Три типи клієнтів, яких краще уникати
Навики спілкування з різними людьми – життєвоважливі для кожного юриста.
Хоча отримання досвіду взаємодії з клієнтами займає багато років – кожен Лойер можe зробити один крок уже сьогодні, щоб краще зрозуміти своїх клієнтів завтра.
Ми не будемо цього разу говорити про клієнтів-юридичних осіб, але наступного разу обов’язково напишемо про них, якщо вам цікаво.
Step by step!
Перший крок можна назвати ідентифікація. Вдивляймося, чи вписується наш клієнт у якийсь із типів запропонованих нижче.
Чітко розібравшись із особистими та професійними якостями “гостя”, юрист, скоріше за все, уникне головного болю та отримає максимально якісні результати такої співпраці.
Типи клієнтів
- “перший раз”
Це людина, яка ніколи раніше не користувалася послугами юриста або працювала лише із вузьким спеціалістом, наприклад, адвокатом по розлученням. У такому випадку, доцільно детально роз’яснити процедуру, яку слід буде пройти для досягнення спільної юридичної мети та попередити про можливі труднощі, додаткові витрати тощо. Ймовірно, що такий клієнт потребує більшої віддачі від юриста, більше підтримки та консультування.
Порада: Запасайтесь терпінням, такий спільний шлях зазвичай емоційніший та довший. Пам’ятайте, що кожен ваш крок може викликати страх у клієнта, оскільки він не знає чого очікувати. Пригадайте, як самі робите щось уперше. Спробуйте подивитися на ситуацію його очима та стати трішки добрішим.
- “досвідчений воїн”
Другий тип клієнта кардинально інший – це той, хто часто вирішує якісь питання у юридичній площині. Вірогідно, такий клієнт і сам поділяє служителів Феміди на певні категорії та обирає з ким працювати, опираючись на досвід. Ці клієнти часто намагаються розповісти як слід вести їх справи. Важливо будь-яким способом донести, що ви керуєте процесом, а не він. Інакше, для чого ви укладали договір?
Порада: Будьте впевнені у собі, і навіть якщо це не так, створюйте вигляд. Не бійтеся своїх рішень. Ви завжди дієте максимально вірно у конкретній обстановці.
- “шахрай”
Наступний тип вражає навіть своєю назвою. Очевидно, що ніхто не прийде до офісу та не запитає “хто готовий зі мною шахраювати”.
Такий клієнт шукає юриста, якого можна втягнути у свої “схеми”. Потенційно юристу прийдеться вводити в оману суд, часто ненавмисно. Тут варто пильнувати та навчитися помічати “червоні прапорці”.
Іноді це легко продивляється у поведінці – іноді складно завуальовано. Дзвіночком є невідповідність мови тіла словам. Якщо ви володієте чудовою інтуїцією чи навиками розпізнавання брехні, будьте певні, ви помітите “червоні прапорці”.
Деякі Асоціації правників у англомовних країнах мають спеціальні гарячі лінії, зателефонувавши на які, ви отримаєте корисні поради щодо роботи з проблемними клієнтами.
Порада: Розвивайте 6 чуття. Хоч воно і оповите чималою кількістю міфів, але може і врятувати вас.
Ми систематизували лише три типи клієнтів. При тому, до даного переліку не включалися люди з проблемами ментального здоров’я чи емоційними розладами. Такі теж нерідко трапляються.
Чим раніше юрист зможе помітити такі типи клієнтів, тим краще зможе підготуватися до того, щоб найефективніше надати свої послуги (або краще відмовитися від співпраці). Вчимося довіряти собі, своїм клієнтам та не відноситися до життя надто серйозно 🙂
Поділіться з нами у коментарях, а яких клієнтів зустрічали ви?
Автор: Ольга Борисенко