Негативні якості, в яких можна зізнатися на співбесіді


Більшість претендентів під час співбесіди намагаються зарекомендувати себе як найкраще. Вони захоплено розповідають про свої сильні сторони, замовчуючи про слабкості. Та чи правильна ця стратегія?

На думку аналітиків онлайн-платформи Lekhaka, такий підхід є помилковим: під час бесіди рекрутер повинен дізнатися про вас якомога більше інформації, щоб самостійно зробити висновок, наскільки ви підходите компанії.

Чесність кандидата не тільки здатна збільшити довіру до нього з боку роботодавця, а й дає можливість адаптувати свій досвід та недоліки до нового місця. Аналітики Lekhaka виділяють п’ять негативних якостей, про які кандидату краще розповісти на співбесіді.

Відсутність концентрації уваги

Далеко не всі співробітники здатні фокусувати увагу на одній і тій же задачі протягом тривалого проміжку часу.

Немає нічого ганебного в тому, що вам не вдається сконцентруватися. Без сорому розкажіть про це своєму роботодавцю. Можливо, вам вдасться спільно прийти до ефективного вирішення.

На думку підприємця Джеймса Кліру, у більшості людей немає проблем з концентрацією уваги — насправді, вони просто відчувають труднощі з прийняттям рішення. Будь-який проєкт стане простішим, якщо розкласти його на пункти та прибрати зі шляху все, що відволікає. Також бізнесмен вважає, що фокусуванню серйозно заважає режим багатозадачності, в якому працюють багато співробітників. Через нього вони втрачають час, психічну енергію та в підсумку роблять помилки в усіх напрямках.

Сором’язливість

Сучасні компанії частіше зацікавлені в екстравертах — людях, які вміють легко йти на контакт та встановлювати ділові зв’язки. В даному контексті сором’язливість може сприйматися як негативна якість. 

Але якщо ви сором’язливі, не намагайтеся це замаскувати. Досвідчений рекрутер під час співбесіди швидко розпізнає у вас інтроверта. Найкраще — розповісти про цей бік вашої особистості.

Звичайно, існують посади, для яких сором’язливість неприйнятна. У цій ситуації необхідно скласти план дій, який дозволить розвинути комунікабельність. Для цього можна записатися на курси особистісного розвитку, заняття з ораторського мистецтва або акторської майстерності.

Стресостійкість

Будь-який співробітник, незалежно від статі, віку та посади, відчуває хвилювання, коли наближаються терміни здачі проєкт. У такій ситуації керівництво звертає увагу на поведінку людини: чи вміє вона одночасно вирішувати кілька завдань, розставляти їх по пріоритетності та чи здатна справлятися зі стресом в критичній ситуації.

Якщо у претендента слабо розвинені ці навички, він може розповісти про те, як вчиться ставити перед собою розумні цілі та що не братиме на себе зайву роботу, аби не підвести колектив.

Зайва самокритичність

Самовпевненість — це недолік, що заподіює шкоду як людині, так і його оточенню. Якщо ви відмовляєтеся визнавати свої слабкі сторони та занадто зациклені на собі, то постійно здійснюватимете одні й ті ж помилки. Самокритика захищає від нарцисизму.

Однак самокритичність повинна укладатися в рамки здорового глузду. В іншому випадку її надлишок може обмежити особистісний ріст.Адекватна оцінка своїх здібностей особливо важлива для початківців фахівців, які найчастіше схильні до перфекціонізму, а тому можуть сповільнитися в професійному розвитку.

Зізнання в завищеній самокритиці допоможе кандидату спільно з рекрутером простежити, як змінювалася самооцінка співробітника, як він ставиться до своїх досягнень та що йому заважає отримувати задоволення від свого успіху.

Поганий тайм-менеджмент

Роботодавець розуміє, що не кожен новий співробітник є експертом з управління часом. Хоча відсутність цієї навички призводить до того, що людина не встигає виконувати всі доручення та зриває терміни. В крайньому разі зазначений недолік може стати справжньою проблемою. Ось чому про нього необхідно заявити на співбесіді, особливо якщо ваша посада передбачає роботу в режимі багатозадачності.

Для розвитку корисного досвіду співробітник може записатися на курси по тайм-менеджменту та переймати досвід своїх колег, які підкажуть, як правильно розподіляти проєкти та вчасно їх здавати.

Розповідь про будь-який недолік необхідно супроводжувати історією про те, як ви намагаєтеся з ним впоратися. Можливо, у вас є унікальні методики, які здатні допомогти не тільки вам, але і колегам.

Визнання своїх слабких сторін дозволяє людині позбутися ілюзії власної бездоганності та скинути психологічну напругу, яка часто виникає на співбесіді. Рекрутерам імпонує, коли здобувач знаходить в собі сміливість заявити про негативні якості. Такий вчинок як мінімум говорить про чесність та відкритість людини.

Джерело: hussle.com

Фото: Pexels