Стратегія юридичної фірми: повна покрокова інструкція
Універсальна пам’ятка з побудови стратегії невеликої юридичної фірми, що включає цікаві ідеї планування, методи та шляхи досягнення успіху.
Стратегія юридичної фірми — це план на майбутнє, який дозволяє фірмам розставляти пріоритети, залишатися конкурентоспроможними й оптимізувати фінансові цілі. Вона дозволяє фірмам диференціювати себе від конкурентів, відображаючи як сильні, так і слабкі сторони. Стратегія юридичної фірми допомагає їй розкривати свої можливості й загрози, визначаючи ключові показники ефективності (KPI) для вимірювання прогресу і надання найкращих шансів на успіх.
Невеликі юридичні фірми або приватні практики можуть зосередити увагу на послугах, орієнтованих на клієнта, на розвитку технологій, бізнес-моделях, що орієнтовані на прибуток, доступі до правосуддя та інтеграції.
Так, юридична стратегія вашої компанії повинна включати кілька основних аспектів:
- Ваша місія та цінності зрозумілі та задокументовані.
- У вас є задокументована бізнес-модель, побудована навколо вирішення проблем клієнтів відповідно до їх очікувань за відповідною ціною.
- Ви вивчаєте тенденції, які впливають на вашу фірму і клієнтів, і включаєте отримані знання в свою стратегію.
- Ви працюєте над проектами й короткостроковими цілями, пов’язаними з довгостроковими цілями для вашої фірми.
- Ви використовуєте набір ключових показників ефективності (KPI), щоб стежити за станом здоров’я своєї фірми і прогнозувати свій успіх в майбутньому. Ваші KPI регулярно переглядаються і оновлюються.
- Ви іноді проводите конкурентний аналіз і коригуєте свою стратегію, щоб завоювати свій ринок.
Заглядаючи в майбутнє, ви можете створити успішну юридичну фірму, яка витримає випробування часом. Кращий спосіб підготуватися — створити стратегію, яка б відповідала припливу і відливу юридичної практики.
Скласти бізнес-план юридичної фірми
Бізнес-план вашої юридичної фірми діє в якості вашої дорожньої карти, допомагаючи вам досягти ваших цілей, підтримуючи вашу відповідальність і діючи в якості основи стратегії вашої юридичної фірми, що просувається вперед. Крім того, кожне ділове рішення буде залежати від вашого плану, полегшуючи бюрократію і нерішучість.
Перш ніж скласти свій бізнес-план, ви повинні відповісти на такі питання, як:
- Як називається ваша фірма?
- Які ваші області практики?
- Яка ваша правова структура? Наприклад, індивідуальна практика, партнерство і т. д.
- Хто ваш цільовий клієнт (и)?
- Як ви будете зберігати файли і записи вашої юридичної фірми?
- Які компенсаційні заходи існують для вас і ваших співробітників?
- Які ваші короткострокові та довгострокові цілі?
- Якими фінансовими активами ви володієте, і які активи вам потрібні для просування вперед?
Написання бізнес-плану для юридичної фірми
Є сім окремих частин повного бізнес-плану. Ці частини включають в себе:
- Резюме. Цей розділ є оглядом всього вашого плану і включає в себе формулювання вашої місії, цінностей та відмінності на ринку.
- Огляд компанії. Цей огляд повинен знову ж таки включати вашу місію і цінності, ваше місце розташування і галузі, в яких ви працюєте, структуру фірми, власність та історію вашої фірми.
- Аналіз ринку. Зверніть увагу на історію вашої юридичної ніші, а також її майбутнє, в тому числі її співвідношення до зростання ринку. Цей розділ повинен також включати вашу цільову аудиторію, повний конкурентний аналіз і прогнозовану суму, яку ваша цільова аудиторія повинна витратити, щоб допомогти визначити ціну послуг.
- Організація й управління фірмою. Цей розділ містить інформацію про вас та інших осіб, які володіють вашою фірмою. Він включає в себе ваш бекграунд, досвід і «чому», які стоять за вашим керівництвом.
- Послуги компанії. Ваш розділ обслуговування повинен включати проблеми, які ви плануєте вирішити для свого клієнта, пропоновані вами рішення і огляд ваших конкурентів.
