Золоті правила ввічливої розмови: досвід перевірений часом


Одним з основних принципів сучасного життя є підтримка нормальних відносин між людьми і прагнення уникнути конфліктів. Своєю чергою, повагу та увагу можна заслужити лише при дотриманні ввічливості та стриманості. Сьогодні ми вам розповімо правила хорошого тону, які стануть у нагоді в будь-якій розмові.

Юристу необхідно бути комунікативно грамотним та знати наведені закони та правила. Вони сформовані недарма, адже пройшли перевірку часом.

Все перераховане нижче ще у 1692 році написав своїм дітям впливовий англійський юрист Метью Хейл (Matthew Hale). Сьогодні його слова як ніколи актуальні.

  • Не брешіть

Брехня — великий злочин проти людства. Суспільство без правди — небезпечне. Брехня шкодить тому, хто її говорить: вона не тільки ганьбить його, але і викликає звикання. Згодом людині стане складно говорити правду навіть тоді, коли він захоче. А з часом оратор вже сам не знатиме, коли бреше.

  • Не говоріть про те, у чому не розбираєтеся

Тримайтеся якомога далі від ситуацій, коли брехня може вирватися з ваших вуст випадково. Не стверджуйте того, у чому не впевнені. Попереджайте, якщо ваші слова — просто здогадка чи припущення.

  • Будьте небагатослівні

Даремно не встрявайте. Краще говоріть мало, не позбавляючи себе можливості слухати інших та вбирати їхні знання, мудрість й досвід.

  • Будьте стримані

Не кричіть під час запеклого спору, тримайте себе у руках. Примусьте опонента мовчати не за допомогою шуму, а за допомогою здорового глузду.

  • Не перебивайте

Ні в якому разі не перебивайте людину, коли вона говорить. Вислухайте до кінця. Так ви краще її зрозумієте та зможете дати більш аргументовану відповідь.

  • Обережно вибирайте слова

Якщо ви спочатку не подумали — мовчіть. Зважте сенс ваших слів та визначитеся з тим, як хочете їх припіднести. Необачні люди не думають, поки не почнуть говорити. Або думають, але вже після того, як скажуть.

  • Спостерігайте за недоліками неприємних людей

Якщо перебуваєте в компанії з пихатими і нахабними людьми, звертайте увагу на їхні недоліки та будьте обережні. Так ви можете уникнути їхніх помилок як в розмові, так і в поведінці загалом.

  • Не хваліть себе

Не хваліться та не оцінюйте самого себе. Якщо вас може похвалити тільки ваш язик, то це знак того, що ваша репутація низька й стрімко падає.

  • Не кажіть погано про відсутніх

Якщо когось із вашого кола спілкування немає поруч, то намагайтеся за будь-якої можливості говорити про нього тільки хороше. Ніколи не кажіть погано про кого-небудь, якщо той цього не заслуговує. Винятком можуть бути тільки ситуації, в яких такі розмови здатні допомогти людині стати краще або захистити оточуючих.

  • Не жартуйте про недоліки

Не насміхайтеся та не висміюйте природні недоліки людини. Така поведінка залишає дуже погане враження.

  • Будьте обережні з негативними висловлюваннями

Постарайтеся нікого не дорікати, не погрожувати та не вимовляти ні на чию сторону злісні слова. Якщо довелося вказати на помилку, постарайтеся зробити це без докору, щоб людині не стало прикро. Інакше докір нічим не допоможе, а тільки засмутить людину та, можливо, налаштує її проти вас.

  • Не гнівайтесь

Якщо людина палка та вимовляє на вашу адресу не найприємніші слова, то краще пожалійте його, а не впадайте в лють. Мовчання або дуже ввічлива відповідь — найкращі реакції на таку поведінку. Вони або остудять винуватця галасу та змусять визнати провину, або стануть для нього покаранням. У будь-якому випадку ввічливість та незворушність збережуть ваші нерви, а також створять вам репутацію мудрої й стриманого людини.

Джерело: azps.com, lifehacker.com, czn-nk.com

Фото: Pexels