Criminal Law Upgrade – телеграм-канал, що став освітнім хабом для студентів
Із початком карантину, освітні заклади, в тому числі виші – перейшли в онлайн. Студенти та викладачі почали адаптуватися до нових умов навчання та шукати зручні канали комунікації.
Максим В’юник, викладач Національного юридичного університету імені Ярослава Мудрого, ще в жовтні 2018 року створив телеграм-канал про кримінальне право України Criminal Law Upgrade. І це в ті часи, коли онлайн-навчання не було мейнстрімом 🙂
Максим називає канал освітнім хабом, мета якого – забезпечити студентів навчальними матеріалами без спеціальних сервісів та складного програмного забезпечення. Крім текстового контенту, там міститься чимало відео/аудіо-лекцій, які студенти можуть послухати в зручний для себе час.
Ми поспілкувалися з Максимом про те, як виникла ідея створити такий канал, як він наповнює його контентом, про комунікацію зі студентами та сучасні підходи до навчання.
Як виникла ідея створити канал?
Я користувався месенджером Telegram, напевне, з самого початку його створення. Проте, про телеграм канали, ботів і всі інші незрозумілі для мене на той час слова – я почув від Дениса Іванова на одному із заходів, де він був спікером. Після цього я і створив канал, але просто як канал новин у сфері кримінального законодавства. І лише з плином часу він трансформувався у такий собі освітній хаб.
Яка його мета?
Мета каналу – забезпечити доступ студентів 24/7 до навчальних матеріалів без спеціальних сервісів, складного програмного забезпечення тощо. Важко уявити смартфон, на якому не було б застосунку телеграм-месенджера. Тому без перебільшення – повний курс з кримінального права завжди з вами у вашому смартфоні.
Про що основний контент? Це кримінальне право чи ще щось?
Переважна більшість інформації в каналі пов’язана з кримінальним правом та законодавством. Основою є навчальні матеріали для вивчення кримінального права: підручники, коментарі, схеми… Але є й різні опитування, аналіз судової практики та змін до законодавства. Хоча все це стосується також кримінального права 🙂
У каналі є багато посилань на відео та аудіо-лекції. Розкажіть, чому саме такий підхід?
Медійний контент є сьогодні основою для отримання інформації. Тому аудіо-/відео-лекції переважають у каналі. По-перше, важко уявити сучасну молодь без навушників, а аудіоформат лекцій є доволі зручним. У метро чи просто на ранковій пробіжці можна прослухати лекцію перед заняттям та згадати потрібний матеріал – це зручно. По-друге, через органи зору та слуху ми сприймаємо 90% інформації. Відповідно, відеоряд зі схемами, графіками для цього є оптимальним. До речі, всі сторонні посилання на медійні матеріали відсилають на мій же ютуб канал з розміщеними лекціями. Тому запозичення зі сторонніх ресурсів відсутні.
Окрім інфо про кримінальне право ви даєте ще інший контент. Чому такий підхід?
Під іншим контентом ви, напевне, маєте на увазі інформацію про заходи, вебінари, вакансії для працевлаштування? Все це є частиною студентського життя та особистісного розвитку. Як правило, таку інформацію пропонують самі студенти, тому і їй знайшлося місце.
Чи мають змогу студенти писати вам, якщо у них виникають питання. Як відбувається ця комунікація?
Система освіти трансформується, стає все більш орієнтованою на споживача послуг освіти – на студента. Тому, створюючи канал, я відразу орієнтувався на те, що контент повинен відповідати запитам сучасного студента.
Для того, щоб бути в темі я маю бути в контакті зі своїм користувачем, читачем, тобто студентом. Тому в самому каналі розміщено лінк на діалог зі мною. У сучасних умовах написати лист о першій дня чи о першій ночі є абсолютно прийнятним та в межах етикету. Адже я можу прочитати повідомлення та відповісти у зручний для себе час. І, як не дивно, але переважна більшість звернень надходить саме вже поза межами робочого часу – з 20 до 23 години вечора.
Зараз, в умовах карантину, ваш канал досить актуальний. Ваші колеги не говорили вам, що теж хочуть створити щось на кшталт?
Колеги з кафедри використовують канал як своєрідний буфер для обміну навчальними матеріалами зі студентами. Станом на сьогодні канал має більше 2400 підписників. А, отже, розмістивши в ньому свою аудіо-/відео- чи текстову лекцію, викладач може донести цей матеріал до аудиторії, яка зацікавлена в його тематиці. Викладач взамін може отримати якісний фідбек у виді різних усміхнених або не дуже смайликів, чи повідомлення із пропозиціями чи зауваженнями.
А от колеги з інших кафедр неодноразово зверталися за допомогою у створенні подібних каналів. Тепер кожна кафедра має свій канал та чат зі студентами. Як говорив Сократ: «Хто хоче – шукає можливості, хто не хоче – шукає причини». Карантин став каталізатором пошуку нових можливостей.
Стосовно актуальності каналу під час карантину, то ви безперечно праві. Аудиторія підписників з 13 березня (оголошення карантину) зросла на третину. До речі, авторство навчальних матеріалів, розміщених у каналі, належить колективу кафедри кримінального права Національного юридичного університету ім. Ярослава Мудрого, а аудиторія підписників доволі різноманітна. За результатами опитування, яке я проводив, виявилося, що лиш близько 60 % підписників студенти нашого ЗВО (тут і далі – заклад вищої освіти), а інші 40% – це студенти інших юридичних і не тільки ЗВО України, юристи-практики, адвокати… Десь півроку тому я помітив, що на канал та ютуб-канал почали активно підписуватися сторінки судів різних рівнів, прокуратури… Що не може не радувати.
Чи відомо вам про схожі канали в Україні?
Скажу так, що освітніх каналів достатньо: на різну тематику і різного формату. Але каналу з повним, відкритим навчальним університетським курсом з кримінального права, переконаний, що немає. А якщо брати інші дисципліни, то можливо є, але це не точно 🙂 Особливістю є не тільки матеріал, а й формат його викладу – зручне систематизоване меню.
Плани на майбутнє? Чого б ви хотіли досягти в глобальному плані?
Хотілося б, щоб канал наповнювався навчальними матеріалами провідних викладачів та науковців у сфері кримінального права якомога більшої кількості ЗВО та НДІ (науково-дослідних інститутів) України. А також став «мультивузівським», але залишався таким же відкритим і доступним для студентства та всіх зацікавлених.