Сьогодні набув чинності Закон щодо електронного документообігу у ВРУ


30 жовтня 2019 року набув чинності Закон України щодо впровадження електронного документообігу у законодавчому процесі.

Законом внесено зміни до Регламенту Верховної Ради України, зокрема частину другу статті 91 викладено в редакції, згідно з якою

«Зазначені в частинах першій і третій цієї статті документи створюються в єдиній автоматизованій системі в порядку, визначеному відповідним положенням, яке затверджується Головою Верховної Ради України (далі – єдина автоматизована система), та подаються у формі оригіналів електронних документів, на які накладено кваліфікований електронний підпис особи, яка має право законодавчої ініціативи або представляє орган, наділений таким правом».

Закон змінює частину третю статті 92 Регламенту Верховної Ради України:

«Пропозиції, поправки, висновки до законопроєктів подаються до Апарату Верховної Ради або безпосередньо до комітету чи до тимчасової спеціальної комісії, які визначені головними з відповідних законопроєктів, у формі оригіналів електронних документів, створених в єдиній автоматизованій системі, на які накладено кваліфікований електронний підпис особи, яка має право законодавчої ініціативи або представляє орган, наділений таким правом».

У статті 97 Регламенту Верховної Ради України перше речення частини першої викласти в такій редакції:

«Щодо кожного законопроєкту, включеного до порядку денного сесії Верховної Ради, Апарат Верховної Ради та головний комітет в єдиній автоматизованій системі ведуть справу законопроєкту у формі електронних документів».

Законом також визначено:

«До справи законопроєкту включаються оригінали електронних документів та роздруковані ідентичні за документарною інформацією та реквізитами документи на папері, а також інші оригінали електронних документів та документів на папері з печатками, власноручними підписами; у разі відсутності оригіналів документів до справи законопроєкту включаються посвідчені в установленому порядку їх копії».

Закон вказує:

«Усі зареєстровані законопроєкти та супровідні документи до них відповідно до статті 99 цього Регламенту, законопроєкти, підготовлені до другого та третього читання, висновки щодо законопроєктів, підготовлені головним комітетом до першого, повторного першого, другого, повторного другого, третього читання, висновки інших комітетів, пропозиції Президента України разом з висновком головного комітету, порівняльною таблицею та іншими супровідними документами відповідно до статті 133 цього Регламенту, пропозиції щодо усунення неузгодженостей чи редакційних неточностей у прийнятому законі надаються народному депутату засобами єдиної автоматизованої системи. За обґрунтованою вимогою народного депутата до Апарату Верховної Ради йому можуть бути надані паперові копії зазначених документів».

Фото: bankruptcy-ua.com