Брендинг і чому він важливий для юристів


Багато юристів вважають брендинг «розмовами про маркетинг», але в епоху споживацтва, вдосконалення позитивного сприйняття та сутності має бути метою кожного професіонала, включаючи юристів.

Головна юрисконсультка L’Oréal Анна Лозінскі у своїй книзі «Юридично інноваційні» стверджує, що брендинг, будь то особистий або для вашого юридичного відділу, є важливим. І ми, як юристи, повинні звернути на це увагу і, можливо, змінити свою думку щодо нього.

Багато юристів відкидають брендинг, вважаючи, що ця дисципліна суттєво поступається респектабельній юридичній практиці, яка повинна говорити сама за себе. Але американська адвокатка Ольга Мак пояснює:

В епоху консюмеризму позитивне сприйняття і зміст не є взаємовиключними. Насправді, оволодіння обома є ознакою майстерності і зрілості. Це повинно бути метою кожного професіонала, включаючи юристів.

Для юридичного видання «Above The Law» Ольга зібрала цікаві висновки із останнього виступу Анни на Legal Operators.

Вона дуже прониклива. Ось висновки, які можуть виявитися корисними, якщо ви відправляєтеся в подорож по брендингу у своїй юридичній практиці або в юридичному відділі.

Використовуйте ваші емоції

Витратьте трохи часу, щоб зрозуміти, що саме вирізняє вас як керівника. Як ви, як юрист, змушуєте оточуючих почувати себе — ваших колег, друзів, керівників та інших? Зрештою, бренд — це відчуття. Перше враження може стати незабутнім, як у поганому, так і хорошому сенсі.

Пам’ятайте, що в першу чергу ви — людина. Всі наші взаємодії змушують інших почуватись певним чином. У світі, де бренди всюди, і призначені для того, щоб викликати певні (зазвичай позитивні) емоції у своїх споживачів, вам необхідно звернути увагу на бренд юридичних послуг. Яким чином взаємодія з вашою юридичною компанією чи відділом може стати позитивним досвідом для людини? Які емоції ви хочете викликати?

Ви — загадка, і це — проблема

У своїй книзі Анна стверджує:

Сприйняття — це 9/10 реальності. Юридичний бренд команди дозволяє вам формувати це зовнішнє сприйняття, а також залишатися вірним тому, чого команда намагається досягти. Це унікальний ідентифікатор, власний QR-код.

Те, що роблять юристи, багато в чому залишається загадкою для їхніх клієнтів. Останні просто хочуть знайти рішення у встановлені терміни, якщо це можливо. Це реальна проблема для розвитку впізнаваного, потужного бренду. Якщо ви думаєте: «Я особливий. Я юрист. Я думаю по-іншому», прийшов час зупинитися. Так, ви унікальний і особливий, тому що ви експерт. Але ви також є частиною бізнесу, тому постарайтеся бути менш незрозумілим. Завдяки юридичній підготовці ви бачите світ по-іншому — намагайтеся не завжди підкреслювати це.

Яка риса відрізняє вас і вашу команду? Всі ваші клієнти повинні мати однакові очікування незалежно від того, з ким у вашій команді вони взаємодіють. Бренд — це постійний досвід, підхід і мислення. Йдеться про отримання передбачувано позитивного досвіду кожен раз.

Яку історію ви і члени вашої команди розповідаєте щоразу, щоб подолати весь цей інформаційний шум?

Подумайте про створення посібників з брендингу, які співвідносяться з «відчуттям» бренду юридичного відділу — використовуйте його як частину ваших комунікацій і взаємодії з колегами. Послідовно. За що ви і ваша команда виступаєте? Яке ваше «чому»? Що є «чому» для вашої команди? Чому ви встаєте щоранку і виконуєте ці складні робочі завдання?

(І, будь ласка, не кажіть мені, що це «іпотека», — просить авторка. — Насправді, це — найчастіша відповідь, яку я отримала, коли брала інтерв’ю у різних національних і міжнародних юридичних фірм майже 15 років тому! Насправді, я не стала частиною багатьох юридичним фірмам, ґрунтуючись на цій відповіді. Як пригнічує те, що це причина, по якій ви прокидаєтеся вранці і не хочете з’являтися на роботі.)

Зустріч з колегами з комунікацій

У вас є друзі у відділах маркетингу? Ні? Тоді вам варто це виправити! Чи регулярно працює ваша юридична команда в сфері комунікацій? Одним із способів досягнення цього є регулярні щомісячні зустрічі з колегами щодо внутрішніх та зовнішніх комунікацій, щоб переконатися, що ваша команда має свій профіль та оновлює його, як і всі інші в бізнесі.

Чи знають ваші акціонери або клієнти про особистість, що стоїть за образом адвоката?

Як каже Анна, «визначення іміджу юридичної команди не повинно бути білим та пухнастим. Швидше, його можна характеризувати як прогресивний, демонструючи, що команда трохи (або достатньо) розумна, зухвала і приваблива. Використовуйте це як можливість оновити сприйняття та опис команди, і отримати ці творчі соки, які можуть бути дивовижними».

Фото: Pexels