Особистий бренд юриста: як створити професійний імідж


Професійний імідж юриста — це ціла низка зовнішніх факторів та особистих якостей, до яких, зокрема, можна віднести репутацію самого правника чи його компанії в цілому, маркетингову стратегію, кваліфікацію, якість надання послуг тощо. Тобто це те, що ми знаємо, яка в нас виникає перша думка, коли ми чуємо прізвище цього юриста чи назву компанії.

Концепція ж індивідуального бренду має на увазі, що визнання особи виходить від успіху (оцінки) персональних навичок, притаманних йому, простіше кажучи, це як люди сприймають вас і чому саме таким чином.

Відповідно, від вашого професійного іміджу залежить кількість та статус ваших клієнтів. І не будемо кривити душею, кожному юристу хочеться, щоб серед його клієнтів були заможні, успішні та визнані люди чи компанії.

На що орієнтуються клієнти при виборі юриста:

1. Ціна
Ступінь важливості: малозначний чинник.

2. Терміни
Ступінь важливості: фактор середньої значимості.

3. Якість
Ступінь важливості: найбільш значимий фактор.

Тобто, стає очевидним, що найбільш цінною характеристикою, що змушує клієнта звернутись за допомогою саме до вас — це можливість швидко та якісно надати юридичні послуги. Для малозабезпечених громадян, ціна також має значення, проте розуміння того, що якісно та швидко не може коштувати дешево, давно властиве усім. Та й масштаб наслідків, які може принести невчасне або неповне усунення проблеми, відсуває вартість послуг на другий план.

Як створити імідж, що викликає довіру клієнтів:

Жоден клієнт, який цінує свої ресурси та час, не довірятиме рішення своїх юридичних питань першому зустрічному фахівцю. Їм потрібно переконатися, що ви дійсно той юрист, який їм потрібен, а ваше завдання — підтвердити свою компетентність і відповідати заявленому статусу.

1. Спеціалізація

Юристи, які в гонитві за більшим прибутком, надають послуги в різних галузях права, здійснюють значну помилку. Чи не краще розбиратись ґрунтовно в одній галузі, ніж посередньо в багатьох? Будемо відверті, апріорі не можливо бути фахівцем у всіх областях, це безумовно позначиться на якості юридичних послуг. А як ми вже наголосили вище, якість послуг — це саме те, що потрібно клієнтам.

Ви повинні бути вузькопрофільним фахівцем, і працювати тільки в певній сфері права.

2. Рекомендації клієнтів

Не існує кращої рекламної кампанії, ніж «сарафанне радіо». Хоча це тільки один з можливих напрямків реклами ваших послуг, він найбільш ефективний та надійний. Для клієнтів важлива наявність позитивних відгуків про вас.

Хоча ви не зможете прямо вплинути на цей процес передачі інформації, розповсюдження відгуків, адже сарафанне радіо — це інструмент юридичного маркетингу, який піддається найменшому контролю (що й є однією з причин його високої ефективності), але ви можете забезпечити якість своєї роботи на такому рівні, щоб у клієнтів виникло бажання вас рекомендувати.

3. Статус експерта

Статус експерта передбачає не тільки можливість правильно застосовувати правові норми, але й аналізувати, узагальнювати, давати пояснення, тобто можливість висловити свою думку з приводу того чи іншого правового явища, опираючись на отриманий досвід. Такий статус можуть забезпечити вам:

1. Виступи на телебаченні, радіо чи проектах (на кшталт «Один день з адвокатом»).
2. Публікації в ЗМІ.
3. Коментарі до юридичних статей і законам.
4. Власний блог чи навіть відеоблог.

4. Зовнішній вигляд

Мається не увазі не тільки ваш зовнішній вигляд, при виборі якого сумніви щодо акуратності та строгості не повинні навіть у вас виникати. Проте це і ”обличчя” ваших послуг — ваш сайт, блог чи відео-матеріали, словом, інтернет-сторінка, на якій знаходиться інформація про вас, вашу компанію, її співробітників, послуги, які ви надаєте, відгуки про них, статті чи інші матеріали, які можуть бути корисними вашим потенційним клієнтам.

Ми вже розповідали про те навіщо юристам сайт та як правильно його вести. Проте ще раз зробимо акцент на окремих моментах.

Оскільки будь-які послуги — це річ нематеріальна, у клієнтів завжди виникає сумнів, перед тим, як ними скористатись, адже вони не можуть бути переконаними в їх 100% надійності та якості. Саме в цьому полягає ваше завдання: переконати їх скористатись саме вашими послугами. В чому вам і прийде на допомогу ваш сайт.

Клієнт не може оцінити якість ваших послуг заздалегідь, проте його може переконати те, як ви їх розписуєте, що пропонуєте, як будете вирішувати проблему. Клієнт не може оцінити вашу компетентність, але бачить ваш зовнішній вигляд на фото або відео, наскільки впевнено ви говорите, чи логічно та зрозуміло висловлюєтесь. Іншими словами цю ситуацію ілюструє всім знайома приказка: «Зустрічають по одягу — проводжають по розуму».

Тому варто приділити особливу увагу фірмовому стилю вашого сайту та візиток, якості фото-, відео- та текстових матеріалів на вашому інформаційному ресурсі, добірці відгуків ваших клієнтів, ваших публікацій, інтерв’ю, коментарів тощо.