Чи можуть ігри навчити юристів?
Ось, що вам потрібно знати, щоб грати в RimWorld. Жодних паралелей з юридичною компанією…взагалі жодних. Навіть і не думайте їх проводити! ?
Інтро
RimWorld — це менеджмент-стратегія.
Декілька персонажів (юнітів) потрапляють на планету, на якій мають вижити. Гравець через непряме управління допомагає їм розбудувати колонію — обирає які будівлі будувати, які ресурси збирати й де їх зберігати, кого брати чи не брати в колонію, яка робота є пріоритетною, а на що можна забити.
Кількість ресурсів обмежена, ризики постійно зростають, структури, що будує гравець, постійно ускладнюються.
Гра має купу взаємозалежних систем: у персонажів свої настрої, потреби, уподобання (наприклад, з чим вони хочуть працювати, з чим ні), рівень здоров’я та є навіть певні хвороби. Все пов’язано з усім.
Ця гра багато чому навчила і продовжує це робити вже після 200 годин життя у ній.
Команда
На початку гри, всі юніти будуть робити все. Тому різні уміння та бекграунд значно важливіші за гарно прокачані «вузькі» навички.
Якщо колонія хоче вижити, вона має бути збалансованою. Інакше її поглине більша колонія (або просто вб’є).
Вбийте перфекціоніста на старті
Усі ваші рішення на початку будуть жахливі та ризиковані.
Як вам ідея поставити два факели в загальну спальню юнітів, яка створена з дерева? Достатньо ідіотське рішення? Про ризики цього рішення можна написати декілька гарних меморандумів ?
Але просто нічого не робити — це ще більший ризик! Головне, щоб це ху… погане рішення не залишилось з вами на все життя (як це часто буває…).
Каскадний збій
Лікар погано спав ⇒ його імунітет погіршився і він захворів на грип ⇒ грип вплинув на уважність ⇒ неуважний лікар провалив операцію ⇒ його пацієнт помер ⇒ дружина пацієнта, яка і так була в депресії через інші проблеми в колонії, розлютилася ⇒ підпалила кабінет лікаря ⇒ кабінет, як і вся база, був побудований з дерева ⇒ вогонь розповсюдився швидко ⇒ пожежа знищила більшість колонії та колоністів ⇒ уцілілі після пожежі вже не змогли захистити себе від нападаючих рейдерів ⇒ усі колоністи померли, потрапили в рабство або були вбиті скаженими черепахами.
Так що, не забувайте спати!
Люди та технології
Люди з технологіями кращі, за людей без технологій. Все!
Руйнування — постійний процес
Як тільки ви закохуєтесь у свою колонію і перестаєте щось змінювати, ваш прогрес зупиняється. Ви маєте постійно шукати, який елемент колонії можна покращити. Навіть якщо якийсь час доведеться всім поспати в одному бараку…
Відсутність змін — це також ризик.
Автоматизація
Кожен новий юніт може взяти на себе додаткову роботу. Більше юнітів — більше роботи може потягнути колонія.
Але натомість, кожного юніта потрібно одягнути, нагодувати, вручити йому інструменти і, врешті решт, заменеджерити. А після юнітів-джунів ще і розгрібати косяки ?♂️
Тому, постійно додавати людей в колонії — не варіант. Рано чи пізно доведеться вкладатися в автоматизацію. Так, це довго і дорого, але купка роботів зможе накинутися на ваш проєкт і зафігачити все за лічені хвилини ?
Мікроменеджмент великих систем
Якщо у вас велика колонія, то ви маєте вбити в собі мікроменеджера! Контролювати кожного юніта, робота, тварину просто неможливо…
На цьому етапі вам знадобляться процеси!
Так-так, мало хто любить аналізувати та вибудовувати процеси. Це навіть у грі нудно. Але без цього — смерть!
Насолодитися грою та продовжувати не проводити паралелі з юридичним ринком, можна тут ?
Автори:
- Андрій Удовиченко, СРО Bot&Partners, Notion Pro
- Микита Підгайний, СЕО Bot&Partners, юридичний інженер Опендатабот