7 найчастіших питань щодо функціонування е-суду


Державне підприємство «Інформаційні судові системи» дала відповіді на найпоширеніші питання функціонування підсистеми «Електронний суд».

Так, якщо статус заяви в електронному кабінеті користувача підсистеми «Електронний суд» довго не змінюється, це може бути спричинено можливими технічними недоліками, тож користувач має звернутися до служби технічної підтримки.

Статус заяви в електронному кабінеті користувача підсистеми «Електронний суд»

Цей статус змінюється в залежності від проходження у системі — від моменту створення заяви в електронному кабінеті до моменту її реєстрації та створення справи в базі даних суду.

Статус заяви «Відправлено» тривалий час не змінюється

Заява перебуватиме у статусі «Відправлено» до моменту завантаження її до бази даних суду. На тривалий час у цьому статусі можуть впливати:

  • технічні недоліки при автоматичному завантаженні заяв до бази даних суду;

  • технічні недоліки системи при направленні заяви через електронний кабінет.

Якщо заява довго у статусі «Відправлено», то рекомендують звернутися до служби технічної підтримки.

Статус заяви «Доставлено» тривалий час не змінюється

Вказаний статус свідчить про те, що заяву успішно завантажено в базу даних суду. На тривалий час у цьому статусі можуть впливати:

  • заяву завантажено до бази даних суду, але не виконано її реєстрацію;
  • заяву зареєстровано в базі даних суду, але на її основі ще не створено картку справи;
  • технічні недоліки при передачі даних до електронного кабінету.

Трапляються поодинокі випадки, коли статус заяви «Доставлено», а матеріали справи вже доступні в розділі «Мої справи».

Відсутня справа в розділі «Мої справи»

Основним параметром доступу до електронних примірників у електронному кабінеті підсистеми «Електронний суд» є наявність відомостей про реєстраційний номер облікової картки платника податків (РНОКПП) відповідного учасника по справі в електронній картці справи автоматизованої системи документообігу суду.

Причини, за яких справа відсутня в електронному кабінеті:

  • відсутній РНОКПП в електронній картці учасника справи автоматизованої системи документообігу суду;

  • РНОКПП користувача вказано некоректно;

  • справа реєструвалась в базі даних суду в період до запровадження в тестову експлуатацію підсистеми «Електронний суд»;

Подача заяви про внесення даних РНОКПП

Вказана заява подається до суду для можливості отримання доступу до матеріалів справи в розділі «Мої справи».

Після отримання вказаної заяви, суд має зареєструвати її та перевірити наявність РНОКПП (ЄДРПОУ) учасника (користувача) в картці справи. Якщо РНОКПП (ЄДРПОУ) відсутній, необхідно його вказати.

У випадках, коли після направлення такої заяви до суду доступ до справи відсутній, користувач має:

  • звернутись до суду (телефонним зв’язком, електронною поштою тощо) та дізнатись стан реєстрації його заяви;
  • якщо суд повідомив, що всі дії з його боку виконані, а справа не з’явилась, звернутись до служби технічної підтримки.

Подача заяви про вступ у справу як…

Вказана заява також подається до суду для можливості отримання доступу до матеріалів справи в розділі «Мої справи». Після отримання вказаної заяви, суд має зареєструвати її та додати учасника до картки, зазначивши при цьому всі дані користувача, що вказані у заяві. У випадку наявності такого учасника в картці справи – перевірити наявність РНОКПП та, у випадку його відсутності, додати його.

Рішення щодо внесення такого користувача до переліку учасників справи приймає склад суду, у провадженні якого знаходиться справа.

У випадках, коли після направлення такої заяви до суду доступ до справи відсутній, користувач має вернутись до суду (телефонним зв’язком, електронною поштою тощо) та дізнатись стан реєстрації його заяви;

Якщо суд повідомив, що всі дії з його боку виконані, а справа не з’явилась, звернутись до служби технічної підтримки.

Відсутній шаблон

Шаблони заяв в електронному кабінеті користувача реалізовано відповідно до системних типів документів в автоматизованій системі документообігу суду. В залежності від шаблону в АСДС автоматично визначається реєстраційний тип документа при реєстрації заяви, що надійшла через «Електронний суд».

На кроці «Текст заяви» будь-якого шаблону, користувач має можливість вносити свій варіант тексту заяви. Якщо користувач не знайшов потрібного йому шаблону заяви, він може скористатися універсальними шаблонами.

В роз’ясненні також зазначається, що адміністратор системи не може впливати на процедуру перевірки та внесення даних працівниками суду. Адміністратор може лише надати рекомендації щодо коректності виконання таких дій. 

Джерело: cabinet.court.gov.ua, ics.gov.ua