- Маркетингова стратегія. Ваша маркетингова стратегія повинна враховувати три аспекти: позиціонування, ціноутворення і просування. Вона повинна містити інформацію про те, як ви плануєте позиціонувати свою фірму, скільки ви будете стягувати за свої послуги і як ви плануєте просувати свою компанію.
- Фінанси. В цьому розділі розглядаються питання складання бюджету і прогнозування для вашої фірми, включаючи капітал, щомісячні бюджети, непередбачені випадки, необхідні для беззбитковості, прогнозований прибуток, прогнозовані збитки і багато іншого.
По завершенні ваш план стане документом, що живе та дихає, яким ви і ваша команда будете керуватись, рухаючись вперед. Створіть свій план в письмовому вигляді. Потім регулярно переглядайте та оновлюйте його.
Почніть зі своєю стратегії виходу в уяві
Важливою частиною підготовки до майбутнього вашої фірми є розробка стратегії, коли вас більше не буде. Незважаючи на те, що можуть пройти роки, перш ніж ви вийдете на пенсію або настане важка ситуація, така як подія вашої смерті, наприклад, — вони можуть привести вашу сім’ю і фірму в спадну спіраль без належного догляду. Щоб виробити ефективну стратегію, почніть зі стратегії виходу з компанії.
У вас є багато варіантів для розгляду: злиття, продаж вашої практики, припинення вашої практики або навіть її повне закриття. Незалежно від того, який метод ви виберете, є кілька речей, які слід зрозуміти на початкових етапах вашої практики.
- Визначте свою майбутню роль. У стратегії вашої юридичної фірми вкажіть майбутню роль, яку ви хочете грати в ній після виходу на пенсію. Визначте, як буде працювати ваша керівна команда або співробітники у випадку вашого відходу від справ.
- Оцініть ваші варіанти виходу. Коли ви розробляєте стратегію, визначте свої варіанти виходу і який з них ви вважаєте найбільш підходящим для вас. Зрештою, спосіб, яким ви плануєте вийти, вплине на те, як ви керуєте своєю фірмою.
- Будьте завжди організованими. Легше спробувати зберегти свою юридичну фірму зараз організованою, ніж мати безлад, коли прийшов час іти. Наприклад, стежте за своїми фінансами і щорічно переглядайте файли, щоб видалити те, що вам більше не потрібно.
- Делегування керівництву. У міру того, як ви будуєте свою фірму, постійно делегуйте лідерські завдання іншим у вашій керівній команді. Це допоможе їм навчитися діяти, коли ви вирішите вийти.
Починаючи з кінця, ви допоможете вашій фірмі підготуватися до плавного закінчення діяльності.
Визначте місію, бачення і цінності вашої фірми
Дії, які ви вчиняєте, і вибір, який ви робите, залежать від «чому», що лежать в основі вашого рішення почати юридичну практику і заснувати свою фірму. Визначення вашої місії, бачення і цінностей допоможе вам при розробці стратегії юридичної фірми.
Ваша місія
Місія вашої юридичної фірми — це причина, чому ваша фірма існує, кінцева мета. Це допомагає визначити, що робить ваша фірма, як ви це робите, для кого ви робите це і яку цінність ви приносите своїм клієнтам.
Щоб повідомити про свою місію, створіть формулювання місії: коротке речення, яке описує мету і ціль вашої фірми. Наприклад, погляньте на місію Google:
«Організувати світову інформацію і зробити її загальнодоступною і корисною».
Будьте простішими. Якщо ви не можете визначити, що саме ви хочете зробити, в декількох словах, у вас може не вистачити ясності, яка вам необхідна для просування вперед.
Ваше бачення
Ваша місія визначає вашу фірму сьогодні. Ваше бачення визначає, де ви хочете, щоб ваша фірма була в майбутньому. Розуміючи своє бачення, ви зможете приймати ділові рішення виходячи з того, де ви хочете бути в своєму бізнесі, а не де ви перебуваєте. Ваше бачення має надихати і направляти вашу фірму вперед.
