Місія – вижити: як юристи та бізнес адаптуються до нових умов?
В умовах кризи майбутнє бізнесу, зокрема, і юридичного – залежить від правильних управлінських рішень. Ми проаналізували, як в Україні юристи та бізнес адаптуються до нових умов та підібрали цікаві кейси.
Коронавірус суттєво вплинув на звичний спосіб життя кожного з нас: карантин, ізоляція, тривога, страх, паніка… Хтось зумів опанувати себе і відповідально віднестися до нових умов, хтось скуповує гречку і туалетний папір, а хтось продовжує жити, ніби нічого і не сталося. Та всіх нас об’єднує одне – невизначеність. Ніхто не знає, коли це все закінчиться і до яких наслідків призведе.
Ми будемо жити в іншому світі
“Так, шторм пройде, людство виживе, більшість з нас все ще будуть живі, але ми будемо жити в іншому світі”. Так вважає ізраїльський історик, автор бестселерів про історію людства та футуристичних передбачень Юваль Ной Харарі. Він описав у статті для Financial Times своє бачення, як зміниться світ після коронавірусу (видання Букви переклали текст українською, тож рекомендуємо прочитати).
Юваль переконаний, що рішення, які люди й уряди прийматимуть в найближчі кілька тижнів, ймовірно, вплинуть на те, як буде формуватися світ в наступні роки. І ці рішення мають прийматися дуже швидко.
Адаптація до умов
Мова не тільки про рішення влади, хоча, безумовно, від них зараз багато залежить. А ще і про рішення кожного з нас.
Якщо ти зараз, в розпал вірусу, вирішиш залишитися вдома – ти не заразиш ні себе, ні інших. Якщо, замість того, щоб панікувати, ти подумаєш, як можливо адаптуватися до нових умов праці – швидше за все, що ти залишишся на плаву.
Виживе той, хто буде шукати нові підходи і шляхи функціонування у кризових умовах. І зараз майбутнє, як бізнесу, так і найманих працівників – залежить від правильних управлінських рішень.
Ми пошукали цікаві кейси, як юристи та власники бізнесів змінюють свої стратегії і підлаштовуються під нові умови.
Криза і юристи
Безумовно, криза вдарила і по юридичному бізнесу. Правникам зараз теж потрібно пристосовуватись до нових умов.
Так, багато юристів почали надавати свої послуги онлайн. В Фейсбуці навіть рамочка для аватарки з’явилася – консультую онлайн.
Офлайнові заходи змінили вебінари та онлайн-воркшопи. Деякі юркомпанії зробили їх безкоштовними. До прикладу, в Bot&Partners раніше запланований офлайн-захід про правила етикету в робочих чатах, провели безкоштовно в онлайні. А тим, хто раніше купив квитки – повернули кошти.
Крім того, в компанії діляться своїми знаннями і сервісами щодо налагодження дистанційної роботи. Наприклад, нещодавно запустили бота, який допомагає ефективно працювати під час карантину (співрозробник бота – СЕО Bot&Partners Микита Підгайний).
Частина юристів активно виступає за налагодження онлайн-суду. А дехто ділится успішно проведеними судовими засіданнями через відеоконференцію.
Якщо підсумувати, то юристи почали більше використовувати програми, які спрощують їх життя. Багато перейшли в онлайн і спілкуються на спеціальних платформах. Синхронізують роботу. Це оптимізує час і збільшує швидкість оброки запитів.
Швидше за все, згодом почнуть з’являтися і розвиватся нові продукти для юристів, які вже будуть адаптовані під реалії сьогодення.
Anticrisis LAB21
Мінцифри запустили проєкт “Anticrisis LAB21”. Це платформа підтримки ефективних рішень для подолання світової кризи з фокусом на країни Східної Європи. Компанії, організації, муніципалітети можуть додавати власні проблеми для вирішення.
“Для участі можна подати відразу рішення проблеми у вигляді ідеї або прототипу. Це можуть бути і бізнес-проєкти, і волонтерські ініціативи – головне, щоб вони мали позитивний вплив на суспільство”, – вказано на сайті.
Ресторани та кафе
Не дивлячись на те, що ресторани та кафе закрились, деякі відчинили віконця Take away і запартнерились з сервісами доставки.
До прикладу, Міша Кацурін, засновник Китайського, В’єтнамського та Тайського Привітів розвозитиме замовлення на власному авто по черзі з усією командою – маркетологи, офіціанти, прибиральниці на скутерах, самокатах та велосипедах доставлятимуть людям їжу.
“Допомагаємо тим, хто допомагає нам”
Деякі кафе виступили з гарною ініціативою – “допомагаємо тим, хто допомагає нам”. Наприклад, в кав’ярні Korizza оголосили, що в будь-який час дня і ночі з 23.03 по 03.04 всіх співробітників швидкої медичної допомоги, поліції та бійців ДСНС вони безкоштовно пригощають напоями (coffee to go).
“Всех, кто желает оказать посильную помощь в этом начинании – ждём с нетерпением в личных сообщениях. Также, хотелось бы, чтобы и другие владельцы малого, среднего и крупного бизнеса присоединялись к подобным инициативам”.
Нагадаємо, раніше ми писали, що служби таксі Bolt та Uber будуть безкоштовного возити медиків у Києві.
Створюють чатботи
Деякі компанії активно взялися за запуск чатботів. До прикладу, засновники ресторанів Blur та WhaiThai створили бота, який приймає замовлення. Потім залишається приїхати і забрати, без очікування у черзі.
Бренди одягу
Цікаві рішення продюсують бренди одягу. Наприклад, Katimo, Support by Poustovit, Nuga Studio, Katsurina online закрили фізичні магазини, але ввели безкоштовну доставку своїх речей.
Dream Team Wear вкладають у свої бокси захисні маски, халати та рукавички.
Позиція команди SIL’ – на карантині можна шерити безпеку і користь. Тому бренд вирішив перераховувати 10% від суми вашої покупки у фонд Starenki.
Український бренд Ohueno зробив власний антисептик і вкладає по одному до кожного замовлення своїх речей. До речі, можна придбати лише антисептик. Одна пляшечка коштує 50 грн.
Keep calm
З цього випливає головний меседж – бізнес, як і кожен з нас, змушений пристосовуватися до нових умов. І чим швидше ми це зробимо, тим більше шансів оговтатися після кризи, або відкрити в собі нові можливості. Тож, keep calm and wash your hands!
Авторка: Яна Собко