Ефективні діджитал-інструменти для юристів


Ключові елементи діджитал-стратегії для юристів: проєктування юридичного онлайн-бізнесу, створення портрета клієнта, наповнення корпоративного сайту та посадкової сторінки, таргетинг та реклама, а також системи управління — CRM.

Говорячи про діджитал-маркетинг для юристів, йдеться не тільки про створення корпоративного вебсайту та постинг у соціальних мережах. Сучасні юристи мають розуміти як будувати комунікацію з потенційними клієнтами, в які канали зв’язку краще інвестувати, тому що вони ефективніші за інші, яким вимогам має відповідати корпоративний вебсайт, та, головне, який контент створювати, від написання статей до ведення ютуб каналу, для того, щоб масштабувати юридичну практику та залучати більше клієнтів.

Отже, кілька порад про ключові елементи діджитал-стратегії від спеціалістів компанії Jusnote, яка є розробником автоматизованих систем для юристів.

Проєктування юридичного онлайн-бізнесу

Радимо скористатися інструментом SWOT-аналізу для планування діджитал-стратегії. Цей інструмент допоможе проаналізувати вашу юридичну практику з точки зору її сильних та слабких сторін, цілей, можливостей та потенційних загроз. SWOT-аналіз означає наступне:

  • Сильні сторони (strengths) аналіз послуг вашої юридичної практики у розрізі конкурентоспроможності та переваг на ринку.
  • Слабкі сторони (weaknesses) те, що перешкоджає вашому бізнесу рухатися вперед та займати лідируючі позиції (локальні, національні, міжнародні тощо).
  • Можливості (opportunities) фактори зовнішнього середовища, які  можуть позитивно вплинути на розвиток вашої практики та рівень доходу.
  • Загрози (threats) зовнішні чинники, які, навпаки, перешкоджають росту юридичного бізнесу. 

Саме детальний аналіз дозволить вам побачити можливості розвитку та допоможе обрати діджитал-стратегію, яка буде максимально відповідати реальному стану речей у вашій юридичній практиці.

Створення портрета клієнта

Не розуміючи цільову аудиторію, ви ризикуєте марно витратити бюджет та час. Саме з моделювання портрета вашого цільового клієнта будується подальша діджитал-стратегія. Цільові клієнти  ті, хто потенційно може зацікавитися вашими послугами та вашою експертизою. Цільові клієнти, зазвичай, проявляють активність у соціальних мережах вашої компанії або особистої сторінки, приєднуються до вебінарів, завантажують онлайн ресурси з вебсайту тощо. 

Вивчаючи цільових клієнтів, ви маєте проаналізувати все, починаючи від демографічних характеристик, таких, як стать, вік, сімейний стан, місце роботи, до поведінкових, звички, спосіб життя, інтереси та ін. Наприклад, ви можете зрозуміти, що ваш цільовий клієнт  чоловік, 40-50 років, одружений, досвідчений підприємець, проживає у місті Х і таке інше. Джерела збору даних про існуючих клієнтів можуть бути різними, як, наприклад, Google-аналітика, інформація з соціальних мереж, власний досвід, спілкування на конференціях, професійних консультаціях, тренінгах тощо. 

Звичайно, без сучасних технологій будувати успішні взаємовідносини з клієнтами буде непросто. Якщо ви користуєтеся спеціалізованим програмним забезпеченням для управління юридичною практикою, наприклад, Clio, Jusnote, PracticePanther тощо, ви можете створювати картки для кожного клієнта, додавати, зберігати і оновлювати інформацію у реальному часі та легко аналізувати дані клієнтів та їх проекти.

Корпоративний сайт та посадкова сторінка

Яким має бути сайт юридичної компанії чи адвоката, аби він привертав увагу клієнтів та допомагав генерувати трафік (інакше, потенційні замовлення) ? По перше, веб-сайт повинен мати чітку структуру, зручний дизайн із простою і зрозумілою навігацією, якісну верстку контент повинен відображатися чітко на всіх видах браузерів та різних розширеннях екрану, враховуючи мобільну версію сайту. Для прикладу гарно структурованих сайтів з індивідуальним дизайном можна навести сайт компанії «Avellum», «Мamunya IP», АО «Кролевецький та партнери», юридичної фірми «Аndoni», розроблені креативною студією з України «SMOTROW DESIGN».

Окремо потрібно сказати про інформаційне наповнення вебсайту. На цьому етапі слід:

  1. Визначити частоту публікацій статей та відеоконтенту. Якщо ви власник юридичного бізнесу, варто заздалегідь організувати систему навчання юристів (корпоративні тренінги, майстер класи тощо) для того, щоб заохотити спеціалістів писати унікальні та корисні матеріали та вміти пояснити складний матеріал простою мовою.
  2. Створити контент-план з переліком тем, якими найбільше цікавиться ваша цільова аудиторія.
  3. Проаналізувати сайти конкурентів та їх ефективність. Це допоможе вам створити унікальну торгову пропозицію та контент, який буде відрізнятися від конкурентів.

Для того, щоб охопити більшу аудиторію, збільшити відвідуваність вашого веб-сайту та покращити seo-показники ви можете розміщувати контент на сторонніх веб-ресурсах. Це може бути гостьовий постинг ваших статей, прес-релізів, успішних кейсів і т. д., або публікація матеріалів на спеціальних юридичних форумах та порталах.

