Суд визнав рекламу рівненської піцерії дискримінаційною


Рівненський адмінсуд визнав дискримінаційною рекламу однієї з рівненських піцерій, яку опублікували у серпні минулого року.

Через відеоролик, створений за мотивами порнофільму, заклад раніше оштрафувала «Держпродспоживслужба», а тепер суд залишив цей штраф у силі.

До суду звернувся директор піцерії з вимогою скасувати штраф розміром 5 083 гривні. Покарання наклали за порушення законодавства про рекламу. Розглянули цей позов у лютому 2021 року, а 24 березня опублікували рішення.

Так, представниця позивача переконувала суд, що реклама піцерії демонструє вибір дівчини перед великим асортиментом піци у закладі. Також вона вказала, що експертні висновки громадської організації «Українська асоціація маркетингу», які покладені в основу рішення про штраф, мають лише рекомендаційний характер.

Представники «Держпродспоживслужби» пояснювали, що відповідач діяв за законом. Також на судовому засіданні переглянули саму рекламу.

Врешті суд постановив, що відеоролик порушує закон «Про рекламу». Зазначається, що він є дискримінаційним та містить відверті натяки на сексуальні стосунки, що жодним чином не пов`язано з об`єктом реклами (піцою) та особливостями його використання.

«Фрази “Ого, який великий!”, “Вас так багато…”, “…давайте всі одразу” та особливості ракурсу зйомки дівчини, що стоїть на дивані на колінах перед п`ятьма чоловіками та їсть різні шматки піци з рук чоловіків виключно ротом, без використання власних рук, вказують на дискримінаційний характер реклами за ознакою статі», — йдеться у рішенні суду.

Зазначається, що вони «натякають на нижчу, ніж у чоловіка, роль жінки у соціальному, економічному і культурному житті».

Додамо, що відеоролик зняли, ймовірно, за мотивами порнофільму Orgy Is the New Black, який став вірусним та перетворився на мем. На це вказує зокрема постановка кадру та інтонація дівчини у рекламі.

Джерело: hromadske.ua