Внесено зміни до Правил надання послуг поштового зв’язку


Зміни до Правил надання послуг поштового зв’язку внесені постановою Кабінету Міністрів України № 1107, яка набула чинності сьогодні, 28 грудня.

Зміни нададуть можливість впровадити повною мірою ІТ-технології, удосконалити порядок доставки (вручення) поштових відправлень, розширити можливості для користувачів в отриманні послуг в найбільш зручний та швидкий спосіб. Це своєю чергою позитивно вплине на ринкове середовище, забезпечення прав та інтересів суб’єктів господарювання, громадян і держави.

Зокрема, передбачено, що рекомендовані поштові відправлення, у тому числі рекомендовані листи з позначкою «Судова повістка», рекомендовані повідомлення про вручення поштових відправлень, поштових переказів, адресовані фізичним особам, під час доставки за зазначеною адресою або під час видачі у приміщенні об’єкта поштового зв’язку вручаються адресату, а у разі його відсутності — будь-кому з повнолітніх членів сім’ї, який проживає разом з ним.

Окрім цього, відтепер адресат реєстрованого поштового відправлення, поштового переказу інформується про надходження адресованого йому поштового відправлення, поштового переказу через смс-повідомлення, повідомлення, що підтримується засобами Інтернету, або повідомлення у паперовому вигляді за встановленим оператором поштового зв’язку зразком. Якщо номер відсутній, бланк повідомлення вкладуть до абонентської поштової скриньки.

У разі коли адресат протягом трьох робочих днів після інформування його за телефоном (через Інтернет) або вкладення до абонентської поштової скриньки повідомлення про надходження реєстрованого поштового відправлення, поштового переказу не з’явився за одержанням такого відправлення, поштового переказу, він інформується повторно шляхом вкладення до абонентської поштової скриньки повідомлення з відміткою «Повторне» або інформується за телефоном шляхом надіслання смс-повідомлення (через Інтернет).

Повторні повідомлення про надходження реєстрованих поштових відправлень, поштових переказів, адресованих до запитання та на абонементну скриньку, вкладаються відповідно до картотеки «До запитання» та до абонементної скриньки адресата.

Реєстроване поштове відправлення безоплатно зберігається в приміщенні об’єкта поштового зв’язку протягом п’яти робочих днів об’єкта поштового зв’язку після надходження відправлення. За кожен наступний день зберігання реєстрованого поштового відправлення з одержувача стягується плата за зберігання такого відправлення відповідно до тарифів, установлених оператором поштового зв’язку.

При цьому день надходження реєстрованого поштового відправлення до об’єкта поштового зв’язку та день вручення не враховуються.

Поштові перекази, адресовані юридичним особам та фізичним особам на особисті рахунки, перераховуються на відповідні рахунки в установах банків.

Передбачено, що додому доставляються прості поштові відправлення; рекомендовані поштові картки, листи, відправлення для сліпих, дрібні пакети, рекомендовані повідомлення про вручення поштових відправлень, поштових переказів; відправлення «EMS» (до 30 кг), крім тих, на вкладення яких нараховані митні платежі.

Крім того, адресати зможуть отримати поштові відправлення у зручний час в спеціально встановлених шафах або скриньках із засобами для запобігання несанкціонованому доступу.