Сайти юридичних фірм: позитивні рішення та помилки


Оригінальність, інтерфейс, наповнення контентом та технічна реалізація – саме за такими критеріями ми оцінили сайти близько ста українських юридичних фірм та виділили позитивні рішення та помилки. 

Для юридичної фірми сайт – її візитна картка. За ним фірму оцінюють клієнти, колеги та потенційні співробітники. Сайт дає можливість підкреслити свої сильні сторони, продемонструвати свою креативність, поділитися експертною думкою або задекларувати свої цінності. І, звісно, це один з основних шляхів комунікації фірми з оточуючими. Ми переглянули сайти ста українських юридичних фірм та виділили позитивні рішення та помилки, які містяться на цих сайтах.

При аналізі сайтів ми оцінювали чотири критерії:

  • оригінальність візуального оформлення
  • зручність та зрозумілість 
  • якість  контенту
  • технічна реалізація

Оригінальність 

Загалом, українські юридичні фірми доволі стримані у оформленні своїх сайтів, і як наслідок, доволі схожі. Це зрозуміло, адже професія юриста обумовлює деяку стриманість, а іноді навіть аскетичність. За цих умов будь-яка відмінність стає цінною та позитивно впливає на образ фірми. 

Серед позитивних прикладів вирізнення можна виділити:

  • використання витворів мистецтва (за умови, що це релевантно діяльності фірми або будь-яким чином обігрується в комунікації) 
  • наявність анімованих елементів (наприклад, анімації з силуетами визначних пам’яток тих міст, де є представництво фірми) 
  • креативні зображення (наприклад, використання в оформленні підписів партнерів) 
  • використання фото, що співвідносяться з іміджем фірми, керуючим партнером або девізом фірми (наприклад, спортивні фото або фото тварин)

Негативні приклади навести важко, адже відсутність оригінальності сама по собі вже є мінусом. Це може свідчити про те, що фірма не бачить того, чим вона відрізняється від конкурентів або не може це донести до клієнта. Єдине, що нам хотілося б відзначити окремо, це те, що іноді в прагненні до креативу фірми забувають про інші складові гарного сайту, але про це далі. 

 

Зручність та зрозумілість

Під зручністю та зрозумілістю розуміється те, наскільки користувачу комфортно працювати з сайтом. В цей критерій входять навігація, кількість необхідних переходів, зрозумілість позначень, шрифти, зорове навантаження, захаращеність сайту. 

Якщо при оцінці оригінальності важливим було виділити фірму серед інших, то щодо зручності навпаки краще не виділятися, адже найбільш важливим елементом зручності є так званий “інтуїтивний інтерфейс”. За його наявності користувач швидко та з комфортом матиме змогу знайти те, що його цікавить. Майже кожну пораду з тих, що наведено нижче ми вивели з “антиприкладу”, який знайшли на одному чи декількох сайтах юридичних фірм.

Наші рекомендації аби зробити інтерфейс інтуїтивно зрозумілим 

  • меню має бути візуально підкреслене та доступне у будь-якому місці на кожній сторінці сайту
  • шлях до будь-якої частини вашого сайту не має перевищувати два кліки
  • намагайтеся зменшити кількість необхідних кліків
  • всі позначення та іконки повинні однозначно вказувати на те, що міститься за ними (бажано використовувати загальноприйняті варіанти) 
  • важливу інформацію краще розміщувати на доступному місці

Для того, аби вашим сайтом було зручно користуватися, ми рекомендуємо: 

  • подбати про те, аби зменшити навантаження на очі користувача: використовуйте контрастні відтінки для тексту та фону, уникайте різких кольорових сполучень, використовуйте шрифти з гарною роздільною якістю
  • забезпечте структуроване сприйняття інформації та комфортну роботу з нею: розбийте тексти на логічні блоки, виділяйте важливі елементи інтерфейсу позначками,  позбавтеся візуального сміття, не обмежуйте можливість копіювання інформації з вашого сайту

Як ми вже казали, майже кожну з цих порад може підкріпити антиприклад. Доволі часто фірми заради візуального оформлення роблять інтерфейс незручним. Наприклад, сайти з прогортанням блоків-підсторінок витрачають зайвий час на ефект прогортання. Іноді, меню розміщують не горизонтально, а вертикально, що ускладнює читабельність. Доволі часто сайти вимагають зайвих переходів та кліків. Наприклад, один з сайтів зустрічає користувача сторінкою вибору мови замість того, аби одразу відкрити головну сторінку, виходячи з мови браузера користувача. 

