Як посилити свій шарм: 5 порад від спецагента ФБР
Варто вам лиш переступити поріг кімнати, присутні практично відразу формують свою думку про вас. Однак завжди можна підвищити свої шанси на успіх. Сьогодні ми розповімо про 5 способів, які посилять вашу харизму.
Всі ми коли-небудь стикалися з людьми, які можуть увійти в кімнату повну незнайомців, а залишити її з десятьма новими приятелями, запрошенням на побачення та перспективами знайомства з бізнес-інсайдером.
Чому цих щасливчиків всі так люблять, коли багатьом з нас доводиться прикладати до цього так багато зусиль? Багато хто скаже вам, що соціальний успіх та харизма — це щось на зразок мистецтва, яке не можна розкласти на складові. Однак у науки на цей рахунок інша думка.
Фактори, які визначають нашу популярність і те враження, яке ми справляємо на оточуючих, часто навіть не пов’язані з нашими комунікативними навичками. Професор психології в Принстоні Олександр Тодоров переконаний, що люди можуть сформувати судження про привабливість, надійність та компетентність людини менш ніж за одну десяту секунди, просто глянувши на її обличчя.
Звичайно, подібна миттєва оцінка може здатися упередженою, але відбувається вона практично на підсвідомому рівні.
І це може мати серйозні наслідки. Наприклад, це може визначити, за кого ви будете голосувати на наступних виборах, а також впливати на ваші фінансові рішення.
Експеримент показав, що позичальники, що справляють ненадійне враження, частіше стикаються з відмовами в кредитах. Банкіри виносили рішення, дивлячись на них, хоча у них була інформація про місце роботи та кредитна історія позичальника.
Посміхайтеся
За даними професора Тодорова, люди з радісним виразом обличчя здаються надійнішими та такими, яким варто довіряти.
Але навіть якщо перше враження виявилося не таким хорошим, як нам би хотілося, у вас ще є шанс: можна змусити людину змінити початкове судження. Якщо ви зуміли справити на співрозмовника повторне враження, він, швидше за все, забуде про свою первинну оцінку. Навіть якщо вона була негативною.
Вмикайте чарівність
Ось тут-то у гру вступає чарівність. Олівія Фокс Кобейн, бізнес-консультант та автор книги «Міфи про харизму», визначає чарівність як привабливість та «вміння приємно спілкуватися».
Всупереч популярному стереотипу, привабливість може давати переваги в бізнесі. Підприємці, які мають кращі соціальні навички, з більшою ймовірністю домагаються успіху. А чарівні працівники швидше просуваються по кар’єрних сходах.
Сюзанна де Янаш, доцент менеджменту в Університеті Сіетла, вважає, що комунікативні навички стають все більш значущими для успішної кар’єри, оскільки багато організацій відмовляються від традиційних ієрархічних структур.
Однак чарівність — це навичка, яку можна та потрібно розвивати у собі.
Джек Шафер, психолог та агент ФБР у відставці, автор книги «Як включити чарівність», наводить як приклад Джонні Карсона — людину, яка просто обожнює самотність, але вміла здаватися надзвичайно товариською під прицілом камер. Відомий американський ведучий The Tonight Show довгі роки відмовлявся давати інтерв’ю та якось сказав, що після шоу воліє їхати прямо додому, уникаючи нічних тусовок.
«Карсон — абсолютний інтроверт, який навчився здаватися екстравертом. Як тільки шоу закінчується, він відразу ж замикається у собі та вирушає додому. Хоча знаменитий він своєю посмішкою, сміхом та жартами», — говорить Шафер.
Підніміть брови
То як же ми можемо збільшити свій шарм? Шафер говорить, що для початку достатньо просто підняти брови.
«Наш мозок постійно сканує навколишнє середовище на предмет дружніх або ворожих сигналів, — пояснює він. Наближаючись до кого-небудь, ми повинні сигналізувати, що не є загрозою. Три основних сигнали — швидкий рух бровами вгору-вниз, легкий нахил голови та посмішка».
Експерти кажуть, що наступний ключ — це проявити до людини інтерес. Не варто багато говорити про себе. «Золоте правило дружби: якщо ви допомагаєте людині підняти самооцінку, ви йому сподобаєтеся», — говорить Шафер.