Використовуючи інструменти аналітики (наприклад, Google Analytics), ви зможете проаналізувати ключові запити клієнтів у пошукових мережах та створити семантичне ядро (набір ключових слів, за допомогою яких відбувається просування веб-сайту у пошукових мережах) для вашого корпоративного сайту чи посадкової сторінки. Щодо seo-оптимізації сайту, необхідно відслідковувати зміни алгоритмів пошукових систем та адаптувати ваш сайт для того, щоб потрапити у топ 10 пошукових систем.

Контент-маркетинг для юридичних компаній це не тільки можливість привабити клієнтів корисним матеріалом, але і показати вашу експертизу. Серед популярних видів контенту можна виділити статті, чек-листи, інфографіки, кейс-стаді, різного роду відеоконтент та подкасти. 

Якщо ви юрист-початківець, або працюєте у невеликій юридичній фірмі (наприклад, з надання допомоги в реєстрації компаній), на перших порах може бути достатньо налаштувати рекламну кампанію у фейсбуці та створити посадкову сторінку (під конкретну послугу), на яку клієнти будуть потрапляти після кліку на рекламний банер. Таким чином ви зможете залучати перших клієнтів.

Посадкова сторінка (з англ. landing page) окрема веб-сторінка, куди потрапляють потенційні клієнти після натискання на рекламний банер у соціальній мережі або через пошуковий запит. Посадкова сторінка важливий інструмент швидкого залучення клієнтів та лідогенерації. Лендінг відрізняється від веб-сайту тим, що створюється під конкретну послугу, наприклад, заохотити клієнта залишити контактні дані після заповнення форми зворотнього зв’язку для отримання консультації в сфері інтелектуальної власності. Тому вся структура посадкової сторінки, а саме: контент, заголовки, підзаголовки, перелік проблем, з якими клієнт стикається найчастіше та опис переваг (чому клієнт має обрати саме вас) мають спонукати клієнта до цільової дії (у нашому випадку заповнити форму зворотнього зв’язку).

Таргетинг та реклама

Існують платні та безкоштовні види реклами. До безоплатних можна віднести ведення блогу або соціальних мереж. Платна реклама включає таргетовану, контекстну та мобільну рекламу. Варто також згадати зовнішню рекламу (наприклад, банери, білборди, вітрини), рекламу у друкованих ЗМІ, та “сарафанне радіо”. Ви можете спробувати різні види реклами та обрати канал, який дає найкращий результат та підходить для вашого бюджету.

Ось кілька порад для ефективного планування рекламної кампанії. Не варто намагатися охопити одразу всіх за допомогою рекламної кампанії. Це дорого та навряд чи принесе бажані результати. На цьому етапі ви вже маєте знати вашого цільового клієнта, на якого буде орієнтована рекламна кампанія. 

Різні канали комунікації з клієнтами зберігають демографічні дані, а соціальні мережі цінне джерело інформації, яке допоможе вам краще зрозуміти вашу цільову аудиторію. Радимо скористатися інструментами аналітики (наприклад, Google Analytics або Google Search Console), які відстежують трафік вашого веб-сайту. Інструмент дозволяє збирати інформацію про відвідувачів сайту, зокрема демографічні дані, вподобання, пошукові запити, інтереси, та генерувати звіти. 

Якщо ви або ваша юридична компанія пропонує один або декілька видів послуг (наприклад, реєстрація підприємства), ви можете налаштувати PPC-рекламу (оплата за клік). Тобто ви платите лише тоді, коли людина бачить ваше рекламне оголошення та натискає на нього, щоб потрапити на веб-сайт чи посадкову сторінку та знайти вичерпну інформацію про свій запит. 

Ви також можете налаштувати рекламу у Facebook (якщо дозволяє бюджет, можна найняти професійного таргетолога). Чому рекламні оголошення у Facebook мають перевагу? Кількість активних користувачів Facebook суттєво не зменшується протягом кількох років. Зокрема, аудиторія соціальної мережі нараховує 2,98 мільярдів активних користувачів щомісяця станом на четвертий квартал 2022 року. Тому Facebook залишається найбільш використовуваною соціальною мережею у світі. У Facebook ви маєте можливість налаштувати таргетовану рекламну кампанію, враховуючи вік, стать, геолокацію, інтереси, сімений стан та інші параметри цільової аудиторії, що дозволяє показувати ваше оголошення найбільш зацікавленим клієнтам. Зручно те, що ви самі вирішуєте скільки витрачати на рекламу — мінімальна вартість за рекламне оголошення становить всього близько 5 доларів США.

Система управління юридичною практикою з елементами CRM

CRM (від англ. customer relationship management, система управління відносинами з клієнтами) —  технологія, без якої сьогодні не може успішно функціонувати будь-який бізнес. Професійні автоматизовані системи дозволяють не тільки будувати та підтримувати взаємовідносини з клієнтами (як існуючими, так і потенційними), але і якісно супроводжувати проекти клієнтів, економлячи час на рутинну роботу. 

Зокрема, в Україні такою спеціалізованою системою є Jusnote, який надає керівникам юридичних компаній та юристам повний набір інструментів для управління юридичною практикою, включаючи роботу з клієнтами, що значно підвищує ефективність роботи. Детальніше про Jusnote — https://jusnote.com.


Авторка: 
Олена Іваненко,
копірайтер, Jusnote