Особливості безпечного ведення власного медичного бізнесу


Стефанчишена Іванна

Фахівець у галузі медичного права


Про ключові моменти, на які необхідно звернути увагу при створенні та веденні медичного бізнесу.

Успіх медичного бізнесу вимагає високого рівня відповідальності та професіоналізму, оскільки це сфера, де на першому місці завжди буде не лише підприємницьке мислення, а й безпека та добробут пацієнтів.

У першу чергу, ви маєте розуміти, що медицина — це стиль життя. Тож, якщо ви вирішили пов’язати його із цією сферою, увага до кожної деталі побудови вашої справи повинна бути максимальною.

З одного боку, власний медичний бізнес — це доволі складний проект, який потребує високих стандартів, дотримання всіх вимог законодавства (які в медицині є доволі суворими), високі витрати на етапі заснування та, звісно ж, відповідальність за життя та здоров’я ваших пацієнтів.

З іншого ж боку — це широка сфера можливостей. Ви можете обирати найрізноманітніші сфери роботи, як у різноманітті лікарських спеціальностей, так і в різноманітті видів діяльності в медичній сфері.

Отже, поговоримо про найважливіші аспекти ведення безпечного та юридично захищеного медичного бізнесу:

Розуміння цінності власного продукту

Надаючи послуги будь-якого характеру — ви завжди повинні мати розуміння того, у чому полягає цінність саме вашої послуги, що ви можете дати вашому пацієнту краще за інших, та що може приваблювати пацієнтів саме у вашій клініці.

Погодьтесь, майже завжди, перед тим, як звернутись за медичною допомогою, ми звертаємо увагу на те, як клініка себе позиціонує на ринку медичних послуг, що пропагує, яке ставлення має до своїх пацієнтів та інше.

Далі ми поговоримо про те, як забезпечити безпечну рекламу такого бізнесу та на що варто звернути увагу, адже, тут вона теж матиме свої особливості. Проте, спочатку — ідея та чітке бачення того, що саме ви зможете дати вашим пацієнтам.

Підготовка документів та отримання ліцензії на медичну практику

Варто пам’ятати, що провадження господарської діяльності з медичної практики без ліцензування — карається законом. Тож, власники медичного бізнесу повинні розуміти серйозність належно оформленої документації та брати всю відповідальність на себе.

Крім того, Постанова КМУ від 2 березня 2016 року № 285 «Про затвердження Ліцензійних умов провадження господарської діяльності з медичної практики» вказує нам на те, що кожен ліцензіат зобов’язаний виконувати вимоги цих Ліцензійних умов, а здобувач ліцензії — їм відповідати.

Підготовка до отримання ліцензії на медичну практику зазвичай займає чимало часу. Адже, майбутній ліцензіат повинен зареєструвати суб’єкт господарювання, знайти приміщення, яке б відповідало всім Державним будівельним нормам та, що найголовніше, найняти команду професіоналів.

Моя вам порада: наймайте такий медичний персонал, якому б ви змогли довірити власне здоров’я. Це ваша команда, яка має бути не лише професіоналами власної справи, а й із якою вам має бути комфортно працювати. Не дарма кажуть, що колеги — ваша друга сім’я, адже, саме із цими людьми ви проводите більшу частину свого часу.

Розробка внутрішніх документів клініки

Внутрішня документація клініки є важливою для ефективного та безпечного функціонування медичного закладу. Адже, саме внутрішні правила та порядки встановлюють більшу частину безпечного існування вашої клініки та захист від можливих проблем із пацієнтами.

Річ у тому, що різноманітні нормативно-правові акти встановлюють загальні норми для всіх, а ваша внутрішня документація є лише вашим власним баченням надання послуг.

Насправді, такі документи рекомендовано складати з юристом, який знається на своєму ділі та працює з медичним правом, адже, така документація потребує уваги до найменших деталей.

Для прикладу: договір про надання медичних послуг.

Цей документ є надзвичайно важливим для кожного надавача медичних послуг, має бути універсальним та складатися під вимоги конкретного медичного закладу, виходячи з того, як саме ви працюєте з пацієнтами, яким є порядок отримання послуг вашими пацієнтами та інше.

Я навела лише один приклад такого документу, проте, для якісного функціонування клініки лише одного договору буде недостатньо.

Реклама медичних послуг у мережі

Насправді, я не могла обійти цей аспект стороною, адже, просування власного бренду через Інстаграм, Фейсбук, різноманітні вебсайти та інші мережі, з кожним роком набирають усе більшої популярності.

Проте, у деяких аспектах, законодавство диктує власникам медичного бізнесу свої вимоги, яких важливо дотримуватись.

Зазвичай, реклама медичного бізнесу — це не лише демонстрація іміджу клініки, а й рекламування певних послуг, які ви можете надавати пацієнтам. Інакше, яким чином пацієнти могли б дізнатись про те, чим саме ви зможете їм допомогти, який метод лікування пропагуєте та ін.?

Якщо звернутися до Закону України «Про рекламу», можемо зазначити, що рекламування лікарських засобів, медичних виробів та методів профілактики, діагностики, лікування і реабілітації — має обмеження. Детальніше про це можна почитати в ст. 21 вищезгаданого Закону.

Найголовніше, продукт, який ви рекламуєте, має:

  1. бути дозволеним центральним органом виконавчої влади;
  2. містити об’єктивну інформацію, та здійснюватися так, щоби було зрозуміло, що наведена інформація є рекламою;
  3. попереджати, що «Самолікування може бути шкідливим для вашого здоров’я»;
  4. не містити посилань на терапевтичні ефекти пов’язані із захворюваннями, які є невиліковними або важко піддаються лікуванню та ін.

Зазначена стаття є доволі об’ємною та містить у собі багато інших вимог, тож, перед тим, як зайнятися рекламуванням власного бізнесу та послуг, які надає ваш медичний заклад, необхідно бути обачними.

Загалом, твердження «бізнес має бути в задоволення» має свою особливу цінність. Адже, успішний бізнес має бути для вас не лише джерелом постійного прибутку, але і приносити суцільне задоволення, у першу чергу вам, вашому колективу, а згодом, і пацієнтам.

При цьому, якісний юридичний супровід є невід’ємною частиною цієї системи.


📌  Редакція може не поділяти думки авторів у розділі «Блоги».