Чи може юрист заробити в карантин?


Володимир Копоть

юрист, СЕО Monitor.Estate


Де юристам працювати в умовах загального карантину і чи можна заробити?

Із 12 березня в Україні запроваджено карантин, який продовжується чи не щомісяця. Люди не виходять з дому без крайньої необхідності, а квартири і будинки стали домашніми офісами. Юристи — не виняток (зокрема, юристи з нерухомості). Частина компаній перейшли на дистанційну роботу, деякі скоротили потужності, частина не пережили карантин і закрились. Багато юристів залишилися без постійного доходу або без заробітку взагалі. Ті, хто працюють на компанії — більш захищені, але попри зменшення обсягів роботи в багатьох сферах, навіть вони могли потрапити під скорочення або вимушені відпустки. Отож, де юристам працювати в умовах загального карантину і чи можна заробити?

Не вигідно? Шукай підрядника

Давайте чесно собі відповімо, що штатний юрист в компанії не заробляє гроші для компанії. Те саме стосується і юристів, які працюють з клієнтами напряму. Так, ми можемо знизити ризики, повернути те, що по закону належить їм, але ми не є тими робочими одиницями, які здатні приносити клієнтам постійних дохід. Мабуть, через це і є проблема в ставленні до юристів. І звертаються до них в найскрутніші моменти, коли часто вже запізно.

В час кризи штатні юристи стали не вигідні компаніям, проте їх обов’язки залишаються. Всі ці функції можна віддати на аутсорсинг, тобто перекласти на плечі позаштатних фахівців. 

Значна частина аутсорсингових компаній в Україні припадає на IТ-сегмент. В юридичному — це не так популярно. Це доволі дивно, адже юридичний супровід на аутсорсі: 

  • це якісно надані послуги;
  • обійдеться компаніям дешевше ніж тримати в штаті юриста, або цілий юридичний відділ. 

Юридичні компанії, мають великий штат і таким чином можуть підібрати юриста відповідної кваліфікації під запит клієнта. 

Робота юристів під брендом компанії, допомога з боку фахових колег — дозволяє уникнути багатьох помилок, зберегти клієнтів і дає можливість заробляти як компанії, так і юристам, які на неї працюють. В нашій компанії ми дали можливість юристам працювати і заробляти разом з нами.

Основні вимоги до юристів

Пунктуальність. Зазвичай клієнти хочуть отримати відповідь у ті строки, які були озвучені клієнту. Наприклад, сказали, що договір буде направлено до 15 години 20 числа, то він має бути направлений до цього дедлайну. І бажано ще раніше.

Лаконічність. Клієнти не будуть читати довгі описи або десятки документів, які юристи додають до своїх консультацій. Клієнтам потрібна коротка чітка відповідь. Здебільшого навіть відповідь на питання: «Чи можна?» відповідати «так або ні», а тоді пояснювати чому. Клієнти не повинні вишукувати конкретну відповідь, у тому що каже юрист.

Зрозумілість. Спробуйте писати так, ніби ви пояснюєте це 7-річний дитині. Це не применшує розумові здібності клієнта. В жодному разі. Це лише показує, що юрист здатний пояснити складі речі простими словами.

Лояльність. Клієнти не люблять компанії — клієнти люблять людське ставлення до себе як до найціннішого клієнта. Так, розумію, що далеко не з усіма клієнтами комфортно працювати, але це не повинно бути виправданням для юриста. Взяв замовлення — маєш зробити. Якщо можеш допомогти — допоможи. Не знаєш як — знайди того, хто знає і зможе допомогти. Так, юрист в таких випадках може спрацювати в «0», але воно того варте. Бо вдячний клієнт повернеться до юриста ще не один раз, навіть зробить безкоштовну рекламу.

Вартість. Українці не люблять платити за послуги, бо не відчувають за що саме мають платити. Крім того, недолюблюють юристів, оскільки вважають їх послуги дороговартісними. Проте «дорого» — це відносна величина, залишається з’ясувати з чим саме клієнт порівнює вартість послуги? Ціна послуг має відповідати ринковій — не завищуйте ціну, але й не демпінгуйте. Звісно, кожний з юристів має право на гідну оплату, але й ціна за одну і туж послугу не повинна відрізнятися від клієнта в залежності від того, на якій автівці він приїхав. Якщо юрист дотримується 4 пунктів вище, встановлює розумну ціну — клієнт заплатить і навіть на чай залишить. 

Ці принципи ми культивуємо з нашими клієнтами і такий підхід транслюємо на наших юристів, які співпрацюють з нами дистанційно. Звісно, часто доводиться переробляти, уточнювати, але завдяки дотриманню цих правил і наші юристи і компанія, навіть в час карантину, заробляли. 

Ви хочете, щоб ваш сервіс, процес, обслуговування запам’ятовувався, приносив прибуток, радість клієнтам і співробітникам вашого бізнесу? Дотримуйтесь простих правил і заохочуйте до цього ваших співробітників — це основа.

__________

Редакція може не поділяти думки авторів у розділі «блоги».