Юристів замінять не боти, а юристи з контентом
В рамках маніфесту зрозумілого юриста запускаємо серію матеріалів, в яких будемо роз’яснювати основні тези стандартів для сучасних медійних юристів.
Нова реальність така, що юрист має стати контент-менеджером, вміти створювати корисний контент людською мовою та використовувати всі канали та інструменти у своєму професійному житті. Результати від цих процесів призводять до залучення клієнтів.
За свою практику я помітила, що юристи діляться на дві категорії: ті які тямлять і ті, які не тямлять, що таке комунікація та PR і від чого їхній успіх залежить.
З тими, хто тямить, зазвичай, все зрозуміло. Все відбувається швидко, стрімко та ефективно. Бо є задача –вона виконується.
А в тих, хто не тямить, є супротив. І ми з ними проходимо такі 5 стадій прийняття неминучості:
**Заперечення**
Перша емоційна реакція людини, коли вона має адаптуватися до змін, що тепер умовно «Віка працює з ними і встановлюються нові правила гри»:
*«Віка, в юристів кожна година має оплачуватись. Навіщо мені витрачати час на твої статті. Як я це забілінгую?»*
Я розумію, що юристи, які раніше не займались PRом та не публікувались у ЗМІ не відразу хочуть це робити. Тому я вкладаю багато часу та пояснюю як працює PR, формується бренд та репутація бренду. Що репутація – це нематеріальне благо, яке в довгостроковій перспективі принесе відчутні результати, як компанії, так і партнерам, які працюють над своєю репутацією та персональним брендом. Тобто це корисно в першу чергу для юриста самого.
**Гнів**
Під час другої стадії я розумію, що мені прилетить від юриста не «дякую» за мою роботу та винахідливість, а такі фразочки на кшталт:
*«Віка, ти задовбала зі своїми журналістськими запитами, в мене купа клієнтської роботи»*
*«Давайте звільнимо Віку, у нас усіх буде менше непотрібної роботи»*
Я вислуховую і пояснюю, що PR — це така сама робота. Крім того, вона допомагає ставати кращим спеціалістом. Адже потрібно поглибити свої знання, щоб цікаво з прикладами пояснити це комусь — виступити на заході, написати корисний контент, або на зустрічі з клієнтом.
**Торг**
Третя стадія, коли вже юрист не пручається, але ще не готовий працювати в цьому напрямку на повну. Оскільки на початку недостатньо розвинуті ці навички і потрібно багато працювати над собою. Тому я чую:
*«Віка, давай почнемо зі статті раз в три місяці»*
Тут я пояснюю, що потрібно системно і регулярно публікуватися у ЗМІ і публікувати контент в соцмережі. Щоб бути поруч з потрібними людьми в одному інформаційному просторі і нагадувати про себе. Тоді в них буде нагода, вам написати особисто.
**Депресія**
На цій стадії юристи вже все роблять, але не дуже завзято. Адже вони не бачать результатів. Ну щоб мацать і відчути, навіщо вони витрачають час.
*«Віка, я витратив купу часу і написав статтю, де мої нові клієнти?»*
Розповідаю, що спрацьовує не відразу і не з однієї статті. А потрібно і писати, і виступати і спілкуватись на заходах мінімум півроку-рік, щоб люди звикли отримувати постійно корисну інформацію від вас різними каналами.
**Прийняття**
Тут стає легше. Юрист сяє, знаходить в собі сили і натхнення робити щось далі. Бо відчув перші результати:
*«Віка, я тут на зустрічі був з клієнтом і він сказав, що читав мою статтю та йому сподобалось. Як ти думаєш, ось ця тема зайде і де її краще розмістити?»*
*«Віка, мені клієнт сказав, що поки він снідав, дивився програму зі мною»*
Спротиву немає. Довготривалі лекції-роз’яснення, навіщо все це все потрібно, відбуваються не так часто. Тепер задача все поставити рейки системи – цінно та регулярно.
Юристи з корисним контентом – це новий критерій професійності. Тому юрист має стати контент-менеджером і відповідати за всю інформацію, яка виходить від імені бренду в мережі. А якщо ми говоримо про медійного юриста, то в нього є персональний бренд. І йому потрібно вміти формувати репутацію свого бренду з допомогою контенту.
__________
Редакція може не поділяти думки авторів у розділі «блоги».