Юристи та чатботи: життя разом


Як юристам допомагають чатботи, як їх створити власноруч та чи варто боятися, що вони замінять правників?

У юристів багато болю. Один із них — це рутина. Купа однотипних документів і процесів. Але не все так погано. Цей нудний рутинний юридичний світ можуть врятувати чатботи. Або ніт — це залежить від вас.

Чому саме чатботи?

  1. Їх легко створити самостійно без навичок програмування.
  2. У них дуже простий інтерфейс. Вони «живуть» в месенджерах, які є у всіх. Не потрібно встановлювати якісь застосунки.
  3. Чатботів можна інтегрувати з різними системами. Наприклад, Google документами та таблицями, 1С, державними реєстрами тощо.

Як вони можуть допомогти юристам?

  1. Типові консультації для клієнтів. Наприклад, бот може розповісти, як не втрапити в халепу з колекторами.  

2. Пошук інформації в держреєстрах. Людина може поставити на моніторинг певну інформацію і бот буде пушити про зміни, які відбулись. Наприклад: зміни у судовому реєстрі (оновлення за справою, нові судові документи, призначення/оновлення часу розгляду тощо), згадки у ЗМІ, ЄДР та ін. 3. Генерація документів: договорів, рахунків, актів тощо. На основі вашої інформації чатбот може підготувати шаблон документа.

4. Швидкі повідомлення (розсилки). Наприклад, на підприємстві проводиться обшук. За допомогою чатбота можна всіх легко про це повідомити. Плюс — у працівників відразу буде інструкція, як діяти.

5 .Навчання та тестування. У чатбота досить добре «лягає» навчальний контент. А ще, через те, що інформація подається у формі діалогу з користувачем — її легше сприймати.

6. Рекрутинг. Це ще один класний спосіб, як можна використовувати чатбота. Візьмемо, до прикладу, LойерHunt. Це бот, який допомагає юристам знайти роботу і компаніям людей в команду. Його функціонал гарно ілюструє, як компанії можуть за допомогою бота підбирати персонал.

Чи замінять боти юристів?

Тільки тоді, коли чатбот стане розумнішим за юриста. А поки ні. Зараз це такий самий інструмент, як колись була друкарська машинка, а згодом комп’ютер.

Чатбот не може самостійно вивчити матеріали справи, ситуацію, розробити стратегію захисту клієнта. Натомість він може звільняти руки й мозок юриста для більш складних, творчих завдань.

Як створити чатбота?

Для цього не потрібні навички програмування. Зараз існує дуже багато no code сервісів, які дозволяють створити чатбота, просто малюючи логіку. Ці сервіси спрямовані на гуманітаріїв.

Для початку можу порекомендувати сервіси:

  • pipe.bot
  • corezoid

Будь-який чатбот починається зі сценарію. А це фактично послідовність питань та дій бота. Наприклад, ми запитуємо у клієнта певну інфо (реквізити, адресу тощо) та вставляємо це у договір. Після чого автоматично відправляємо на пошту клієнта.

Поради

  1. Якщо ваш чатбот буде спілкуватися з клієнтами, пропрацюйте його tone of voice. Він має говорити так, як ваші юристи (в ідеалі — зрозумілою, простою мовою). Досить цікаво виходить, коли у чатбота є свій персонаж.
  2. Не намагайтесь створити «монстра», який розв’яже усі проблеми. Знайдіть одне завдання для автоматизації й автоматизуйте його. Потім — візьміться за наступну.
  3. Якщо ідей багато — створіть табличку і внесіть все туди. Підсумуйте, скільки шляхом автоматизації можна зекономити часу і скільки ресурсів піде на розробку. Якщо все одно не можете визначитись — оцініть, яка кількість болю зникне, якщо ви якесь завдання не будете виконувати руками.
  4. Перед автоматизацією перевірте, чи потрібні ці процеси й документи чи ні. Автоматизовуючи юрню, ви отримуєте автоматизовану юрню. Нікому від цього легше жити не стане.

А навчитися робити ботів для своїх потреб ви можете на курсі чатботобудування. Зареєструватись можна за посиланням ?? bit.ly/34CUjAb

Більше деталей про курс.

Автор: Микита Підгайний, СЕО Bot&Partners та юридичний інженер Опендатабот