Отримання посвідчень водія: досвід різних країн


Отримати права водія — значуща подія для кожної людини, але мало хто замислюється про те, як отримують права за кордоном. Виявляється, зробити це в Україні порівняно нескладно.

У наш час автомобіль — вже не розкіш, а скоріше необхідність. Саме тому багато людей йдуть вчитися на права при першій же можливості.

І в різних країнах в цій справі є як схожі моменти, так і відмінності.

Безкоштовне стокове фото на тему «carpool, автомобіль, автомобільний»

Починати варто з себе

В Україні отримати право керувати легковим автомобілем (далі – авто, автомобіль) можна з 18 років. Для цього потрібно пройти навчання в автошколі. Воно триває в середньому від двох до трьох місяців.

Після успішного закінчення навчання потрібно скласти теоретичний і практичний іспити в будь-якому зручному за місцем розташування сервісному центрі МВС — прив’язки до місця реєстрації та проходження навчання немає.

Теоретичний іспит триває 20 хвилин і складається з 20 питань, що обираються системою випадково (всього є 2 000 питань):

  • 10 питань із правил дорожнього руху;
  • 4 питання з будови та експлуатації транспортних засобів;
  • 4 питання з основ безпеки руху;
  • 2 питання з надання першої медичної допомоги.

Зробити можна лише 2 помилки.

Повторно скласти теоретичний тест можна не раніше, ніж через 5 днів. Загалом його можна складати необмежену кількість разів

Лише після складеного теоретичного тесту кандидата у водії допускають до складення практичного.

Практичний іспит складається з 2 етапів:

  • на майданчику для навчання з початкового керування тестуються такі вміння водія як підготовка до початку руху, зупинка транспорту на підйомі/спуску, заїзд у двір «гараж» з правого/лівого боку тощо.
  • на визначеному маршруті в умовах дорожнього руху: маневрування у потоці, дотримання швидкості руху та вимог дорожньої розмітки та дорожніх знаків тощо.

На відміну від теоретичного, практичний іспит можна перездавати тільки 3 рази.

Якщо Ви все успішно склали, можна отримати перше посвідчення водія.

Серед нововведень те, що перше посвідчення водія видають на 2 роки. А обмін на постійне посвідчення відбувається у випадку, якщо протягом двох років з дня його видачі власник здійснив не більше 2 порушень правил дорожнього руху

Безкоштовне стокове фото на тему «автомобільний ключ, автосалон, ключ»

Недалека Європа

  • Польща

У Польщі для отримання прав також потрібно пройти навчання в автошколі. Однак курс навчання набагато коротший. Він становить 30 годин теорії та 30 годин практики.

Після успішного закінчення автошколи необхідно скласти державний іспит, який складається з теорії та практики.

Практична частина відрізняється від нашої тим, що включає виконання декількох завдань з перевірки готовності автомобіля до руху. Наприклад, перевірити рівень будь-якої рідини, роботу фар.

  • Чехія

А от навчання в празькій автошколі коштує близько $ 350. Курс триває 1,5-2 місяці та майже не відрізняється від звичних нам уроків.

Також кандидату у водії потрібно пройти перевірку зору — та можна вирушати на іспит. Спочатку тест з теорії, а потім — практичний іспит в місті.

Отримання заповітного водійського посвідчення в столиці Чехії обійдеться дешевше, ніж в інших країнах ЄС. А тому цим нерідко користувалися жителі сусідніх країн, хоча з такими хитрунами й намагаються боротися.

Безкоштовне стокове фото на тему «id, Велика Британія, водійська ліцензія»

Велика Британія

Цікава система отримання посвідчення водія встановлена ​​у Великій Британії.

Для початку потрібно відправити заявку на тимчасові права (provisional driving license), які дозволяють проходити навчання та складати іспити. Отримати тимчасові права на легкове авто можна з 17 років. Їх наявність також дає можливість водити автомобіль, але за умови, що поруч з вами знаходиться досвідчений водій і на машині розміщений знак «L» (learner).

Наступний етап в отриманні прав — теоретичний тест. Він складається з двох частин. Перша частина «класична» — тут потрібно відповісти на питання. Друга частина перевіряє вашу здатність реагувати на потенційно небезпечні ситуації на дорозі. Вам демонструють відеоролики, які знімаються очима водія, і перевіряють реакцію на різні загрози на дорозі. Як правило, до цього тесту готуються самостійно.

Кінцевий етап — практичний іспит. Готуватися до нього можна як з сертифікованим інструктором, так і з родичем або другом. При цьому немає вимог до кількості уроків з водіння.

Практичний іспит починається з перевірки знання автомобіля. Наприклад, просять включити кондиціонер, запитують, як перевірити рівень масла. Далі екзаменують навички керування автомобілем на дорогах загального користування. Після успішного проходження іспиту можна відразу сідати за кермо.

Безкоштовне стокове фото на тему «Mercedes Benz, авто, автомобіль»

Німеччина

Досить суворі правила складання іспиту на права передбачені в Німеччині.