Поясніть концепцію, створивши бачення для вашої фірми. Зробіть його коротким і простим для запам’ятовування, і переконайтеся, що воно охоплює довгострокові цілі вашої фірми Наприклад, на відміну від її місії, погляньте на бачення Google:
«Щоб забезпечити доступ до світової інформації в один клік».
Хоча місія полягає в тому, щоб зробити інформацію універсально доступною, їх довгострокова мета полягає в тому, щоб забезпечити доступ до інформації одним кліком мишки.
Ваші цінності
Є причини, які спонукають вас робити вибір і діяти. Визначте причину заснування вами свої фірми в першу чергу через ваші основні цінності. Ваші цінності — це фундаментальні переконання вашої організації, основа, яка вам необхідна для виконання значущої й успішної роботи. Деякі приклади основних цінностей включають в себе:
- захист
- співробітництво
- співтовариство
- новаторство
- цілісність
- обслуговування
- довіра
Використання одного слова для опису кожної цінності — чудовий початок. У міру того, як ви вчитеся і розвиваєтеся, ви можете почати створювати ціннісні показники, які описують, що кожна цінність означає для вас і ваших клієнтів.
Додайте свою місію, бачення і цінності туди, де ваша команда і клієнти зможуть їх побачити, наприклад, на ваш веб-сайт або в офісі. Але не можна вважати це завдання виконаним, поки вони не будуть доступні та зрозумілі всім. Постійно звертайтеся до них при прийнятті рішень і працюйте над їх практикою у всій своїй роботі і взаємодіях.
Визначте ваших ідеальних клієнтів
Не кожен клієнт може стати кращим клієнтом для вашої фірми. Коли ви почнете визначати свої конкретні послуги, ви повинні подумати, кому ви хочете їх надавати і як найкраще це робити. Визначивши, хто є вашим цільовим клієнтом, ви можете зосередити свій бізнес-план навколо обслуговування їх в міру своїх можливостей.
Створити особистість клієнта
Щоб визначити свого ідеального клієнта, ви повинні створити особистість клієнта. Це глибоке занурення у вашого клієнта: його основні демографічні дані, страхи, больові точки, потреби і багато іншого. Для початку дайте відповідь на наступні питання про ваших потенційних клієнтів:
- Де вони живуть і який їхній побут?
- Які їх професії та фінансовий статус?
- З якими юридичними питаннями їм потрібна допомога?
- Які їх больові точки або проблеми, пов’язані з юридичною допомогою?
- Якого роду послуги вони очікують від свого адвоката?
Деякі юридичні фірми можуть зосередитися на одній клієнтській персоні, в той час як інші можуть зосередитися на двох або трьох. Після усвідомлення особистості своїх потенційних клієнтів, використовуйте їх для визначення ваших послуг, моделі ціноутворення, процесу прийому і т. д. залежно від унікальних потреб і бажань вашого клієнта.
Провести конкурентний аналіз
Дуже важливо розуміти, що інші фірми роблять у вашій конкретній ніші. Провівши конкурентний аналіз, ви дізнаєтеся, як робити те, що вони роблять, ще краще, підвищуючи свою конкурентоспроможність в галузі. Зробіть наступні кроки для простого конкурентного аналізу:
- Знайдіть своїх конкурентів. Почніть свій аналіз, провівши швидкий онлайн-пошук адвокатів у вашій області практики та місці розташування. Слідкуйте за конкурентами, яких ви знайдете, створивши електронну таблицю. Спробуйте знайти близько 8-10 конкурентів для повного аналізу.
- Зверніть увагу на їхні послуги. Важливо розуміти, що кожен конкурент пропонує конкретно своїм клієнтам. Додайте їх пропозиції послуг в свою таблицю і обговоріть, як ваші послуги співвідносяться.
- Відкрийте для себе їх сильні та слабкі сторони. Перерахуйте сильні сторони конкурента, такі як багаторічний досвід роботи, робота з клієнтами і т. д Поставте себе на місце своїх клієнтів, перерахуйте їх слабкі сторони і визначте, що ви можете зробити, щоб отримати перевагу.
