«Best Lawyers»: юристам вказали, що використання «звання» порушує професійну етику
Верховний суд штату Нью-Джерсі встановив правила для згадки юридичних нагород, повідомляє New York Law Journal.
Приводом для цього стали численні скарги на неправомірне афішування юристами звань «Кращий юрист» і «Супер юрист», які носять неофіційний характер і присвоюються однойменними американськими журналами — Best lawyers і Super lawyers.
Адвокати порушують професійну етику, вони підкреслюють таким чином свою перевагу над колегами, — написали судді.
У тексті винесеного рішення наводяться випадки, коли навіть в підготовлених для суду паперах адвокати ставили такий «титул» перед ім’ям. Тепер зробити цього вони не зможуть і будуть писати скромніше — «включений в список «кращих юристів», посилаючись на організацію, що видала звання. Видання повідомляє, що нові правила, встановлені судом Нью-Джерсі, багато в чому повторюють вже існуючі норми для адвокатів Нью-Йорка. Їх ще в 2014 році встановив Нью-Йоркський комітет з професійної етики. Тепер в обох штатах такі звання отримали офіційну назву «порівняльних».
Спеціальний комітет з реклами суду Нью-Джерсі роз’яснив, що використовувати найменування «кращих» в рекламних цілях не заборонено. Але тільки в тому випадку, якщо організація, яка їх видає, доведе, що процес присвоєння був «вивіреним, обґрунтованим і сумлінним».
Встановлено і вимоги до суворості відбору. «Простий підрахунок років практики і факт відсутності дисциплінарної історії» не підстава для нагороди та подальшого хизування нею, вказав судовий комітет. При посиланні на своє «звання» юрист повинен згадувати, яка методологія застосовувалася в конкурсі і які тести в ньому він проходив. А найнеприємніше — до такої реклами юрист повинен прикріпити наступний рядок: «жоден з аспектів цієї реклами не був схвалений Верховним судом штату Нью-Джерсі».
Деякі нагороди, які розглянув комітет, не відповідали викладеним вимогам, повідомляє видання. Суд вказав на відсутність «сумлінності» у випадках з «Кращим юристом» і «Супер юристом» і пояснив свою позицію:
Конкурси мають на увазі успіх лише в тому випадку, якщо юрист має достатню популярність.
Іншими словами, якщо за нього голосують по телефону, електронній пошті і в соцмережах. Крім того, запорукою успіху в цих конкурсах є активність номінантів в діяльності самих видань — членські внески, участь в різних інтернет-конференціях, організованих ними для самореклами і реклами юристів. Всі ці підстави не можуть використовуватись для отримання нагороди і роблять її сумнівною, вказав суд.
Рішення судового комітету з реклами є обов’язковим до виконання. У разі порушень, розглядати справу і піддавати порушника санкціям будуть органи професійного співтовариства. Якщо, звичайно, не дійде до суду.
Джерело: Legal Report