Коли юрист — герой сюжету: підготовка до інтерв`ю


Віка Папарига

комунікаторка Bot&Partners, кураторка курсу «PR для юристів» від Юридичної лабораторії.


Не всі юристи вважають, що давати інтерв`ю без підготовки — табу. PR-спеціаліст Віка Папарига вирішила поділитися, чому варто готуватись та як це зробити.

Ситуація:

Вас запросили на інтерв`ю, ще й з прямою відео-трансляцією. Журналіст не надсилає свої питання завчасно і не показує перед ефіром. Відомо лише те, що розмова піде про вас та вашу експертизу на ринку.

Чому не готуватись — не варіант?

Відмовка про те, що немає часу, а також ви і так все знаєте, багато разів вже спілкувалися з журналістом, і вмієте імпровізувати, може не спрацювати.

Знати про що говорити і вдало сформулювати думки — неоднакові речі, часто недосяжні без підготовки.

Записаний матеріал може зіграти проти вас неодноразово. Адже залишиться в мережі в первозданному вигляді. Може статися й те, що його не різатимуть та не коригуватимуть. Відгуки про вас, на кшталт «прісно», «ні про що», «пусті балачки» можуть ширитися всередині спільноти. Що не добре вплине на вашу репутацію.

Чому так?

Потік складних абстрактних слів важко слухати і вловлювати головні думки. Плюс людям цікаві правдиві історії з досвідом вирішення якоїсь проблеми, а не ванільно-солодкі, коли все відбувається ідеально, без факапів. Бо це немає нічого спільного з реальним життям і роботою. «Фальшивка!» — звучатиме в головах слухачів.

Що потрібно для підготовки?

Продумати зміст

  1. Подивитись інші інтерв`ю попередніх гостей, щоб побачити, які теми піднімає журналіст, що його цікавить. Ми ж пам’ятаємо, що чіпляє слухачів.
  2. Скласти список орієнтовних питань. Вас запросили на інтерв`ю, це означає, що щось «таке» відбувалося з вами, і вас помітили. Це можуть бути приємні речі і не дуже. Всі можливі питання краще описати.
  3. Сформулювати відповіді на питання. Точніше продумати те, що вам важливо сказати, відповідаючи на питання. В цих відповідях має бути «м`ясо», тобто основні ваші меседжі про вас та вашу діяльність, які узгоджені з вашим іміджем та брендом. Але подані не як реклама себе, а в такій формі, щоб ваш досвід слухачі могли застосувати в своїй практиці. Тоді ви зможете тримати їхню увагу, бо це для них буде корисно.

Наприклад, ви стали частиною нової команди. Опишіть які можливості з’явилися перед вами. Тут можна показати сильні сторони, чим ця команда відрізняється від інших, якісь цікаві внутрішні деталі. І не забудьте про перешкоди, з якими ви стикались, та як ви їх вирішували. Адже не може бути все спокійно в період адаптації, «будь-який одяг потрібно поносити, перш ніж до нього звикнути» (с).

Жарти, влучні фрази, історії на різні випадки майте в запасі, вони допоможуть заповнити паузу та зробити інтерв’ю живим.

Продумати картинку

Потрібно звернути увагу на те, як ви будете виглядати з декількох сторін:

  1. Пам’ятайте: камера додає ваги; одяг у клітинку та смужку мерехтить на екрані, що заважає сконцентруватись на вас.
  2. Який у вас імідж, чи є певний стиль одягу? Не забудьте про зачіску.

Кожний публічний вихід — це спілкування з аудиторією, серед якої можуть бути як ваші існуючі клієнти, так і потенційні. Вірити у ваші успішні успіхи, якщо у вас кілометрові синяки під очима та пом’яте обличчя від втоми, а ще коли ви в старій домашній футболці, складно. Такій людині хочется не проект дати, а просто не чіпати.

Більше порад та оберегів від поганого тону в комунікаціях в Телеграм-каналі «PR для юристів» — https://t.me/PRforLawyers

__________

Редакція може не поділяти думки авторів у розділі «блоги».