Як впоратися з клієнтом, який схильний до брехні
Способи і прийоми, які допоможуть юристам розібратися з нещирими вчинками і словами клієнтів.
Юристи іноді зустрічають людей, яким важко говорити правду. Часто їх обман не дозволяє належним чином виконувати роботу. Тому розбираємось, що робити з клієнтом, який схильний до брехні.
Чому клієнти брешуть?
Причин багато, все залежить від ситуації. Іноді вони роблять це, щоб пристойно виглядати або зробити власну ситуацію більш привабливою, ніж вона є насправді. Або роблять це з метою зниження оплати юридичних послуг.
Для деяких людей брехня настільки невіддільна від їх маніпулятивного характеру, що вони навіть не усвідомлюють суті своїх діянь.
Очевидно, що співпраця з брехливим клієнтом ускладнить вашу роботу. Ви повинні перевіряти все, що говорить клієнт.
У вас може виникнути спокуса зловити клієнта на брехні, сподіваючись, що надалі це все закінчиться. Але в підсумку матимете дуже недовірливі відносини або взагалі втратите клієнта.
Можливо, ви чули вираз про те, що «клієнт завжди правий». Дотримуватися цього принципу – марна трата часу, особливо у сфері юриспруденції. Для юристів це означає, що вони повинні прагнути надати винятковий сервіс і, за можливості, не сумніватися у словах клієнта.
Кілька порад, спрямованих на те, щоб клієнт був з вами щирий.
Перш за все, поясніть клієнту наскільки важливо для його ж блага говорити правду.
Це повинно бути зроблено, як тільки ви підпишете договір. Як це зробити – залежить від клієнта. Деяким слід прямо наголосити на тому, що вони повинні бути щирими з вами в усьому. Інших же ви повинні запевнити, що серйозно ставитеся до адвокатської таємниці.
Клієнтам, які ставляться до грошей з великим трепетом, можете розповісти історію про те, як брехня окремих ваших довірителів змусила вас працювати додатковий час, через що їм було виставлено відповідний рахунок.
Кращий спосіб справитися з брехливим клієнтом — дати йому всі підстави не робити цього.
Припустимо, що ви зловили клієнта на брехні. Як діяти у такому випадку?
Це залежить від значення брехні. Якщо обман не суттєвий і це не справило негативу на ваші щоденні обов’язки, спокійна розмова має виправити ситуацію.
А якщо брехня клієнта серйозна?
У цьому випадку, як мінімум, ви повинні повідомити його, яких збитків вона завдала.
Крім того, удавайтеся до запобіжних заходів, щоб цей інцидент не повторювався. Частіше зустрічайтеся з клієнтом віч-на-віч, якщо це змушує його бути чесним.
Може, вам навіть доведеться висунути ультиматум, що майбутня брехня спричинить припинення вашої співпраці.
Ми ж вважаємо, що краще за все встановити такі відносини, за яких клієнт відчуватиме себе комфортно, розповідаючи вам щиру та гірку правду.
Проте, юристам іноді доводиться стикатися з людьми, які брешуть з різних на то причин або без них. І звичайне прохання “не обманювати” може не виправити їхню поведінку.
Адаптований переклад: Назарій Стах
Джерело: abovethelaw.com