Олівія Кобейн додає, що це правило працює тільки у тому випадку, якщо ви показуєте свою зацікавленість до того, що говорить партнер.
«Уявіть, що ваш співрозмовник — персонаж артхаусного кіно, — каже Кобейн. — Чим більше ви про нього дізнаєтеся, тим цікавішим він стає. Незабаром ви зрозумієте, що проявляєте непідробний інтерес до манер та індивідуальності співрозмовника».
Але навіть якщо вам це не вдається, зацікавленість можна симулювати. Порозглядайте райдужну оболонку очей співрозмовника. Постійний зоровий контакт створює враження непідробної зацікавленості, радить Кобейн.
Шафер пропонує використовувати емпатичні висловлювання — припущення про те, що відчуває інша людина:
«Одного разу я побачив в ліфті студента, який виглядав вельми задоволеним собою. Я сказав йому: «Схоже, у вас видався хороший день». Виявилося, що він тільки що склав тест, до якого готувався кілька тижнів. Можливість розповісти про це явно його потішила».
Чим більше ви знаєте про людину, з якою говорите, тим ефективніше ви можете побудувати своє спілкування з нею.
Знайдіть загальну тему
Де Янаш пропонує підкреслювати щось спільне, що у вас є. Навіть коли ваші думки розходяться. Чарівні люди вміють знаходити спільну мову навіть з тими, хто не дуже на них схожий.
«Якщо ви не згодні зі співрозмовником, спробуйте по-справжньому його вислухати. Утримайтеся від того, щоб відразу почати придумувати відповідь. Дослідження показують, що саме до цього схильні розумні люди, але це не найкраща ідея», — говорить де Янаш. «Вам може здаватися, що ви різні абсолютно у всьому, але часто це не так».
Вона зазначає, що завжди корисно стежити за поточними подіями та галузевими новинами, оскільки вони можуть стати нейтральними темами для розмови.
Повторюйте жести співрозмовника
«Ще один ключ до взаємної симпатії — дзеркальне відображення невербальних сигналів співрозмовника. Коли під час бесіди люди починають копіювати жести один одного, це сигналізує про хороше взаєморозуміння», — говорить Шафер. «Це також хороший спосіб перевірити, як йде розмова. Якщо ви зміните позу, а співрозмовник повторить ваше рух, це хороший знак».
Цю техніку дуже люблять всі, хто працює у сфері продажів.
Якщо ви хочете, щоб нові стосунки тривали довше, вам може стати в пригоді підхід, який Шафер називає «технікою Гензеля та Гретель».
Часто багато хто видає новим знайомим занадто багато інформації про себе, що може зіпсувати враження. Тому Шафер рекомендує видавати подробиці про себе потроху, щоб кожна нова порція інформації підтримувала зацікавленість співрозмовника.
«Розкривайтеся поступово, щоб у відносинах зберігалася інтрига», — пояснює агент.
Буває, однак, і так, що вам потрібно розташувати людину до себе якомога швидше. У ФБР Джек Шафер 20 років займався «вивудження» секретної інформації з інформаторів, тому він добре знає способи змусити людей відповідати на особисті питання.
Одна з технік полягає в тому, що ви робите припущення: «Ви говорите так, ніби вам років 25-30». Часто співрозмовник рефлекторно підтвердить: «Так, мені 30» або спростує ваші слова: «Ні, мені 35».
Крім того, ви можете самі поділитися якимись подробицями зі свого життя — відвертість за відвертість.
Якщо різні підходи не принесли успіху, можливо, вам потрібно просто провести більше часу разом. Цей підхід працює навіть в екстремальних обставинах.
Шафер починає свою книгу історією про іноземного шпигуна, який перебував під вартою в Америці. Кожен день Шафер приходив у його камеру та спокійно читав газету, поки врешті-решт шпигун не звик до нього і не почав розмову першим. Це зайняло кілька місяців, але в підсумку Шафер отримав те, що хотів.
Тому наступного разу, коли ви ввійдете в кімнату, повну незнайомців, прикладіть трохи зусиль — і, можливо, саме ви станете тим, хто вразить усіх своєю чарівністю.
Джерело: bbc.com
Фото: Pexels