Як стати однією з найбільш швидкозростаючих компаній Європи?


Катерина Спасьон

Менеджер відділу розвитку бізнесу Taxus Law & Finance


Про досвід однієї з британських компаній, які займаються аналітикою: що допомогло їй стрімко розвинути свій бізнес?

Компанія Catalyx стала однією з новаторів, що найбільш швидко розвиваються в індустрії аналітики. Три роки поспіль компанія була названа Financial Times однією з найбільш швидкозростаючих компаній Європи.

Так, часи пандемії похитнули практично весь бізнес, від малого до великого. Зараз на частку людства випали нові випробування – війна в Україні та її наслідки для всього світу. У таких умовах досить складно утримувати бізнес на плаву, проте деякі компанії демонструють ще й зростання.

Досвід інших компаній – це те, що може допомогти вам розвиватися і впровадити інструменти, які працюють.

Зовнішні складнощі: криза чи точка розвитку?

Директор компанії Гай Уайт каже, що пандемія виявилася надзвичайно вигідною для них. Дивно? Зовсім ні. Одна з корисних підказок для бізнесу — шукай можливості там, де інші здаються.

У зв’язку з пандемією компанії довелося перенести всі свої процеси до онлайн формату. Для багатьох такий перехід був досить нелегким, проте для Catalyx це виявилось сприятливими умовами.

Catalyx ще до пандемії працювали в автономному режимі. Однак, коли стався Covid, у компаній, які не наважувалися спробувати онлайн-підхід, раптово не лишилося іншого вибору. Тож бути гнучкими та мати запасний варіант завжди – дуже корисно.

Уайт також пояснює важливість обіцянок клієнтам. Catalyx зосереджені на тому, щоб сказати клієнту: «Якщо ви працюватимете з нами, ви підете з двома або трьома речами». Це може бути найкращий продукт, найкраща інновація та стратегія, яка відкриє шлях до більшого зростання. Скажіть вашим клієнтам, як ви це зробите, попри зовнішні фактори.

Проблема росту

Здавалося б, зростання – це те, чого прагнуть усі компанії. Проте є одне але: не всі компанії готові до цього зростання.

Найбільшою проблемою, з якою зіткнулися Catalyx, було зростання.

Виявляється, мати можливість продовжувати розвиватися, а потім впровадити це в організацію так, щоби це прийняли люди, неймовірно складно.

Будувати бізнес — це все одно, що проєктувати новий літак, керуючи існуючим. Цікаво, що це стає трохи легшим, ніж більше стає компанія. У міру того, як ви стаєте більшими, у вас можуть бути одні люди, які керують поточними справами, та інші, котрі проєктують майбутнє.

Тримати руку на пульсі

Catalyx працюють з харчовими компаніями, які постраждали від проблем із ланцюжками постачання, викликаними війною в Україні. Вони також мали клієнтів, які постраждали від нестачі паперової продукції під час пандемії. Такі речі безпосередньо впливають на компанію. Ці фактори змінюють бізнес-питання, які хочуть вирішити клієнти.

Це означає, що хороша компанія повинна тримати руку на пульсі, щоб зрозуміти, що може вплинути на клієнтів. Це дає можливість вийти до клієнта, взяти на себе ідейне лідерство та знати, про що ти говориш, коли йдеться про їхні проблеми з ланцюжком поставок, наприклад.

Важливість гарної команди

Безперервна робота з клієнтами була б неможлива без чудової команди. Директор компанії Catalyx називає команду головною причиною успіху компанії.

Знайти чудових людей та надихнути їх на вкладення свого часу та життя в компанію – це абсолютна радість. Але водночас дуже складно, тому що ви просите людей вкладати багато сил у бізнес, а не вибирати безпечний варіант.

Якщо ви відчайдушно потребуєте когось, дуже легко взяти першого-ліпшого. Але впевненість у тому, що ви отримаєте чудову людину, завжди найкращий варіант.

На думку директора компанії, важливо мати «гібридну» робочу команду. У співробітників має бути можливість сказати, що працює, а що ні. Просто менеджмент та лідерство не працюють. Важливо, щоб усі співробітники могли брати участь у вдосконаленні компанії і тим самим поєднуватися між собою.

Подумайте над культурою та місією компанії. Нехай кожна деталь про ваш продукт, який ви пропонуєте будуть ретельно продумані. А також, як ви можете зробити його корисним для команди, коли вони на робочому місці. Сюди можна віднести навчання, розвиток, спілкування зі співробітниками та командну роботу.

Тож на що варто орієнтуватися?

Запровадження систематизованого підходу, орієнтованого на результат – гарант успіху. Цей підхід повинен дозволити швидко обробляти складні дані, щоб розв’язувати серйозніші проблеми та давати рекомендації.