. Ви спокійно можете ділитися своїми думками, аналізом, враженнями. Завжди є ті, які знають менше за вас. Такі люди будуть вашою першою частиною цільової аудиторії, яка поглинатиме знання. Водночас є ті, хто мають більший досвід і кращі результати. Вони – друга частина вашої цільової аудиторії, адже саме завдяки їхнім коментарям, доповненням і дискусіям зростатимуть ваша статистика та рівень впізнаваності в професійному середовищі.

Коли у вас буде власний експертний бренд? – Коли про нього почнуть говорити. Але ніхто самостійно нічого не дізнається, доки ви не покажете себе як експерта та не розкажете про це.

Перед початком просування власного експертного бренду через Facebook (FB) дайте відповіді на такі питання:

1)      Яких цілей хочете досягнути?

2)      Яка сфера вашої експертизи, якою готові ділитися?

3)      Хто ваша цільова аудиторія?

4)      Чи готові ви регулярно виділяти час на підготовку експертних матеріалів і взаємодію з аудиторією?

5)      Яку «фішку» ви можете придумати, щоб запам`ятовуватися читачам.

Отже, чому саме Facebook?

Якщо ви плануєте розвиватися як юрист-експерт, рекомендую використовувати саме цю платформу, адже тут вже є ваша цільова аудиторія і вона доволі активна, у FB дешева реклама, соціальна мережа дає багато інформації та аналітики про користувачів, а також пропонує різні варіанти для просування через особистий профіль, групу, сторінку.

Давайте розберемо.

Особистий профіль – найвищий рівень довіри.

Такий варіант варто використовувати на першому етапі розвитку власного експертного бренду. Тут важливі:

  • якісна аватарка та обкладинка;
  • добре заповнена інформація про вас (попередні місця роботи та посади є плюсом, якщо вони пов`язані з професійною сферою);
  • гармонійне наповнення контенту. Варто дотримуватися балансу між професійними, профільними та персональними публікаціями. Професійні показують ваш рівень експертності, профільні – демонструють обізнаність у сфері діяльності,   персональні – розвивають довіру, як до людини.

При розміщенні професійних матеріалів, закликайте аудиторію до обговорення, ставте питання, запитуйте думку колег.

Щоб знати про що та як писати, досліджуйте сторінки колег, яких юридичний ринок вже знає як експертів. Проаналізуйте формат подачі матеріалу, які публікації набирають більше відгуку в читачів.

Коли на своїй сторінці ви вже зірка та розумієте, що ширша аудиторія має право дізнатися про вас, рекомендую переходити до другого етапу – створення публічної сторінки. Чому саме сторінки, а не групи?

  1. Якщо ви захочете запускати таргетовану рекламу (а рано чи пізно ви до цього точно дійдете), це стане можливо лише при наявності сторінки.
  2. Якщо ви плануватимете паралельно розвивати Instagram і запускати рекламу там, сторінка в FB вам знадобиться обов`язково.
  3. По функціоналу сторінка зручніша для публічного «проєкту».

Як вести сторінку?

Як і в особистому профілі, важливе якісне оформлення.

  • Дайте назву, а також поставте аватарку та обкладинку, які відповідають змісту сторінки.
  • Підготуйте декілька шаблонів зображень, які зможете використовувати при створенні публікацій (так званий міні бренд-бук). Пам`ятайте, що користувачі спершу бачать, а потім читають, або прогортують стрічку далі. Власний стиль допоможе аудиторії ідентифікувати вас серед усієї кількості новин.
  •  Створіть контент-план, публікуйте матеріали періодично та бажано не вночі.

Де брати підписників?

  • Спочатку запросіть друзів і близьких колег.
  • Коли наповните сторінку декількома корисними публікаціями, запрошуйте свою цільову аудиторію з інших груп підписуватися. Facebook дає можливість запрошувати не лише друзів, а й будь-кого з груп, до яких ви належите.
  • Водночас поширюйте свої матеріали в групах, які вже хтось створив і зібрав вашу цільову аудиторію.
  • Запускайте таргетовану рекламу. Вона не потребує великих фінансових затрат. Головне – актуальний, якісний контент і правильно налаштована аудиторія.

Важливо! Легше та швидше розвивати експертний бренд, використовуючи ресурси профільних організацій та ЗМІ, бо публікуючись у них – про вас автоматично дізнається їхня аудиторія і переважно, це не лише читачі FB, а й сайту та інших соціальних мереж.

І, звичайно, не забувайте про професійні заходи, після виступу на яких і підписники з`являються, і впізнаваність росте, і журналісти самі просять коментарі.

Використовуйте всі інструменти, а Facebook допоможе в просуванні, тому що йому вигідно, щоб люди більше часу проводили в мережі та отримували користь від цього.

Декілька корисних онлайн-сервісів не лише для роботи з FB:

Canva – для створення зображень.

Crello – для створення анімацій.

Facebook Audience Insights – для аналізу всієї аудиторії FB та конкретно вашої сторінки: на кого підписані, де живуть, з яких пристроїв заходять в мережу та інше.

Similarweb – для аналізу сайту конкурентів і порівняння зі своїм.

Serpstat – для аналізу конкурентів у пошукових системах по Україні.

SEMRush – для аналізу конкурентів у пошукових системах по всьому світу.

І, звичайно, не забувайте про грамотність, структурованість та чіткість в написанні тексту. Ви можете знати багато, але без правильної подачі ніхто не читатиме.

__________

Редакція може не поділяти думки авторів у розділі «блоги».