Люблінські хроніки: український досвід на Міжнародних змаганнях з консультування клієнтів


Про команду українських студенток-правниць, які увійшли до півфіналу Міжнародних змагань із консультування клієнтів, здобутий досвід та його значення.

10–13 квітня 2024 року. Люблін, Польща. Місто, що дихає віковою історією та сповнене динамічним сучасним життям, водночас стало ареною для Міжнародних змагань із консультування клієнтів імені Льюїса М. Брауна та Фореста С. Мостена в цьому році. 

Свої двері для всіх учасників змагань гостинно відчинив славетний Люблінський католицький університет Іоанна Павла ІІ. Участь у змаганнях узяли 22 команди правників із різних куточків світу, об’єднані єдиним прагненням якомога більше підвищити рівень володіння мистецтвом юридичної консультації та юридичної англійської мови. 

Серед великої кількості команд була й наша українська команда з Вінниччини, у яку входили ми, Катерина Волошина і Владислава Ровінська, студентки 3 курсу, представниці юридичної школи Донецького національного університету імені Василя Стуса. 

Ми вперше мали честь представляти Україну та свій Стусівський університет на міжнародному рівні цих змагань після перемоги в національному раунді, що відбувся в Острозі в березні 2024 року.

Тематика цьогорічних змагань буда непересічною — «Міжнародне гуманітарне право», і проходили вони під гаслом «Where law meets war there law fights for juctice». Ця тематика була дуже нам близька. Адже під впливом жорстокої війни, розв’язаної російським агресором проти нашої країни, ми всі гостро відчули на наших життях усі аспекти гуманітарного права. 

Для нашої команди з України це було не лише інтелектуальне змагання, а й можливість поділитися своїм досвідом життя в умовах дії воєнного стану, розповісти світу про злочинні діяння ворога на нашій землі.

Уже з першого дня команди з 22 країн різних континентів світу перезнайомилися, доброзичливо спілкувалися. Це був мікс абсолютно різних національностей, культур та релігій, але, це не стало барʼєром у комунікації, а, навпаки, — дозволило нам відчути щиру підтримку та справжню привітність та щирість від інших команд. 

Саме такий нетворкінг дає можливість налагодити контакти з однодумцями з різних країн та є одним із найцінніших досягнень у подібних змаганнях.

Попри плідну та тривалу підготовку нашої команди як до національного, так і до міжнародного раундів, змагання видалися досить нелегкими. У Любліні, усі учасники продемонстрували високий рівень знань, вміння застосовувати hard та soft skills на практиці, а також майстерність у наданні юридичної консультації. 

Наша команда завдяки внутрішній згуртованості та професійним настановам суддів, які надавалися після проходження чергової сесії зустрічі з клієнтом, самовідданості наших тренерів — Лілії Амелічевої, Тетяни Міхайліної — змогла, на нашу думку, гідно представити Україну, увійшовши в півфінал.

Дійсно, досвід, який ми здобули на Міжнародних змаганнях є неоціненним. Ґрунтовні та влучні поради суддів, зворотний зв’язок від клієнтів, допомога наших коучів, а також обмін досвідом з іншими командами — лише невелика частинка того, що нам вдалось отримати за час участі в змаганнях. 

Після повернення з Польщі, ми з радістю ділимося набутим досвідом з українськими юридичними клініками різних університетів на тренінгах під егідою Асоціації юридичних клінік України, завдяки якій в українських клініцистів є можливість підвищувати свою майстерність у юридичному консультуванні на різних змагальних майданчиках. 

Ми сподіваємося, що в майбутньому учасники наших тренінгів будуть активно брати участь у змаганнях із консультування клієнтів та все ж таки здобудуть перемогу на міжнародній арені.

Щиро віримо, що настане день, коли Міжнародні змагання з консультування клієнтів імені Льюїса М. Брауна та Фореста С. Мостена проходитимуть у мирній та вільній Україні.

Хотілося б написати більше про нові знання та навички, які ми отримали в результаті участі в змаганнях.

По-перше, прийшло чітке розуміння, що успішна консультація — це не лише якісна правова допомога, а вміння працювати з клієнтом, як із людиною, що перебуває в складній життєвій ситуації та потребує підтримки. 

Для ефективної співпраці надважливим є налаштування клієнта на роботу та морально-етична складова. Адже насправді консультація починається з клієнта й першочерговим завданням для сучасного правника є задоволення його базових потреб.

По-друге, наша команда в черговий раз впевнилася, що структурована консультація є запорукою успіху в роботі з клієнтом. Ми навчилися логічно й покроково будувати інтервʼю, одночасно підлаштовуючись під особливості ситуації клієнта. 

По-третє, ми зрозуміли, наскільки важливу роль відіграє командна робота як у змаганнях, так і в реальному житті. Командна робота — це не лише про розподіл ролей та обов’язків, а і про взаємодопомогу, розуміння, вміння відчувати одне одного та підтримувати позитивну атмосферу. 

Мабуть, кожна команда, і ми також не були виключенням, виробляє свою систему невербальних сигналів підтримки для проведення успішної консультації, що є своєрідним лайфхаком. Усе це разом і допомагає підвищити рівень довіри між консультантами та клієнтом, стати підґрунтям для щирого взаєморозуміння та поваги.

Міжнародні змагання з консультування клієнтів імені Льюїса М. Брауна та Фореста С. Мостена стали важливою сходинкою в нашому становленні як майбутніх висококваліфікованих юристів. 

Знову ж таки, словами важко описати набутий за такий, здавалося б, невеликий проміжок часу, значущий досвід. Але, ми впевнені, що він буде ще не раз ставати нам у пригоді в нашій подальшій діяльності за обраним професійним напрямом. 

Участь у змаганнях стала для нас не лише неоціненним досвідом, а і джерелом натхнення, що мотивує навчатися та працювати ще більш наполегливо і старанно. Ми переконані, усі знання, які ми отримали, стануть надійним фундаментом для наших майбутніх звершень.


✍️ Авторки: Катерина Волошина, Владислава Ровінська.

Участь української делегації стала можливою за підтримки Міжнародний фонд “Відродження” в межах проєкту «Посилення українського контексту через співорганізацію та участь в Міжнародних Змаганнях з консультування клієнтів».