Як приборкати Medium: покрокові поради



Хочете написати статтю на Medium та надати їй читабельного шарму? Даємо покрокові поради — від написання та створення драфту до підготовки публікації.

Це  —  спільна стаття Іллі Підгайного та Влада Штагера. Ми майже півтора роки пишемо статті на Medium, з них майже рік  —  для студентського каналу Life&Lies of Law Student. На двох у нас 27 статей, 16,5 тисяч переглядів та 8,2 тисячі прочитань. Закумулювавши наш досвід, ми зібрали ось таку інструкцію. 

Одна із фірмових обкладинок Medium

1. Пишемо статтю

Насправді, непросто перетворити шмат тексту на структурований матеріал, який легко і цікаво читати. Багато аспектів треба врахувати, а саме:

Тема

Визначаємо тематику статті. Варіантів, авжеж, безліч  —  Medium стерпить все 🙂 Але це все поверхневі теми, про які 100% хтось писав. Ваша фантазія не має меж, тому подумайте, про що б ви самі залюбки прочитали, але не змогли знайти на теренах інтернету.

Пам’ятайте, що тема повинна нести цінність для вашого читача  —  ознайомлювати з досвідом, презентувати результати досліджень, роз’яснювати складні речі. Суцільний копіпаст найпопулярнішого юридичного ЗМІ rada.gov.ua не має права на існування у цьому світі.

Аудиторія

Вам варто розуміти для кого ви пишете матеріал — студентів, юристів, пересічних громадян чи науковців. Знаючи вашого читача, адаптуйте свої приклади або референси для нього.

Існує неписане правило, що варто зробити вашу статтю менш “розумною”, ніж ваші читачі. Пояснюємо: якщо усі ваші читачі мають вищу освіту, то краще написати статтю, ніби як для людей із повною середньою.

Один із способів дізнатись свою цільову аудиторію  —  це почитати інші статті в цьому ЗМІ або запитати редактора медіа. Зі статтею для корпоративних потреб вам допоможе PR-спеціаліст вашої компанії. Якщо ви розміщуєте статтю на власній сторінці — передивіться список своїх друзів, щоб скласти загальну картину.

Стиль

Постарайтесь знайти баланс між інформативністю та простотою. Вразити свого читача тим, що знаєте купу складних термінів – так собі ідея.

Уникайте сумнозвісних словосполучень “відповідно до/згідно з” та складнопідрядних речень. Будьте обережні з англіцизмами, адже насправді не так багато людей (навіть у професійних колах) їх розуміють. Не зайвим буде додати трохи гумору, тільки не занадто тонкого — якщо жарт буде доречним та влучним, то це дозволить краще запам’ятати сказане вами.

Якщо хочете прочитати трохи більше про жаргонізми — вам буде корисна ця стаття.

Говоріть тільки про те, що ви зможете підтвердити. Не використовуйте неперевірену інформацію, не розповсюджуйте плітки та не здійснюйте наклеп. Якщо пишите — пишіть у межах своєї експертизи або, хоча б, професійного кола. Не треба бути тим юристом, який серйозно розмірковує над біологічними характеристиками коронавірусу та вдає з себе вірусолога—псевдоекспертів вистачає. А от аналіз медичного права або обмеження прав людини в Україні — буде доречним.

Написали статтю? Чудово. Ідемо підкорювати Medium.

2. Розміщуємо драфт на Medium

Для цього зайдіть в свій акаунт, натисніть на свій аватар та оберіть “New story”.

3. Структуруємо та доповнюємо статтю

Коли ви завантажите свій драфт, у вас вийде ціла стіна тексту. Ваша задача — правильно розмітити його, використовуючи заголовки, абзаци, картинки та логічне структурування.

Використовуйте заголовки з тією логікою, щоб виділити головне та підкреслити другорядне (для зручності можете називати їх підзаголовками). Виділення теж повинно мати свою логіку  —  стіна жирного тексту є поганою практикою. ЯК І СУЦІЛЬНИЙ CAPS LOCK.

Цитування або основні думки статті можна оформлювати так.

Це меню викликається натисканням + зліва від тексту. Шукайте плюсик навпроти порожнього рядка.

Функції, які там є (зліва направо): вставка зображень; пошук зображень по ключовим словам (пишите “cat” — запропонує зображення кота); вставка посилання на відео (youtube чи інші сервіси); вставити лінк; драматично поставити три крапки. 

4. Готуємо статтю до публікації

Написали статтю? Супер. Вичитайте її. Потім ще. І так кілька разів. І ще надішліть другу та попросіть вичитати її.

Попросіть друга оцінити статтю на зрозумілість та інформативність статті, а також відслідкувати помилки (орфографія, пунктуація, та інше).

Поділитись статтею ще до моменту публікації можна  так— натисніть три крапки в верхній правій частині екрану (на скріні внизу) та оберіть “Share draft link”.

Буде не зайвим перевірити на унікальність через сервіси для антиплагіату.

Думаєте, що стаття готова? Чудово. Тепер можете натискати “Publish” (якщо вам треба додати статтю на аккаунт ЗМІ, то її варто додати в публікацію (функція “Add to publication” на скріншоті нижче).

Наступний етап – налаштування прев’ю статті (тобто, як буде виглядати посилання на статтю при публікації в соцмережах).

Прев’ю статті складається з: 1. Заголовку; 2. Обкладинки; 3. Короткого опису статті. 

За замовчуванням, прев’ю формується із самої статті (заголовок – це перший рядок, обкладинка – перша фотографія, а опис – другий рядок), але в меню налаштувань, як на скріншоті нижче, ви можете його відредагувати. Приклад прев‘ю, як воно виглядає при публікації, можна побачити на останньому скріншоті.

Кілька порад по роботі з цією частиною статті:

— заголовок та короткий опис можна редагувати у меню публікації (на скріні вище), але слідкуйте за тим, щоб не було розбіжностей тут і в тексті статті — Медіум не завжди синхронізує зміни.

— Medium поставить вашою обкладинкою перше зображення в статті. Ви можете залишити його або змінити, обравши з інших зображень, розміщених в статті.

Залишився останній штрих  —  підводка до статті, яку читач буде бачити поряд з посиланням. Саме вона має зацікавити потенційного читача настільки, щоб статтю відкрили та почали читати. Пам’ятайте, що не ви один пишите статті, і середній читач перевантажений контентом.

У підводці не обов’язково цитувати саму статтю  —  краще написати короткий опис статті, який би зачепив.

Якщо ви публікуєте статтю в декількох місцях  —  краще написати різний текст (для власної сторінки текст підводки може бути більш неофіційним, наприклад).

Так виглядає прев’ю і підводка до статті на Medium в телеграмі

Опублікували і вже прилітають claps (claps – це місцеві лайки)? Вітаю. Останній нюанс  —  скоротити посилання в bit.ly або на іншому сервісі (щоб посилання було не в півабзацу), і запостити свою статтю де тільки можна)

А далі?

А далі  —  комунікуйте з читачем безпосередньо, аналізуйте статистику прочитань та працюйте над помилками. У кожного автора довга дорога до ідеалу.

__________

Редакція може не поділяти думки авторів у розділі «блоги».