Так, теоретична частина іспиту — тест на знання правил дорожнього руху і на адекватну реакцію на дорозі. Якщо не здав його з першого разу, то кандидат відвідує ще два заняття в автошколі та через тиждень проходить складати тест повторно.

Здавати теорію дозволяють три рази — якщо не вийшло, доведеться чекати три місяці. Якщо після перерви знову не вийшло здати три рази — доведеться пройти медико-психологічне обстеження на придатність до водіння авто. Якщо результат позитивний, дають ще дві спроби здати теорію. Якщо немає — про права можна забути.

До практичної частини іспиту також є особливі вимоги. Зокрема, він включає поїздку по місту, по автобану і нічну поїздку.

Безкоштовне стокове фото на тему «автомобіль, автомобільний, вітрове скло»

ПАР

Якщо ви вважаєте, що наші автошколи пронизані корупцією — поцікавтеся, як йдуть справи, наприклад, в ПАР.

Ця південноафриканська країна відрізняється тим, що з першого разу іспит на водіння здають лише 39% учнів. І причина — не в низькій культурі водіння, а в тому, що інструктори та екзаменатори відверто чекають хабаря.

Причиною для провалу на іспиті може стати що завгодно. Наприклад, якщо перед тим, як сісти за кермо, учень не підліз під машину, щоб переконатися, що під нею немає течі. Або не підняв ручник на зупинці. Або, рушаючи з місця, відкотився назад хоча б на п’ять сантиметрів.

Причин безліч, результат один — або плати неофіційно, або продовжуй безплідні спроби скласти іспит «по-чесному». На жаль, такий підхід не покращує статистику на дорогах ПАР.

Австралийские дороги тают как шоколад на экстремальной жаре (ВИДЕО) »  Автопортал avtodream.org

Австралія

Однак одна з найскладніших систем отримання прав — в Австралії.

Для отримання повноцінного водійського посвідчення учневі потрібно не менше чотирьох років. За цей час він повинен чотири рази пройти іспит: два рази здати теоретичну частину та два рази — практику водіння.

Так, в Австралії існують чотири рівні водійських посвідчень:

  1. права учня «L»,
  2. «зелені» права першого рівня «P1»,
  3. «червоні» права другого рівня «P2»,
  4. повноцінні права.

Права «L» отримують після успішного проходження теоретичного тесту по ПДР. Отримати їх можна з 16 років. Водити з такими правами можна, якщо в автомобілі присутні вчитель, батько або друг (далі — інструктор), що мають повноцінні водійські права.

Наступний рівень прав можна отримати лише після досягнення 17 років, і не раніше, ніж через рік після отримання учнівських прав.

При цьому за час володіння правами учня необхідно наїздити не менше 120 повних годин по різних дорогах і в різних погодних умовах. Все це фіксується в спеціальному щоденнику, який знаходиться у віданні інструктора.

Для отримання прав першого рівня «P1» здається практичний іспит. Після успішного складання вже можна їздити самостійно, але для водія діє ряд обмежень.

Наприклад, швидкість їзди обмежена 90 км / год, не можна під час водіння користуватися мобільним телефоном і навігатором, в автомобілі може їхати лише один пасажир та йому має бути більше ніж 21 рік.

Після року зразкового водіння з правами «P1» і успішної здачі другого теоретичного іспиту водієві видають права «P2» (обмежень для водія стає набагато менше).

Два роки бездоганного водіння з правами «P2» — і ви можете складати другий практичний іспит, щоб отримати повноцінне посвідчення водія легкового транспортного засобу.

Ізраїль

В цій країні іспит можна здати декількома мовами (включаючи російську), та ще й віддалено.

Потрібно відповісти лише на 30 запитань, не зробивши більш як 4 помилки.

Якщо не здали, то через добу результат обнуляється та можна пробувати заново. Перездавати можна нескінченну кількість разів, але кожна перездача платна.

Навчання водінню індивідуальне. Кожен інструктор проходить суворе ліцензування. З кандидатом проводиться не менше 28 уроків.

Як результат, в середньому на повний курс навчання підуть 3 місяці та $850. Сам іспит та перевірка зору коштують ще $ 125.

Безкоштовне стокове фото на тему «combi, kombi, volkswagen»

Простіше простого

Але є країни, в яких отримання водійських прав — дуже проста і швидка процедура.

Наприклад, в Південній Кореї досить пройти лише 13 годин занять, з яких тільки 6 — водіння по дорогах, і можна складати іспит.

Він традиційно складається з письмового тесту, водіння на спеціальному майданчику і в місті.

У Мексиці до 2016 року для отримання водійського посвідчення вимагали лише внести плату за нього. Як наслідок, Мехіко став одним з найбільш аварійних міст світу.

Для виправлення цієї ситуації у 2016 році ввели формальні іспити. Нескладний письмовий тест і перевірка елементарних навичок поводження з авто — це все, що вимагали від кандидата.

Джерело: adme, fastmb, mvs.gov.ua, ilex.by, tvoemisto.tv

Фото: Pexels