Про зручність читання починаєш думати тоді, коли зустрічаєш блідно-сірий текст на білому фоні, суцільне полотно тексту у декілька тисяч символів або ж занадто креативні шрифти. Сприйняття інформації також погіршують «мертві» посилання, що нікуди не ведуть. 

Іноді сайти містять посилання на інші сайти. Особливо це поширено щодо вакансій на сайтах міжнародних фірм. Наприклад, трапляється, що сайт замість того, аби розмістити у себе нормальний текст вакансії відсилає на сайт work.ua. Або у розділі кар’єра містить напис «Відвідайте наш кар’єрний сайт». По-перше, замість цієї сторінки можна було одразу переадресовувати користувача на сайт з вакансіями. А по-друге, на тому сайті Україна взагалі відсутня. 

Взагалі, вакансії це окрема тема. Сайт одного адвокатського об’єднання у розділі «Кар’єра» не містить опису вакансій чи переходу на інші сторінки, проте якщо вписати в гуглі “ *** вакансії” першим посиланням буде сторінка “Вакансії”, перейти на яку з сайту об’єднання неможливо. Хоча на ній все одно відсутні вакансії. 

Контент

Досліджуючи сторінки з вакансіями юридичних фірм України ми помітили, що окремі фірми не прибирають з сайту закриті вакансії (наприклад, з початку 2019 року і раніше) або ж розміщують у себе вакансії “Молодший юрист”, “Юрист” та “Старший юрист” без конкретизації сфери, умов та вимог. Зрозуміло, що це не актуальні вакансії, а лише спосіб формування “бази” резюме.  Це перша та найпоширеніша помилка – відсутність оновлення інформації на сайті та неактуальна інформація. 

Друга поширена помилка – неоднакові мовні версії сайтів. Сайт однієї з регіональних юрфірм містить 5 мов на вибір, проте меню та окремі інтерактивні елементи інтерфейсу завжди будуть українською. На інших сайтах аналітика та новини не перекладаються на інші мови. 

Поширене також використання фото та відео низького розширення. Ми зустріли навіть сайт, на якому логотип фірми був місивом з пікселів. Окремі сайти використовують фото та зображення, що жодним чином не кореспондують текстовому змісту сторінки. 

Окремо хочемо згадати про текстовий контент. Ми писали про те, яким, на нашу думку, не має бути текст на сайтах юридичних компаній. Зараз хочемо зупинитися на моменті SEO-оптимізації тексту.

Якщо спростити, це про те, як зробити ваш текст більш помітним для пошукових систем. Короткі поради:

  • використовуйте структуру “питання – відповідь” 
  • використайте в тексті всі або більшу частину тих слів, за якими ваш текст може шукати користувач
  • логічно структуруйте тексти, робіть абзаци та підабзаци 
  • правильно використовуйте теги для тексту та зображень (<h1>, <alt>, ,<title> та інші)
  • не бійтеся додавати посилання на інші сайти 
  • правильно прописуйте метатеги 
  • намагайтеся скорочувати текст там, де це можливо та уникайте «води» у тексті

Дотримуйтесь цих базових порад, і ефективність пошукової видачі ваших текстів збільшиться. 

Технічна реалізація

Щодо технічної реалізації спробуємо бути максимально короткими. 

  • Позбавтеся будь-яких помилок та багів в роботі 
  • Забезпечте швидке завантаження всіх сторінок сайту
  • Переконайтеся, що ваш сервер працює стабільно
  • Оновлюйте всі плагіни своєчасно

За час підготовки статті ми виявили одразу в декількох фірм збої в роботі серверів (особливо на вихідних). Деякі сайти непристойно довго завантажують головну сторінку або окремі елементи. Один сайт взагалі кожні декілька секунд перезавантажувався. 

Окремо наголошуємо на важливості мобільної версії сайту, яка має відповідати усім вищезгаданим критеріям, але адаптованою до мобільного інтерфейсу. 

Загалом, це все, що варто знати, аби зробити сайт своєї юридичної фірми крутим. До речі, у світі існують навіть рейтинги сайтів юридичних фірм. Наприклад, англомовний та російськомовний. Рекомендуємо переглянути. 

Фото: Pexels