- Проаналізуйте їх стратегії та структуру ціноутворення. Цю інформацію складно отримати, проте вона може допомогти вам зрозуміти стратегію успіху фірми і визначити ціну послуг, щоб залишатися конкурентоспроможними в вашому регіоні. Використовуйте Інтернет, особисті відвідування, онлайн-рекламу, письмові джерела і клієнтів, щоб дізнатися більше про ваших конкурентів.
Після завершення аналізу визначте свою конкурентну позицію, встановивши, що ви пропонуєте, що є унікальним для вашої ніші.
Встановіть ключові показники ефективності (KPI)
Ключові показники ефективності (KPI) — це заходи, які ви вибираєте для оцінки ефективності вашої компанії з плином часу. Ці заходи визначають ваш прогрес в досягненні стратегічних і фінансових цілей, допомагають вимірювати конкурентоспроможність і багато іншого.
KPI допомагають вам і вашій команді зосередитися на тому, що найважливіше. Вони мотивують і надихають до дій, підштовхуючи вашу фірму до успіху. У стратегії вашої юридичної фірми встановіть, які KPI найкраще відстежувати для вашої фірми. Деякі приклади KPI включають в себе:
- Рейтинг задоволеності клієнтів
- Баланс операційного рахунку
- Сума дебіторської заборгованості
- Кількість нових клієнтів
- Кількість нових справ
- Кількість консультацій
Не забудьте вибрати ключові показники ефективності, які безпосередньо пов’язані з цілями вашої юридичної фірми. Почніть з простого, зібравши кілька ключових показників, які легко відстежувати, поки ви не будете готові аналізувати більше. Нарешті, час від часу переглядайте свої KPI. У міру зростання вашої фірми вони будуть змінюватися разом з вашими пріоритетами.
Створіть сильну структуру лідерства
Не кожен юрист, що відкриває юридичну фірму, спочатку володіє необхідними навичками лідерства. З відданістю і практикою ви можете легко навчитися надихати і керувати своєю командою кожен день.
Відточіть свої лідерські навички
Щоб навчитися керувати, спочатку ви повинні відточити свої лідерські навички. Є багато способів зробити це, наприклад:
- Зосередження уваги на слуханні і спілкуванні. Ці «м’які навички» визначають ефективного лідера. Зосередьтеся на тому, щоб практикувати свої активні навички слухання і часто спілкуйтеся.
- Практика бути позитивним прикладом у всіх питаннях. Потренуйтеся бачити позитивну сторону. Це не тільки допоможе вам вести свою команду таким чином, але також може виправити рівень стресу.
- Знайти наставника, у якого можна вчитися. Знайдіть людину, якій ви довіряєте, яка почала проходити цей шлях раніше за вас. Ставте питання і дізнавайтеся, що ви можете зробити, щоб поліпшити свої лідерські якості.
- Залишатись налаштованим на вирішення проблем. Активно шукайте відповідні рішення при виникненні проблем. Ваша фірма буде продовжувати рости навіть в несприятливих умовах, коли ви і ваша команда збережете прихильність до стратегічного мислення.
- Делегування. Ви не можете робити все самі. Делегуйте завдання тим, хто їх виконає найкраще.
Доповніть свою команду унікальними особистостями
У міру зростання вашої фірми вам необхідно буде створити свою керівну команду, яка допоможе вам направити вашу фірму до успіху. Доповніть свою команду, визначивши свої слабкості і заповнивши прогалини. Коли ви поповнюєте свою команду таким чином, кожен член має вирішальне значення, створюючи згуртованість, необхідну для просування вашої фірми вперед.
Встановіть чіткі очікування та можливості для особистого росту
Коли ви будуєте свою команду, з самого початку ставте чіткі очікування. Визначте обов’язки для кожної людини у вашій керівній команді. Заохочуйте членів команди скористатися програмами коучингу і навчання, які допоможуть підвищити їх лідерські якості.
Дизайн для інновацій і майбутнього юридичної практики
Щоб створити стійкий бізнес, ви повинні планувати майбутнє юридичної практики. Завдяки технологіям і науці, що є у вашому розпорядженні, ви можете створити незабутні враження для ваших клієнтів. Створюючи свою фірму для інновацій, ви будете залишатися гнучкими в міру розвитку потреб клієнтів.
