КГС ВС роз’яснив алгоритм розрахунку суми штрафу за прострочення доставки вантажів у вагонах залізниці
КГС ВС виніс постанову щодо алгоритму здійснення розрахунку суми штрафу за прострочення доставки вантажів у вагонах залізниці.
Рішенням Господарського суду міста Києва у справі № 910/1524/19 позовні вимоги АТ «ДТЕК Західенерго» до АТ «Українська залізниця» про стягнення штрафу за несвоєчасну доставку вантажу задоволено частково: постановлено стягнути з відповідача на користь позивача 1 183 285,69 грн.
Переглянувши в апеляційному порядку рішення суду першої інстанції, суд апеляційної інстанції змінив його резолютивну частину та зменшив суму штрафу, що підлягає стягненню, до 1 178 948,59 грн.
Спір у справі виник щодо алгоритму здійснення розрахунку штрафу за несвоєчасну доставку вантажу залізницею, а саме щодо ставки, на підставі якої обчислюється сума штрафу: від провізної плати (графа 31 залізничних накладних) чи від загальної суми платежів, сплачених відправником за перевезення вантажу залізницею (графа 34 залізничних накладних).
Перевіривши правильність застосування судами попередніх інстанцій норм матеріального та процесуального права під час ухвалення оскаржуваних судових рішень щодо порядку здійснення розрахунку суми штрафу, що підлягає стягненню з відповідача (залізниці) на користь позивача (замовника) внаслідок прострочення доставки вантажів у вагонах залізниці, колегія суддів об’єднаної палати КГС ВС дійшла таких висновків.
Пунктом 116 Статуту залізниць України, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 6 квітня 1998 року № 457 (зі змінами та доповненнями), визначено шкалу розрахунку штрафу, що підлягає до сплати залізницею одержувачу вантажу за порушення термінів його доставки, розмір якого залежить від кількості прострочених діб доставки вантажу та розраховується у відсотковому співвідношенні від суми провізної плати, сплаченої відправником на користь залізниці-перевізника.
Детальніше за посиланням.
Фото: sud.ua