Найменування компаній: вимоги та поради


Ви знали, що в Києві в Печерському районі був ресторан «Титанік», який зачинився внаслідок затоплення? Можливо, це просто іронія долі, однак існує безліч реальних прикладів, коли найменування компанії зіграло злий жарт.

Найменування компанії — важлива складова у побудові успішного бізнесу, вона впливає на запам’ятовування вас клієнтами та їх загальне сприйняття.

Недарма існує приказка: «Як корабель назвеш — так він і попливе».

Пропонуємо розглянути наступні кейси невдалих найменувань:

  1. У середині 90-х на український ринок вийшло творіння компанії F&K Waterhouse – бутильована вода Blue Water («Блакитна вода»). Спочатку, назва води здається милозвучною та благородною, однак, у побутовому вжитку, та особливо серед людей, які не володіють англійською мовою, бренд товару перетворився на словосполучення «блю вота».
  2. Окрім милозвучності, треба враховувати і інші критерії, наприклад, міжнародний сленг.
  3. Також, при виборі найменування, слід враховувати і геополітику діяльності Вашої компанії.

Наприклад, народ Іспанії категорично не сприйняв нову модель «Mazda» — «Laputa», оскільки в перекладі з іспанської це слово означає — жінка легкої поведінки.

Розвиток філософії про найменування для компанії – безмежний, на сьогодні ви можете навіть скористатися таким онлайн-генераторами ідей, які запропонують вам варіанти найменувань, виходячи з ваших вподобань.

Окрім маркетингової політики, треба враховувати і юридичну сторону

Зокрема, найменування компанії має бути юридично «чистим». Найперше, що потрібно знати, Ваше найменування має бути унікальним, аполітичним та відповідати вимогам законодавства країни реєстрації. В Україні це передбачено Законом «Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань».

Велике значення має унікальність Вашого найменування, оскільки навіть український Єдиний державний реєстр судових рішень переповнений спорами компаній у контексті боротьби за найменування.

Загалом, унікальність найменування полягає не тільки в не тотожності іншому найменуванню, також найменування не має викликати асоціації з вже існуючим.

Особливості найменування компанії на Кіпрі

Відповідно до кіпрського закону «Про компанії», найменування компанії має бути унікальним, якщо найменування буде подібним до вже існуючого — його не зареєструють.

Назва компанії може бути представлена будь-якою мовою з використанням латинського або грецького алфавіту, за умови, що надано переклад грецькою або англійською мовами. При цьому назва має бути офіційно визнана благозвучною.

При виборі найменування компанії, варто врахувати наступні вимоги:

  • Назва компанії може бути представлена ​​будь-якою мовою з використанням латинського або грецького алфавіту, за умови, що надано переклад грецькою або англійською мовами. При цьому назва має бути офіційно визнана благозвучною;
  • Не можна використовувати назви, схожі або аналогічні вже існуючим, назва має бути унікальною;
  • Не зареєструють назви, що містять натяк на нелегальність або зв’язок з патронажем королівських сімей, наприклад, заборонені такі слова як «royal», «king», «marihuanna».
  • Ліцензування підлягають компаніями з назвами, у яких містяться слова «траст», «банк», «страхування», «перестрахування»;
  • У назві слід використовувати закінчення Limited (Ltd).

Специфікація назв у Великобританії

У Великобританії одне дослідження показало, що за рік до січня 2021 року було зареєстровано 835 494 нових компаній. Це на 41% більше, ніж за попередні 12 місяців. Якщо ви створюєте компанію у Великій Британії, одним із перших кроків, щоб розпочати роботу, є вибір назви для вашої компанії. Назва та логотип компанії визначають, як ваші потенційні клієнти та партнери бачать вашу компанію.

Ваше ім’я не може збігатися з назвою іншої вже зареєстрованої компанії. Майте на увазі, що якщо ваше ім’я надто схоже, вам буде запропоновано змінити його, коли хтось подасть скаргу.

Слід керуватись наступними правилами:

1) Подібні назви
Подібні назви стосуються тих, які майже ідентичні існуючій назві. Єдина відмінність полягає в пунктуації, спеціальних символах, слові, яке зазвичай використовується в назвах британських компаній.

Наприклад, «Burger King Ltd» є зареєстрованою назвою. Якщо ви хочете зареєструвати своє ім’я як «Burgers King Ltd», «Burger Kings Ltd», «Burgers & Kings Ltd» тощо, існує велика ймовірність того, що вам буде відмовлено. У будь-якому випадку, цього ви хочете уникати, оскільки це руйнує унікальність вашого імені.

2) Надто схожі імена
Наприклад, «Прості рішення для мам» занадто схожі на «EZ solutions 4 Mums».

3) Уникайте образливих назв
Здоровий глузд — не використовувати образливі слова в назві вашої компанії. Однак ви можете не усвідомлювати, що ваше ім’я містить ці слова відразу.

4) Не вживайте чутливих слів
Делікатні слова можуть свідчити про зв’язок з урядом або місцевою владою, і вони, ймовірно, виникнуть проблеми з вашим використанням, якщо ви не отримаєте дозвіл, що призведе до затримок у реєстрації вашої компанії. Якщо ви сумніваєтеся, завжди перевіряйте цей список, на використання яких слів вам потрібен дозвіл.

Мало хто справді розуміє, як важко створити ім’я, яке легко вимовити та написати, яке має значення і передає індивідуальність, та яке зможе розвиватися разом із бізнесом.

У міру того як наш світ все більше переходить в Інтернет, новій фірмі потрібен псевдонім, який також добре працює як доменне ім’я в Інтернеті. Ви не можете просто запропонувати хороший продукт або послугу — покупці також повинні вміти вас знайти та запам’ятати.

Тим більше, тема придумування назви компанії є дуже актуальною, оскільки під час пандемії різко зросла кількість нових фірм. Тому, коли споживачі в Інтернеті просто бачать 100 компаній, які продають те саме, ваш бізнес з гарним ім’ям буде обов’язково виділятися — і це надасть вам набагато більше переваг.


Автори:

  • Маргарита Євлах, джуніор-менеджер департаменту консалтинга Taxus Law & Finance;
  • Вероніка Тібілашвілі, менеджер департаменту консалтингу Taxus Law & Finance.