«Карантинна» комунікація з податківцями

Варіанти листування з податковою не виходячи з дому. Невже в держ органах знають про технології?

Більша частина бізнесу досі ходить «ніжками» у податкову на звірку, щоб подати звіти чи запити, вкласти листи у скриньки ГУ ДПС у м. Києві та ДПС України. Замість цього, можна все це направити в онлайн і не витрачати свій час та нерви. А за умов карантину – ще й не наражати себе та інших на небезпеку.

Від кілометрових черг до автоматизації

Скільки я себе пам’ятаю, моя бабуся працювала бухгалтером у декількох компаніях. Найбільше, що вражало в її роботі – постійні походи в податкову та кілометрові черги в ній. Для консультації, звірки, звіту тощо вона витрачала більше 4-х годин!

Пройшло більше 15-ти років, технології розвивались, а разом з ними й податківці. За цей час багато процесів автоматизували, зробили їх доступними для населення та бізнесу. Зараз податкова активно веде сторінку в фейсбук, знімає відео з інструкціями та випускає інформаційні брошури. Але все одно у більшості викликає асоціацію з минулим віком та необхідністю візитів до неї, щоб отримати консультацію/відповідь на запитання.

Під час карантину автоматизація процесів в податковій може стати в нагоді. Тож,  розберімось, які можна комунікувати з нею під час карантину?

Варіанти комунікації з податківцями не виходячи з дому:

  1. Направити лист на електронну адресу;
  2. Залишити звернення на гарячій лінії (не у всіх випадках можна використати);
  3. Електронний кабінет (ЕК).

Найпростішим варіантом для початку онлайн-комунікації буде ЕК. Його недоліки можна винести в окрему статтю, але попри все – це корисний ресурс.

Як направити лист через ЕК?

  1. Написали лист, видрукувати, підписати, просканувати . Якщо немає сканеру — робимо чітке фото, переводимо його в pdf.
  2. Заходимо в ЕК — для цього нам необхідний електронний цифровий підпис.
  3. Якщо його немає: майже у всіх є ПриватБанк. В ютубі є відео генерації ЕЦП з ПриватБанку.
  4. Розділ «Листування з ДПС»: заповнюємо всі поля (податкова, короткий зміст), завантажуємо документ.
  5. Підписуємо ЕЦП та направляємо.

Податківці підготували докладну відео інструкцію.

Реєстрація листа

Протягом одного робочого дня податкова направляє лист в ЕК із вхідним номером листа (Розділ «Вхідні/Вихідні листи»).

Відповідь на лист

Податкова направляє відповідь Укрпоштою. В їх планах допрацювати ЕК для двостороннього зв’язку. Щоб отримати скан відповіді,  необхідно направити запит. Це робиться після спливу часу на відповідь.

Форма запиту на сайті податківців.

Технології дійшли й до державних органів. В умовах карантину найоптимальніший варіант комунікації з податківцями – це Електронний кабінет. Адже він позбавляє необхідності залишати домівки та офіси. І, таким чином, економити власний час та нерви та не наражати на небезпеку ні себе, ні інших людей. Тож час переходити в онлайн.