Для чого юристу підвищувати свій «технічний інтелект»?


Просте правдиве твердження: всі юристи, де б вони не працювали, обов’язково повинні йти в ногу з технічним прогресом. Інакше вони ризикують залишитися «за бортом» професійної діяльності. Але що ж робити?

Ті, хто не зможуть адаптуватися до нових технологій, продовжать працювати за старою технікою. Деякі юристи, навіть з представників так званого «цифрового покоління», не хочуть приймати нові реалії. Та чи правильна така стратегія?

Не потрібно боятися. Не обов’язково ставати IT-гуру. Все, що від вас вимагається, — це навчитися використовувати нові технології. А це не так вже й складно.

Як оцінити рівень вашого «технічного інтелекту»?

Технічний інтелект (далі — ТІ) можна оцінити на двох рівнях.

1) Перший (базовий) — це оцінка ваших технічних знань в порівнянні з тими, які були або могли б бути у минулому.

2) Другий (просунутий) — це володіння спеціальними комп’ютерними або технічними знаннями, які потрібні юристу і які не були потрібні ще 5-10 років тому. Спеціальні навички можуть залежати від сфери вашої юридичної діяльності. Однак ці пізнання необхідні для виконання завдань, які ви не можете делегувати технічному або адміністративному персоналу.

З кінця 70-х до сьогодні методи ведення бізнесу, у тому числі й в юриспруденції, істотно змінилися. Ще у 80-х роках персонального комп’ютера, у тому вигляді, в якому ми його зараз знаємо, не існувало. Більшість документів, включаючи листи, клопотання, бріфи друкувалися, виправлялися вручну і постійно передруковувалися. Всюди папір. Дуже багато паперу і сталеві картотеки, напхані картонними теками зі справами.

Хотів взяти роботу додому? Будь ласкавий, приходь з сумкою на коліщатках, інакше навряд чи понесеш десятки коробок з судовими матеріалами.

Поява Інтернету, цієї всесвітньої павутини, зумовила процес величезних змін.

Однак, багато практикуючих адвокатів та невеликих фірм думають про комп’ютер тільки як про ще один спосіб швидко й ефективно виконувати паперову роботу. Ці люди, собі в збиток, не помітили останні три десятиліття технічного прогресу.

Що необхідно знати та вміти?

Отже, які технології маст хев у практиці юристів?

1. Електронна пошта

Деякі вчені мужі запевняють, що ера електронної пошти закінчилася, на зміну їй прийшли швидші способи обміну повідомленнями. Месенджери надзвичайно ефективні для обміну повідомленнями всередині фірми та повсякденного спілкування. Але поки немає нічого кращого та офіційнішого ніж електронна пошта, яка поєднує текстові повідомлення з передачею різних типів файлів — фотографій, PDF і т.д.

Не дарма ж існують ідеї впровадження офіційних електронних адрес.

2. Месенджери або чати

Як казали раніше, для спілкування зі співробітниками має сенс використовувати месенджери. Такий спосіб спілкування особливо хороший, якщо вони працюють вдома, або у вашої фірми кілька філій.

Навіть якщо ви перебуваєте в одному місці з колегами, спілкування за допомогою повідомлень заощадить час. Чати підвищують ефективність спілкування, якщо вам необхідно обмінятися інформацією з кількома людьми, а також економлять час, який ви б витратили на проведення «жахливо довгих і нудних» зібрань.

3. Сайти

Клієнти часто переглядають «шаблонні» сайти приватних адвокатів або невеликих юрфірм, створені фрілансерами, маленькими веб студіями, і навіть великими компаніями. Але ваш сайт повинен показувати ваше світовідчуття, філософію вашої компанії.

4. Хмарні сховища та архівування файлів

Приватно практикуючі адвокати та невеликі фірми повинні використовувати хмарні технології. Це може бути система менеджменту компанії або сховище файлів, наприклад, Dropbox (dropbox.com).

Всі документи вашої компанії повинні проскануватися або іншим способом перевестися в PDF- файли. У доступному для огляду майбутньому документи в PDF стануть галузевим стандартом.

5. Софт для управління підприємством

За останні півтора десятиліття були досягнуті величезні успіхи в управлінні невеликою фірмою. IT-компанії пропонують великий вибір варіантів хмарного зберігання документів, альтернативних покупці серверів. Можете розглянути наступні варіанти: PracticePanther, CosmoLex, Clio та інші програми. Можливо, вам сподобаються поєднання комплексних продуктів, таких як Outlook, Office 365, WordPerfect Office, FileCenter, Minute7 та інших.

6. «Спільний робочий простір» / портал для клієнтів

Більшість хмарних систем зберігання даних і систем управління дозволяють створювати безпечний віддалений «робочий простір» для клієнтів і адвокатів.

Вам більше не доведеться пересилати файли «туди-сюди». Ви також можете розв’язати потенційну проблему «управління версіями». Можна викласти повну версію файлу для клієнта або тільки частиною — в залежності від конкретних обставин.

Все це дозволить вам не турбуватися про розміри файлу (а електронна пошта має обмеження). А ще ви заощадите чимало часу.

7. Софт для резервування

Незалежно від того, яке ПЗ ви використовуєте, необхідно робити резервні копії всіх даних. Часто використовують CrashPlan (crashplan.com), але є багато інших відмінних варіантів, таких як Carbonite (carbonite.com) або Mozy (mozy.com). Пам’ятайте: є тільки два типи жорстких дисків: ті, які зламалися, і ті, які зламаються.

8. Софт для пошуку по базі документів

Всі юристи, навіть ті, які не займаються судовими процесами, повинні мати доступ до систем електронного пошуку.

Вам потрібен доступ, принаймні, до однієї електронної пошукової платформи, щоб робити свою роботу якісно і в строк.

9. Електронні системи подачі документів до суду

Цей обов’язок ви можете делегувати своїм помічникам або співробітникам. Але навіть якщо ви не плануєте займатися заповненням електронних форм, вам необхідно знати цю систему. Зрештою, це входить у ваші обов’язки адвоката. Особливо в часи пандемії.

10. Соцмережі

Соцмережі для представників юриспруденції не лише засіб для комунікації, а й найсильніший каталізатор у побудові особистого юридичного бренду.

Деякі експерти стверджують, що їх актуальність перебільшена. Проте точно необхідно мати уявлення про те, що таке Instagram і LinkedIn.

Завершимо список з 10 пунктів питанням: чи потрібні спеціальні технічні навички. Деякі сфери юриспруденції, наприклад, складні цивільні суперечки, вимагають певних технічних умінь.

До прикладу, для участі в процесах про банкрутство необхідно вміти розбиратися в спеціальному ПО для банкрутства, включаючи новітні державні реєстри.

Як використовувати ваш ТІ?

Завдяки добре реалізованим технічним рішенням для невеликих компаній можна чуйно реагувати на свої потреби та потреби клієнтів. Вам не потрібно з 9 до 5 сидіти в офісі за своїм столом, заваленому стопками паперів в очікуванні поштового кур’єра або дзвінка антикварного телефону.

Автор: Назарій Стах

Джерело: аmericanbar.org

Фото: Pexels