Прийняти системний підхід до інновацій з дизайнерським мисленням
Дизайнерське мислення — це ідеологія, спрямована на застосування усталених принципів проектування в тому, як ми будуємо свій бізнес. Воно використовується для того, щоб з часом створити юридичну фірму, що надавати послуги просто і функціонально. Використовуючи дизайнерське мислення, ви можете підходити до інновацій і вирішення проблем способами, орієнтованими на клієнта, швидко реагувати, працювати ціленаправлено та використовуючи вже отриманий раніше досвід, одночасно будучи терпимим до невдач.
Дизайнерське мислення дозволяє вам вийти за межі досконалості і створити те, що хочуть ваші клієнти. Процес веде вас від розуміння і співчуття до вашого клієнта до створення рішень, які покращують його досвід та життя в цілому. Прийнявши цей підхід, ви зможете розвивати в своїй фірмі культуру інновацій, яка створює лояльних клієнтів, збільшуючи їх кількість.
Скористайтеся перевагами юридичних технологій
Крім постійних інновацій у вашій фірмі, використовуйте переваги доступних технологій, щоб просунути вашу юридичну фірму і швидко поліпшити якість обслуговування клієнтів. Розробляючи стратегію, звільніть місце для таких інструментів, як:
- Хмарне програмне забезпечення, таке як сховище файлів
- Програмне забезпечення для резервного копіювання
- Практика роботи з програмним забезпеченням
- Бухгалтерські й біллінгові інструменти
Використовуючи ці інструменти, всі області стратегії вашої юридичної фірми виграють від впорядкованих процесів, включаючи ваш маркетинг, фінанси, структуру фірми і багато іншого.
Використовуйте свою фірму для поліпшення доступу до правосуддя
У всьому світі триває криза, що пов’язана з доступом до правосуддя. Особи, які стикаються з юридичними проблемами, повинні мати зрозумілий і своєчасний доступ до юридичної допомоги, яка їм необхідна для отримання справедливого результату. На жаль, більшість цього не робить.
Єдиний спосіб почати усунення розриву між юридичною турботою і юридичною допомогою для всіх — це внести свій вклад кожній фірмі, як великій, так і малій. Є багато способів, за допомогою яких ваша фірма може внести свій вклад, наприклад:
- Пожертви організаціям, орієнтованим на доступ до правосуддя.
- Надання всім особам можливості навчання та отримання консультацій. Одна з найбільших проблем в доступі до правосуддя полягає в наступному: багато людей не знають, що юридична проблема є проблемою взагалі. Використовуйте свій веб-сайт та інші канали для розвитку обізнаності населення з правових питань та рішень.
Знайти підтримку від наставників, груп однолітків і тренерів
Це не перший випадок, коли адвокат відкриває свою фірму. Сотні людей пройшли це до вас, і багато хто з них пропонує свої поради, щоб допомогти вам досягти успіху і уникнути невдач. Знайдіть необхідну підтримку, скориставшись послугами тренерів, інструкторів та наставників з широкого спектру доступних джерел.
Є багато переваг у зверненні за порадою до адвокатів, які працюють у своїй сфері вже декілька років. Наприклад, ви можете збільшити кількість клієнтів або навчитися автоматизувати певні щоденні завдання. Або ви можете дізнатися, як найняти вашого першого співробітника. Як би там не було, є багато досвіду, який ви могли б почерпнути.
Вчіться з книг, конференцій і подкастів
Якщо ви один з тих, кому подобається звертатися за порадою самостійно, у вас є безліч ресурсів: від друкованих матеріалів до юридичних подкастів.
Якщо ви зацікавлені в навчанні у лідерів юридичної галузі, конференції є відмінним інструментом як для отримання знань, так і для спілкування та налагодження корисних зв’язків. Володіючи великими знаннями, доступними для вас, легко знайти інформацію, необхідну для створення розумної стратегії для вашої фірми.
Визначення стратегії юридичної фірми ставить вас в положення влади. Ви будете залишатися гнучкими в міру того, як змінюється правова галузь, виділятися з моря конкурентів і продовжувати надавати чудові послуги своїм клієнтам, що є переможним рецептом успіху юридичної фірми.
Джерело: Lawyerist
Переклад: Іванна Мельничук
Фото: Max Pixel