Дати правильну оцінку в якості додаткового договірного зобов’язання


На покупця Ebay покладається додаткове зобов’язання — дати достовірну оцінку про продавця і досконалу трансакцію. Оцінка покупця є центральним інструментом інтернет-платформи, тому порушення цього додаткового зобов’язання дає право на погашення / анулювання неправильно даної оцінки. Таке рішення було винесено судом по трудових спорах м. Мюнхена.

Покупець був незадоволений доставкою товару, в даному випадку мова йде про звукопідсилювач вартістю 7 500 євро. «Товар доставлений не в фірмовій упаковці, в зв’язку з цим будь-якого роду відправка є ризиком !!!», так покупець прокоментував всю процедуру доставки і дав негативну оцінку. З цієї причини показник продавця на Ebay різко впав зі 100 відсотків на 97,1.

Після того, як продавець кілька разів попросив покупця видалити оцінку з сайту Ebay і його спроби виявилися марними, він подав на нього в суд з трудових спорів м. Мюнхена. У суді покупець доповів, що звукопідсилювач був відправлений проти його волі. Він повідомив продавця, що сам особисто забере товар. Однак продавець відправив товар, та до того ж не в фірмовій упаковці.

Суд постановив, оцінка покупця в даному випадку «не в фірмовій упаковці» є невідповідною і неправильною, тому що товар дійсно був відправлений у фірмовій упаковці. Крім того, в рамках листування по електронній пошті покупець висловив свою згоду щодо відправки товару, так як він настійно просив вислати йому трек-номер відправленого товару.

Через неправильну оцінку були порушені права продавця. Адже саме оціночний профіль продавця на Ebay відіграє значну роль, тобто це безпосередньо впливає на те, чи будуть і скільки покупців будуть пропонувати за виставлений товар конкретну суму, що в кінцевому рахунку визначить покупну ціну товару. Якщо профіль буде зіпсований через негативні оцінки, то це вже саме по собі завдасть шкоди продавцю.